Hvor strenge er dere?

Når barna er 6-10 år så bør det ikke handle om å vinne nei, det bør handle om hvor gøy det er å spille, inkludering, og bredde.
Det er nettopp her mange foreldre og trenere misforstår og ødelegger sporten . Samtidig som det klages på at barn er mindre aktive i dag, sitter inne å bare spiller, mange er ensomme barn. De blir ikke inkludert på laget eller i skolegården.
Klarer ikke treneren å ta vare på de gode og de mindre gode uten en av disse blir skyvet ut av laget vil jeg si treneren bør finne seg noe annet. Det å være trener er en viktig jobb, det er ikke alle som passer til det.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så handler jo en kamp om å vinne også. Jeg sier ikke at spillere skal ekskluderes, men at alle skal få være med. Om enkelte stadig vekk dropper trening fordi de ikke gidder, syns jeg faktisk ikke at det er rettferdig at de kan møte opp på kamp og forvente at de får like mye spilletid som de som faktisk vil og gidder. I så fall er det ekstremt urettferdig for de som gidder og vil. Bredde i laget er jo viktig uansett alder, og det får man ikke om det er greit at spillere bare kan droppe trening fordi de finner ut at de ikke gidder den dagen. Bredde i laget får man når spillere vil, møter opp på trening og når treneren er flink til å tilpasse treningen og læringen.

Skal en tiåring som starter et dressurstevne bli sur om h*n får dårlig resultat fordi h*n ikke har giddet å trene like mye som den som vinner? Skal dommeren gi høyere poeng fordi en konkurranse skal være rettferdig?
 
Når barna er 6-10 år så bør det ikke handle om å vinne nei, det bør handle om hvor gøy det er å spille, inkludering, og bredde.
Det er nettopp her mange foreldre og trenere misforstår og ødelegger sporten . Samtidig som det klages på at barn er mindre aktive i dag, sitter inne å bare spiller, mange er ensomme barn. De blir ikke inkludert på laget eller i skolegården.
Klarer ikke treneren å ta vare på de gode og de mindre gode uten en av disse blir skyvet ut av laget vil jeg si treneren bør finne seg noe annet. Det å være trener er en viktig jobb, det er ikke alle som passer til det.

Hvorfor ikke nivådele? Så får alle være med og alle får gleden uten at noen må føle seg mindre godtatt eller at noen skal føle andre ødelegger. Min datter er i en sport der de nivådeles fra tidlig, helt genialt.
 
Hvorfor ikke nivådele? Så får alle være med og alle får gleden uten at noen må føle seg mindre godtatt eller at noen skal føle andre ødelegger. Min datter er i en sport der de nivådeles fra tidlig, helt genialt.

Jeg synes ikke du er dårlig så du er i denne gruppen, du er god så du er i denne gruppen skal starte så tidlig som 6 år jeg.
Det dreper all motivasjon til å ønske å fortsette hos mange. Hvorfor er vi voksene hele tiden så opptatt av å vinne og fortelle barna våre hvor viktig prestasjoner er?
 
Jeg synes ikke du er dårlig så du er i denne gruppen, du er god så du er i denne gruppen skal starte så tidlig som 6 år jeg.
Det dreper all motivasjon til å ønske å fortsette hos mange. Hvorfor er vi voksene hele tiden så opptatt av å vinne og fortelle barna våre hvor viktig prestasjoner er?

Har du selv erfaring med dette? Sett det i praksis? Det fungerer overaskende bra mange steder og det er kun når fokuset er på selve nivået disse holdningene kommer, her ble håndball-laget nivådelt, ingen A eller B lag men 2 lag og ingen la fokuset på hvem som var best, lagene jobbet på forskjellig måte og alle utviklet seg veldig bra, framfor at man fokuserte på hvem som irriterte fordi de ikke klarte å ta imot eller at han som var best fikk mest spilletid.
 
Last edited by a moderator:
Uansett hvordan man vrir og vender på det så handler jo en kamp om å vinne også. Jeg sier ikke at spillere skal ekskluderes, men at alle skal få være med. Om enkelte stadig vekk dropper trening fordi de ikke gidder, syns jeg faktisk ikke at det er rettferdig at de kan møte opp på kamp og forvente at de får like mye spilletid som de som faktisk vil og gidder. I så fall er det ekstremt urettferdig for de som gidder og vil. Bredde i laget er jo viktig uansett alder, og det får man ikke om det er greit at spillere bare kan droppe trening fordi de finner ut at de ikke gidder den dagen. Bredde i laget får man når spillere vil, møter opp på trening og når treneren er flink til å tilpasse treningen og læringen.

Skal en tiåring som starter et dressurstevne bli sur om h*n får dårlig resultat fordi h*n ikke har giddet å trene like mye som den som vinner? Skal dommeren gi høyere poeng fordi en konkurranse skal være rettferdig?

Du snakker hele tiden om å droppe treninger, jeg synes det er helt greit at om du ikke var på trening i går så blir det mindre spilletid. Greit nok! Men når det kun handler om å vinne så kan det være mange barn som ikke er gode nok som sitter på benken nettopp fordi de er dårlige selv om de kanskje trener mer enn de som er gode. Det handler om å inkludere uansett god eller dårlig. Det er treneren sin jobb, og en trener bør vite sitt ansvar. Barn utvikles forskjellig og de som er gode som ti åringer er ikke nødvendigvis de som når lengst i sporten. Synd å drepe all lyst hos barn med å fortelle de tidlig at du er dårlig.
Og er det ett barn som ikke møter på trening gang etter gang, kanskje treneren da skal spørre om hvorfor?
 
Har du selv erfaring med dette? Sett det i praksis? Det fungerer overaskende bra mange steder og det er kun når fokuset er på selve nivået disse holdningene kommer, her ble håndball-laget nivådelt, ingen A eller B lag men 2 lag og ingen la fokuset på hvem som var best, lagene jobbet på forskjellig måte og alle utviklet seg veldig bra, framfor at man fokuserte på hvem som irriterte fordi de ikke klarte å ta imot eller at han som var best fikk mest spilletid.

Barn er ikke dumme de ser selv at de er nivådelt. Og ja har selverfaring med dette både som mor og barn. Jeg var derimot en av de som var gode, men man så klart hvorfor de andre var der de var.
Hvorfor ikke lære barn at vi er forskjellig og utvikler oss forskjellige. Akseptere forskjellene våre?

Jeg synes det er viktigere enn på lenge å få barn ut å få de aktive. Vanskelig når de ikke er så velkommene ute i idretten for de presterer ikke godt nok. Jeg mener der har vi voksene en jobb å gjøre, lære barna våre om inkludering og at alt handler ikke om å vinne.
 
Last edited:
Barn er ikke dumme de ser selv at de er nivådelt. Og ja har selverfaring med dette både som mor og barn. Jeg var derimot en av de som var gode, men man så klart hvorfor de andre var der de var.
Hvorfor ikke lære barn at vi er forskjellig og utvikler oss forskjellige. Akseptere forskjellene våre?

Jeg synes det er viktigere enn på lenge å få barn ut å få de aktive. Vanskelig når de ikke er så velkommene ute i idretten for de presterer ikke godt nok. Jeg mener der har vi voksene en jobb å gjøre, lære barna våre om inkludering og at alt handler ikke om å vinne.

De er da virkelig velkomne, jeg tror trenerne har en rimelig utakknemlig jobb der foreldre snakker over middagen om hvem som er best og hvem som ødeleggerfor laget, slike holdninger blir med på trening. Nåvådeling får barna til å senke skuldrene og prestere på sitt nivå.
 
Hvorfor ikke nivådele? Så får alle være med og alle får gleden uten at noen må føle seg mindre godtatt eller at noen skal føle andre ødelegger. Min datter er i en sport der de nivådeles fra tidlig, helt genialt.

Helt enig. Det fungerer i praksis. Ungene våre er med på dette.
 
De er da virkelig velkomne, jeg tror trenerne har en rimelig utakknemlig jobb der foreldre snakker over middagen om hvem som er best og hvem som ødeleggerfor laget, slike holdninger blir med på trening. Nåvådeling får barna til å senke skuldrene og prestere på sitt nivå.

De er jo ikke det om det eneste som betyr noe er resultat og ikke inkludering. Mange trenere som er flinke til å få frem de beste mens de dårlige blir sittende på benken.
Jeg er veldig uenig med det her om det å fortelle barn at du er god, du er dårlig i tidlig alder senker skuldrene. Ja kanskje på treneren og foreldrene til de som endelig for vinne resultatene sine. Mange trenere er flinke, og mange burde finne seg noe annet å gjøre. Foreldre burde holdes langt unna treningasalen. Det er min mening :)
 
De er jo ikke det om det eneste som betyr noe er resultat og ikke inkludering. Mange trenere som er flinke til å få frem de beste mens de dårlige blir sittende på benken.
Jeg er veldig uenig med det her om det å fortelle barn at du er god, du er dårlig i tidlig alder senker skuldrene. Ja kanskje på treneren og foreldrene til de som endelig for vinne resultatene sine. Mange trenere er flinke, og mange burde finne seg noe annet å gjøre. Foreldre burde holdes langt unna treningasalen. Det er min mening :)

Man forteller ikke barn at de er dårlige eller flinke med mindre fokuset er der, de er ikke dumme nei men jeg tror nok ganske sikkert de heller ønsker å være på et lag det de presterer og utvikler seg framfor et lag der de er et irritasjonsmoment, jeg tror også nivådelt trening er med på å få tilbake morroa på trening fordi forskjellene blir mindre og da er det mer gøy å trene.
 
Man forteller ikke barn at de er dårlige eller flinke med mindre fokuset er der, de er ikke dumme nei men jeg tror nok ganske sikkert de heller ønsker å være på et lag det de presterer og utvikler seg framfor et lag der de er et irritasjonsmoment, jeg tror også nivådelt trening er med på å få tilbake morroa på trening fordi forskjellene blir mindre og da er det mer gøy å trene.

Og der er vi uenige, barn ser selv med sine egne øyne uten at de trenger voksene til å fortelle de hva de ser :)
Det blir litt som i klasserommet, om nivådeling er så bra hvorfor gjøres ikke det i skolen?
De som ikke prestere så bra i en klasse og de som presterer i en annen?
Nå er det også veldig fokus på spesialundervisning nettopp fordi den kan være veldig stigmatiserende.
Barn er små mennesker, med de samme følelsene vi har og derfor er jeg opptatt av at alle skal være inkludert og at vi er ikke et samfunn kun for de som presterer.
Derfor er det å være en trener viktig jobb, du må kunne gi de som trenger det ekstra utfordringer samtidig som du drar med deg de som er ikke så flinke.
Tenk at vi har folk som jobber med barn som har gått 3-6 år på skolen, men en trener kan alle bli, selv om de gjør en like viktig jobb krever enormt av en person.
Vi blir nok ikke enige her :)
 
Og der er vi uenige, barn ser selv med sine egne øyne uten at de trenger voksene til å fortelle de hva de ser :)
Det blir litt som i klasserommet, om nivådeling er så bra hvorfor gjøres ikke det i skolen?
De som ikke prestere så bra i en klasse og de som presterer i en annen?
Nå er det også veldig fokus på spesialundervisning nettopp fordi den kan være veldig stigmatiserende.
Barn er små mennesker, med de samme følelsene vi har og derfor er jeg opptatt av at alle skal være inkludert og at vi er ikke et samfunn kun for de som presterer.
Derfor er det å være en trener viktig jobb, du må kunne gi de som trenger det ekstra utfordringer samtidig som du drar med deg de som er ikke så flinke.
Tenk at vi har folk som jobber med barn som har gått 3-6 år på skolen, men en trener kan alle bli, selv om de gjør en like viktig jobb krever enormt av en person.
Vi blir nok ikke enige her :)

Jeg har heller ikke sagt at de ikke ser?

Det gjøres jo på skolen, hver eneste dag, når klasser deles inn på skolen hender det man plasserer de med behov for spes ped i en klasse, det hender de setter adferdsvansker i samme klasse og de sorterer rett og slett for å få en god sammensetning og for å kunne bruke ressursene godt nok men fokuset er aldri på at noen er gode og noen er dårlige. Man kan jo også kalle det en nivådeling at elever med lærevansker tas ut av undervisning for å få spesialundervisning i mindre grupper sammen med andre elever med lignende «problemer» mener du disse burde fått hjelp i klasserommet i stedet for å bli tatt ut? Sortering etter nicå skjer hele tiden og det bidrar til at elever og barn på trening og ellers i samfunnet for en prestasjonsfølelse framfor å føke seg utenfor, det gjør at de svake kan bli bedre pg de gode enda bedre.

Spesialundervisning stigmatiserende? Javel? Jeg har på mine år i skolen aldri opplevd at fokuset har vært der og heller aldri opplevd at elevene har kjent de blir sortert.

Om alle skal være sammen uansett nivå både skole og på trening så innebærer det at elevene merker forskjellen bedre, dette set vi godt i klasserommet før elever blir tatt ut for å få hjelp, klassen merker hvem som henger igjen.

Hva mener du bør være alternativet til at elever og unger på trening blir tatt ut? På skolen innebærer det at de har en voksen med seg i klasserommet, det syns vel bedre enn å bli tatt ut, gjør det ikke? Og alternativet er og ikke få hjelp[emoji85]
 
Jeg har heller ikke sagt at de ikke ser?

Det gjøres jo på skolen, hver eneste dag, når klasser deles inn på skolen hender det man plasserer de med behov for spes ped i en klasse, det hender de setter adferdsvansker i samme klasse og de sorterer rett og slett for å få en god sammensetning og for å kunne bruke ressursene godt nok men fokuset er aldri på at noen er gode og noen er dårlige. Man kan jo også kalle det en nivådeling at elever med lærevansker tas ut av undervisning for å få spesialundervisning i mindre grupper sammen med andre elever med lignende «problemer» mener du disse burde fått hjelp i klasserommet i stedet for å bli tatt ut? Sortering etter nicå skjer hele tiden og det bidrar til at elever og barn på trening og ellers i samfunnet for en prestasjonsfølelse framfor å føke seg utenfor, det gjør at de svake kan bli bedre pg de gode enda bedre.

Spesialundervisning stigmatiserende? Javel? Jeg har på mine år i skolen aldri opplevd at fokuset har vært der og heller aldri opplevd at elevene har kjent de blir sortert.

Om alle skal være sammen uansett nivå både skole og på trening så innebærer det at elevene merker forskjellen bedre, dette set vi godt i klasserommet før elever blir tatt ut for å få hjelp, klassen merker hvem som henger igjen.

Hva mener du bør være alternativet til at elever og unger på trening blir tatt ut? På skolen innebærer det at de har en voksen med seg i klasserommet, det syns vel bedre enn å bli tatt ut, gjør det ikke? Og alternativet er og ikke få hjelp[emoji85]


Da vil jeg spørre deg, har du hatt spesialundervisning? Har du spurt de som får dette?
Jeg har en i nær familie som fikk spesialundervisning gjennom mange år, og ja det var stigmatiserende. Barnet nekter nå å motta dette nå. Og ikke minst jeg fikk dette, ett hardt fortrengt kapittel [emoji85]
Og jeg kjente jeg var veldig glad at jeg ikke har opplevd eller kjenner til skoler som nivådeler barn.
Barn med utfordringer går i klasse med barn som kunne lese da de var tre. Helt supert [emoji1303]
Dette med spesialundervisningen er oppe politisk nå, og politisk argumenteres det nettopp at det kan oppleves stigmatiserende.
Ja, jeg mener vi alle skal hjelpe barna der de er [emoji4] Vi er veldig uenige, greit nok det og kommer nok heller ikke til å bli enige [emoji16]
 
Last edited:
Da vil jeg spørre deg, har du hatt spesialundervisning? Har du spurt de som får dette?
Jeg har en i nær familie som fikk spesialundervisning gjennom mange år, og ja det var stigmatiserende. Barnet nekter nå å motta dette nå. Og ikke minst jeg fikk dette, ett hardt fortrengt kapittel [emoji85]
Og jeg kjente jeg var veldig glad at jeg ikke har opplevd eller kjenner til skoler som nivådeler barn.
Barn med utfordringer går i klasse med barn som kunne lese da de var tre. Helt supert [emoji1303]
Dette med spesialundervisningen er oppe politisk nå, og politisk argumenteres det nettopp at det kan oppleves stigmatiserende.
Ja, jeg mener vi alle skal hjelpe barna der de er [emoji4] Vi er veldig uenige, greit nok det og kommer nok heller ikke til å bli enige [emoji16]

Så barna skal ikke få hjelp da? For en assistent eller spes.ped i klasserommet er da virkelig mer synlig for barn framfor å bli tatt ut i gruppe. Nei, jeg har ikke fått spesialundervisning men har hatt en del av det med elever og de gleder seg til hver time, de henger jo med i mine timer, noe de ikke opplever i timen med de andre og en skoletime kan ikke legges opp slik at den treffer både de svake og de sterke på samme måte, om noen mener det går de svært snever erfaring innen undervisningsfaget, skal man vente på de svake blir de sterke hengende, de får ikke utfordringer nok og de midt i mellom risikerer å bli «glemt» i timen fordi de er på et gjennomsnitlig nivå, med en 25 eleversklasse er det ikke mulig å nå begge ytterpunktene. Man kan lett gi de sterke utfordringer i form av vanskeligere oppgaver men elevene som henger etter trenger mye eldtra forklaring som læreren ofte ikke har tid til noe som igjen fører til passive elever, det mener jeg og har jeg erfaring med at føles langt værre for en elev.

Mulig dette er hos politikerne, husk at det ikke er mer enn 3 år siden assistenter/pedagoger i klasserommet ble fjernet nesten helt pga hva det gjorde med elevene, nettopp fordi de ble annerledes av å ha em voksen med seg så tett, baser og spes.pedgrupper ersattet de det med og det funker veldig greit.
 
Så barna skal ikke få hjelp da? For en assistent eller spes.ped i klasserommet er da virkelig mer synlig for barn framfor å bli tatt ut i gruppe. Nei, jeg har ikke fått spesialundervisning men har hatt en del av det med elever og de gleder seg til hver time, de henger jo med i mine timer, noe de ikke opplever i timen med de andre og en skoletime kan ikke legges opp slik at den treffer både de svake og de sterke på samme måte, om noen mener det går de svært snever erfaring innen undervisningsfaget, skal man vente på de svake blir de sterke hengende, de får ikke utfordringer nok og de midt i mellom risikerer å bli «glemt» i timen fordi de er på et gjennomsnitlig nivå, med en 25 eleversklasse er det ikke mulig å nå begge ytterpunktene. Man kan lett gi de sterke utfordringer i form av vanskeligere oppgaver men elevene som henger etter trenger mye eldtra forklaring som læreren ofte ikke har tid til noe som igjen fører til passive elever, det mener jeg og har jeg erfaring med at føles langt værre for en elev.

Mulig dette er hos politikerne, husk at det ikke er mer enn 3 år siden assistenter/pedagoger i klasserommet ble fjernet nesten helt pga hva det gjorde med elevene, nettopp fordi de ble annerledes av å ha em voksen med seg så tett, baser og spes.pedgrupper ersattet de det med og det funker veldig greit.

Om du fikk ut av mine innlegg at de som sliter ikke skal få hjelp, så er det heller ingen vits at jeg skriver videre med deg. For det skrev ikke, jeg poengterte vel at nettopp de barna skal få hjelp der de er. Hvordan får noen dette til uten å stigmatisere barna med at du er dårlig lurer jeg på, mens andre klarer ikke å se en løsning uten å måtte stemple barna.
Mitt barn går i en klasse med et barn som trenger tilrettelegging, skolen klarte dette utmerker.
2 lærere og få elever, ingen føler seg spesiell alle er der for alle ;)
 
Om du fikk ut av mine innlegg at de som sliter ikke skal få hjelp, så er det heller ingen vits at jeg skriver videre med deg. For det skrev ikke, jeg poengterte vel at nettopp de barna skal få hjelp der de er. Hvordan får noen dette til uten å stigmatisere barna med at du er dårlig lurer jeg på, mens andre klarer ikke å se en løsning uten å måtte stemple barna.
Mitt barn går i en klasse med et barn som trenger tilrettelegging, skolen klarte dette utmerker.
2 lærere og få elever, ingen føler seg spesiell alle er der for alle ;)

Stiller meg kritisk til at du mener de skal få hjelp det de er, det vil for de føeste bety spes.ped i timen eller assistent, er ikke det like synlig, om ikke mer synlig enn å ha spesialundervisning i en gruppe utenfor klassen?

Hva mener du er løsningen da? Det lurer jeg oppriktig på.

2 lærere på få elever er på de aller fleste skoler helt umulig og etter passert 5.trinn har de aller fleste 1 lærer og en større klasse.

Nivå er det uansett hva du måtte mene, ikke alle er like gode i alt, er det ikke viktigere at de får prestere og ha det gøy framfor å være som alle andre? Alle kan jo ikke være like og alle passer ikke inn i samme boksen.
 
Stiller meg kritisk til at du mener de skal få hjelp det de er, det vil for de føeste bety spes.ped i timen eller assistent, er ikke det like synlig, om ikke mer synlig enn å ha spesialundervisning i en gruppe utenfor klassen?

Hva mener du er løsningen da? Det lurer jeg oppriktig på.

2 lærere på få elever er på de aller fleste skoler helt umulig og etter passert 5.trinn har de aller fleste 1 lærer og en større klasse.

Nivå er det uansett hva du måtte mene, ikke alle er like gode i alt, er det ikke viktigere at de får prestere og ha det gøy framfor å være som alle andre? Alle kan jo ikke være like og alle passer ikke inn i samme boksen.


Du får stille deg kritisk til dette, men det fungerer.
Hvorfor skal man informere at den personen er der for den ene lurer jeg på. For i praksis så bidrar også den ekstra i rommet med de andre.
Selv om de er mer på det ene barnet enn det andre. Men samme kan det være, for barn er fortsatt ikke delt inn i en klasse med bare elever som trenger spesialhjelp og en klasse for bare de som mestrer fagene utmerket.
Slik det bli i idretten.

Nivå er det alltid, ingen er like gode i alt der er vi enige, men der stopper også uenigheten.
For jeg mener man skal inkludere alle uten å stemple barna ved å dele de inn i nivå. Del de gjerne i mindre grupper, men ikke etter nivå.
 
Last edited:
Du får stille deg kritisk til dette, men det fungerer.
Hvorfor skal man informere at den personen er der for den ene lurer jeg på.

Nivå er det alltid, ingen er like gode i alt der er vi enige, men der stopper også uenigheten.
For jeg mener man skal inkludere alle uten å stemple barna ved å dele de inn i nivå. Del de gjerne i mindre grupper, men ikke etter nivå.

Hvordan kan du si det fungerer?

Da får jeg si som du sa til meg, ungene er ikke dumme, de ser og det er et stort sprik innenfor behovene, noen trenger litt tilrettelegging og da holder det med noe ekstra hjelp, noen trenger tilrettelagte oppgaver mens andre faktisk har behiv for at noen er der hele tiden for å motivere så hvordan er voksen skal være der for et barn uten å vise dette klarer ikke jeg å se, annet enn i de tilfellene der eleven kun trenger ekstra oppgaver på sitt nivå.

Man stempler ingen, men man ønsker at de skal kunne føle mestring.
 
Hvordan kan du si det fungerer?

Da får jeg si som du sa til meg, ungene er ikke dumme, de ser og det er et stort sprik innenfor behovene, noen trenger litt tilrettelegging og da holder det med noe ekstra hjelp, noen trenger tilrettelagte oppgaver mens andre faktisk har behiv for at noen er der hele tiden for å motivere så hvordan er voksen skal være der for et barn uten å vise dette klarer ikke jeg å se, annet enn i de tilfellene der eleven kun trenger ekstra oppgaver på sitt nivå.

Man stempler ingen, men man ønsker at de skal kunne føle mestring.

Man får ikke mestring av å bli fortalt at du er ikke bra nok for dette laget[emoji85]
Men du er for at barn deles i nivå, jeg er mot.
Vi kommer ikke lenger, ser ingen grunn til å fortsette. Som ett barn som hadde behov for spesialundervisning som liten, som har en i nærfamilie som har hatt det fra tidlig av, og ett barn som har hatt barn som trenger ekstra i klassen til barnet mitt og ett annet barn der skolen valgte å gjøre det annerledes så kan jeg basert på erfaring si at det ene fungere bedre enn det andre. Jeg har ingen tro på at selvfølelsen til de barna som blir stemplet som dårligere fotballspillere eller i norsk er så god.

Så klart stempler man de, man deler inn i grupper etter hvor gode de er.
Jeg ser helt klart at mine barn skal fortsette i individuell idrett, for lagidrett er ikke for all. Til og med barn på 6 år må erfare det.

Vi har forskjellige syn på saken, det er lov, men noen ganger er det ingen vits med å fortsette å diskutere dette. Vi ender bare opp med å diskutere frem og tilbake uten at noen av oss endrer syn. Så takker for meg, så får du ha en fin dag [emoji16]
 
Last edited:
Man får ikke mestring av å bli fortalt at du er ikke bra nok for dette laget[emoji85]
Men du er for at barn deles i nivå, jeg er mot.
Vi kommer ikke lenger, ser ingen grunn til å fortsette. Som ett barn som hadde behov for spesialundervisning som liten, som har en i nærfamilie som har hatt det fra tidlig av, og ett barn som har hatt barn som trenger ekstra i klassen til barnet mitt og ett annet barn der skolen valgte å gjøre det annerledes så kan jeg basert på erfaring si at det ene fungere bedre enn det andre. Jeg har ingen tro på at selvfølelsen til de barna som blir stemplet som dårligere fotballspillere eller i norsk er så god.

Så klart stempler man de, man deler inn i grupper etter hvor gode de er.
Jeg ser helt klart at mine barn skal fortsette i individuell idrett, for lagidrett er ikke for all. Til og med barn på 6 år må erfare det.

Vi har forskjellige syn på saken, det er lov, men noen ganger er det ingen vits med å fortsette å diskutere dette. Vi ender bare opp med å diskutere frem og tilbake uten at noen av oss endrer syn. Så takker for meg, så får du ha en fin dag [emoji16]

Men det er jo ingen som forteller de det. Hvor har du det fra? Å sitte i et klasserom og ikke skjønne hva resten driver med eller stå på banen og være den ene som aldri fikk balle derimot, det forteller at de ikke er bra nok.

Ingen vits å diskutere nei, ser at du helst vil at alle skal være en glad gjeng og mestre alt sammen men livet er dessverre ikke aå enkelt, det er (heldigvis vil jeg si) forskjell på folk[emoji6]
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp