Hvor strenge er dere?

M

My heart

Guest
Hvis barna er med på en aktivitet. Fotball, håndball etc. og er sliten, trøtt og sulten etter skolen. Tvinger du barnet ditt på trening allikevel? Eller lar du barnet få slappe av hjemme, spise middag osv. ?

Mitt barn har trening kl 16.00 og da har jeg nettopp kommet inn døra og skal starte på middagen. Barna er slitne etter en lang dag på skolen, sultne og trenger å lande litt.
 
Vi skulker ofte trening, egentlig mer pga meg barna [emoji38]
Godt å høre at det ikke bare er hos oss..
treneren ringte og spurte om hvorfor han ikke kom på trening. Jeg sa det rett ut som det er. Han er sliten etter skolen, jeg er sliten etter jobb.. alle har lavt blodsukker og trenger middag asap.
Det er uhyre viktig for trenerene at alle spillerene møter på trening, i dag er det også dugnad etter trening.
Jeg har mld avbud. For første gang føles det deilig å kunne si nei. All ære til de som står på hele tiden, jeg har selv holdt på i mange år med dugnad og vært et "ja" menneske.. men skal jeg holde ut i lengden må jeg begynne å si litt nei.
 
Barna må fint stille opp på det som dem selv har hatt lyst å begynne på.
Har enda ikke opplevd at barna er for slitne/ikke har lyst å møte på trening da..men tenker det blir litt som med skole/jobb..en stiller selv om en er litt sliten. Er en syk,blir det noe annet..men hos oss holder det ikke med å ikke ha lyst/ litt sliten osv. Da må en heller kutte ut en aktivitet om det blir for mye.

Mat kan fint forberedes på forhånd..eventuelt ta seg en skive før trening og heller spise middag når en kommer hjem.
 
Vi planlegger dagen og middagene sånn at alle forutsetninger er til stede for at barna kan stille på aktiviteter.

Det sagt: snufsete og forkjøla unger MÅ ikke dra på utendørstrening i høstregn.
 
Godt å høre at det ikke bare er hos oss..
treneren ringte og spurte om hvorfor han ikke kom på trening. Jeg sa det rett ut som det er. Han er sliten etter skolen, jeg er sliten etter jobb.. alle har lavt blodsukker og trenger middag asap.
Det er uhyre viktig for trenerene at alle spillerene møter på trening, i dag er det også dugnad etter trening.
Jeg har mld avbud. For første gang føles det deilig å kunne si nei. All ære til de som står på hele tiden, jeg har selv holdt på i mange år med dugnad og vært et "ja" menneske.. men skal jeg holde ut i lengden må jeg begynne å si litt nei.

Jeg er syk, så vet aldri hvordan dagene mine er. Barna er fullstendig avhengig av å bli kjørt så da er det slik at vi drar når jeg orker.
Jeg legger heller ikke sånn press på ungene, de skal ikke bli toppidrettsutøvere så ingen treningspress fra meg :)
 
Her rekker vi å spise middag og slappe av litt før fotball og svømmetrening. Det er snakk om 45 min. to kvelder i uka, så det er gjennomførbart. Har en tendens til å bli litt mye TV hvis vi ikke finner på noe.
 
Her kommer han til å måtte dra på trening uansett. Sykdom er så klart unntaket. Men trening er like viktig som en feks kamp, og alle er avhengige av hverandre.
Er det sånn at barnet ofte er sliten etter skolen, hadde jeg revurdert om hen kunne delta på aktiviteter etter skolen.
 
Barna må fint stille opp på det som dem selv har hatt lyst å begynne på.
Har enda ikke opplevd at barna er for slitne/ikke har lyst å møte på trening da..men tenker det blir litt som med skole/jobb..en stiller selv om en er litt sliten. Er en syk,blir det noe annet..men hos oss holder det ikke med å ikke ha lyst/ litt sliten osv. Da må en heller kutte ut en aktivitet om det blir for mye.

Mat kan fint forberedes på forhånd..eventuelt ta seg en skive før trening og heller spise middag når en kommer hjem.
Enig
Min var hjemme 14.15 i fjor, tok en brødskive PG skiftet og var klar til å hentes ca 14.30
Alt går tenker jeg
 
Joda, alt går.. han har spilt fotball i 5 år, men akkurat nå er han litt lei og umotivert. Og da vil jeg ikke presse han, men heller gi han litt tid så kanskje gnisten kommer tilbake.
 
De må møte på trening om ikke de er syke da så klart.
 
Jeg er syk, så vet aldri hvordan dagene mine er. Barna er fullstendig avhengig av å bli kjørt så da er det slik at vi drar når jeg orker.
Jeg legger heller ikke sånn press på ungene, de skal ikke bli toppidrettsutøvere så ingen treningspress fra meg :)

Så bare fordi vi mener at ungene skal møte på trening og kamp, så skal de bli toppidrettsutøver?? Det er noe av det dummeste jeg hører. Det er ikke det det handler om. Er en med på aktivitet, så skal en også delta. Hvis ikke får en slutte om det er så slitsomt. Det handler også om å vise respekt for de som faktisk gidder å stille opp som trenere for andre sine barn.

Jeg og min mann stiller krav til våre barn. Og det kommer vi til å gjøre fremover også. Om de vil bli toppidrettsutøvere, så skal vi støtte de i det. Vil de slutte, så er det greit. Men skulke unna fordi du er sliten, ikke får laget mat osv, det er uaktuelt.
 
Enig
Min var hjemme 14.15 i fjor, tok en brødskive PG skiftet og var klar til å hentes ca 14.30
Alt går tenker jeg

Enig. Alt går med planlegging. Om det er så slitsomt, så får barnet slutte da. Handler også om å respektere de som gidder stille opp for barna dine. Ikke gøy å være trener, og bare tre møter opp pga vær, orker ikke, gidder ikke uten å si ifra. Snakker av erfaring der
 
Enig. Alt går med planlegging. Om det er så slitsomt, så får barnet slutte da. Handler også om å respektere de som gidder stille opp for barna dine. Ikke gøy å være trener, og bare tre møter opp pga vær, orker ikke, gidder ikke uten å si ifra. Snakker av erfaring der
Helt enig
Mannen er trener og det er til tider veldig frustrerende
 
Litt blanda. Er man med på noe, så er man med. Og de som arrangerer det gjør det ikke kun på moro heller... men tvinger heller ikke.
 
Så bare fordi vi mener at ungene skal møte på trening og kamp, så skal de bli toppidrettsutøver?? Det er noe av det dummeste jeg hører. Det er ikke det det handler om. Er en med på aktivitet, så skal en også delta. Hvis ikke får en slutte om det er så slitsomt. Det handler også om å vise respekt for de som faktisk gidder å stille opp som trenere for andre sine barn.

Jeg og min mann stiller krav til våre barn. Og det kommer vi til å gjøre fremover også. Om de vil bli toppidrettsutøvere, så skal vi støtte de i det. Vil de slutte, så er det greit. Men skulke unna fordi du er sliten, ikke får laget mat osv, det er uaktuelt.

Hva har det med dere å gjøre?
Svarer på hva vi gjør og hva vi tenker.
Ikke kommer mine barn noen gang til å gå på lagidrett så ser ikke problemet med at jeg som mor betaler 5000 i halvåret men ikke møter opp hver gang i en individuellidrett. Er vi selv som taper på det.
Trening er trening og skal være lystbetont hos oss, orker de ikke så er det ikke mye lystbetont, og for meg selv så er jobb viktigere så noen ganger må jeg fordele energien min dit og ikke til trening.
Hva andre gjør eller ønsker med sine barn får da vært helt opp til de, toppidrett eller ikke.
Ser ikke noe galt om man ønsker at barna sine skal bli toppidrettsutøvere heller jeg da, det er bare ikke noe for mine barn.
 
Back
Topp