Hvor strenge er dere?

Men det er jo ingen som forteller de det. Hvor har du det fra? Å sitte i et klasserom og ikke skjønne hva resten driver med eller stå på banen og være den ene som aldri fikk balle derimot, det forteller at de ikke er bra nok.

Ingen vits å diskutere nei, ser at du helst vil at alle skal være en glad gjeng og mestre alt sammen men livet er dessverre ikke aå enkelt, det er (heldigvis vil jeg si) forskjell på folk[emoji6]

Nei, jeg er bare opptatt av at livet handler mer enn om å bare vinne, for det betyr til slutt ikke noe når du den dagen er voksen.
Dine egenskaper som inkluderende, empati, osv er mye viktigere som voksen enn at du fikk prestert best mens du klarte å få den ene personen som trengte å bli inkludert til å sitte hjemmealene.
Hva jeg ønsker tror jeg ikke du kjenner meg godt nok til å uttale deg om.
 
Nei, jeg er bare opptatt av at livet handler mer enn om å bare vinne, for det betyr til slutt ikke noe når du den dagen er voksen.
Dine egenskaper som inkluderende, empati, osv er mye viktigere som voksen enn at du fikk prestert best mens du klarte å få den ene personen som trengte å bli inkludert til å sitte hjemmealene.
Hva jeg ønsker tror jeg ikke du kjenner meg godt nok til å uttale deg om.

Jo, men det å vinne betyr også mye. Man må være den beste kandidaten av søkerene for å få seg jobb feks, noe som er grunnlaget for mye. Samtidig kan ikke alle være best i alt, eller like gode. Vi er jo forskjellige individer, og en vakker dag kommer vel verden med sine forskjeller uansett. Man kan ikke skåne ungene fra det, verden er urettferdig faktisk.
 
Nei, jeg er bare opptatt av at livet handler mer enn om å bare vinne, for det betyr til slutt ikke noe når du den dagen er voksen.
Dine egenskaper som inkluderende, empati, osv er mye viktigere som voksen enn at du fikk prestert best mens du klarte å få den ene personen som trengte å bli inkludert til å sitte hjemmealene.
Hva jeg ønsker tror jeg ikke du kjenner meg godt nok til å uttale deg om.
Jeg er enig med deg. Husker godt mattetimene...jeg og 3 til som fikk ekstraundervisning ...ble tatt ut av klasserommet. Kjente på det.
 
Nei, jeg er bare opptatt av at livet handler mer enn om å bare vinne, for det betyr til slutt ikke noe når du den dagen er voksen.
Dine egenskaper som inkluderende, empati, osv er mye viktigere som voksen enn at du fikk prestert best mens du klarte å få den ene personen som trengte å bli inkludert til å sitte hjemmealene.
Hva jeg ønsker tror jeg ikke du kjenner meg godt nok til å uttale deg om.

En utdanning er viktig, så der bør faktisk det å vinne og å prestere gå før mye annet, at du er empatisk er veldig bra men om du som voksen ikke kan forskjellen på addisjon og divisjon så kommer du ikke langt i livet i forhold til arbeid dessverre. Når det gjelder idrett setter jeg gleden bak spillet høyest og det tror jeg ikke man får av å stå midt på banen og vente på ballen kamp etter kamp fordi de andre er så mye bedre enn deg, da tenker jeg man kan få glede og mestringsfølelse sammen med andre som er på samme nivå, ingen bryr seg om hvem som er på hvem lag før noen påpeker det og det er vel de holdningene mam bør jobbe med, at noen er bedre enn andre vil det alltid være og jeg er ikke så naiv at jeg tror man kan fjerne irritasjonen noen føler når andre er dårligere eller bedre enn seg ved å knipse.

Jeg kjenner ikke deg nei, men i diskusjoner uttaler jeg meg om ting på bakgrunn av dine innlegg, tar jeg feil når jeg sier at du setter inkludering før mye annet? Isåfall beklager jeg antagelsen.
 
Derfor har vi tilrettelagt at hun skal komme hjem og spise før hun drar på aktiviteter. Hu må møte opp, men det er vi foreldre som skal tilrettelegge at ungene ikke blir brent i stresset og jaget.

De er barn, og skal få være barn. Brenner de for noe skal få lov til å prøve seg, men jeg forlanger ikke at ungene skal slite seg ut og det skal ikke gå på helsa løs.
 
Personlig syntes jeg det er bra. Men tror ikke det er lov før en viss alder. Med mindre det er flertall i foreldregruppen. Vet vi har snakket om det på foreldremøte her..

Her er det fra 12 år at de får spilletid ut fra treningsoppmøte.

Synes det er alt for tidlig å måtte bestemme seg for kun en fritidsaktivit. Og velger man flere krasjer gjerne treningstidene. Synes det er for nye med 2-3 treninger i uka + evt kamper ol. Hvorfor skal det spisses så mye i så ung alder?
 
Derfor har vi tilrettelagt at hun skal komme hjem og spise før hun drar på aktiviteter. Hu må møte opp, men det er vi foreldre som skal tilrettelegge at ungene ikke blir brent i stresset og jaget.

De er barn, og skal få være barn. Brenner de for noe skal få lov til å prøve seg, men jeg forlanger ikke at ungene skal slite seg ut og det skal ikke gå på helsa løs.

Enig.
Unger er gjerne aktive, friske og raske og full av energi. Mye bedre å ut å være i aktivitet enn å bli sittende inne hjemme. De har jo sittet mye på skolen på formiddagen ofte også. Men å holde aktivitetsnivået oppe utover dagen uten å slite seg ut krever nok søvn, nok pauser/variasjon, god nok mat osv. Og system, så ikke alt blir stress med å rekke ting, kaste i seg maten, lekser i hui og hast eller rett før sengetid når de er slitne.
 
Jo, men det å vinne betyr også mye. Man må være den beste kandidaten av søkerene for å få seg jobb feks, noe som er grunnlaget for mye. Samtidig kan ikke alle være best i alt, eller like gode. Vi er jo forskjellige individer, og en vakker dag kommer vel verden med sine forskjeller uansett. Man kan ikke skåne ungene fra det, verden er urettferdig faktisk.

Nei, siden verden er urettferdig så må vi allerede barn i 6 års alderen bli fortalt at du er ikke god i fotball som de andre andre barna.
Logisk at så små barn må kjenne på urettferdighetene så tidlig. Det ruster sikkert barna for fremtiden.
Vi har nok veldig forskjellige syn på barn og hvordan man ruster de for voksenlivet[emoji4]
 
En utdanning er viktig, så der bør faktisk det å vinne og å prestere gå før mye annet, at du er empatisk er veldig bra men om du som voksen ikke kan forskjellen på addisjon og divisjon så kommer du ikke langt i livet i forhold til arbeid dessverre. Når det gjelder idrett setter jeg gleden bak spillet høyest og det tror jeg ikke man får av å stå midt på banen og vente på ballen kamp etter kamp fordi de andre er så mye bedre enn deg, da tenker jeg man kan få glede og mestringsfølelse sammen med andre som er på samme nivå, ingen bryr seg om hvem som er på hvem lag før noen påpeker det og det er vel de holdningene mam bør jobbe med, at noen er bedre enn andre vil det alltid være og jeg er ikke så naiv at jeg tror man kan fjerne irritasjonen noen føler når andre er dårligere eller bedre enn seg ved å knipse.

Jeg kjenner ikke deg nei, men i diskusjoner uttaler jeg meg om ting på bakgrunn av dine innlegg, tar jeg feil når jeg sier at du setter inkludering før mye annet? Isåfall beklager jeg antagelsen.

Enig! Som læreren til barna sier på skolen.. det er gøy med fotball og andre fritidsaktiviteter, men skolen er viktigst. Det er tråss alt utdanningen en skal leve av i framtiden.
Jeg prioriterer lekser og skole framfor fotball..
 
Aldri opplevd at barnet har vært for sliten, hun elsker aktivitetene sine.
Men hadde hun vært for sliten, hadde jeg ikke tvunget henne...
Synes det blir feil i mine øyne å tvinge et slitent barn til noe de ikke vil.
Barn er små mennesker. De kan bli utbrente. De kan bli slitne. De kan bli deprimerte i perioder.
Noen ganger er jeg for sliten til å dra på noe jeg ønsker å gjøre.
Noen ganger sier jeg nei takk til en venninnekveld fordi jeg trenger å ligge på sofaen å slappe av.
Hvorfor skal jeg tvinge barnet, når jeg vet at dette er noe jeg har behov for selv?

Når barna ikke gidder fordi de bare ikke vil og er late er det noe annet,
da burde de kanskje finne en annen aktivitet som de trives bedre med?

Men å tvinge barn som er slitne på trening synes jeg blir helt feil.
Men det er det jeg mener, og alle er forskjellige...
 
Enig! Som læreren til barna sier på skolen.. det er gøy med fotball og andre fritidsaktiviteter, men skolen er viktigst. Det er tråss alt utdanningen en skal leve av i framtiden.
Jeg prioriterer lekser og skole framfor fotball..

...så gjenstår det å overbevise ungen som hardnakket påstår at han skal bli fotballproff og tjene millioner [emoji23][emoji23][emoji23]
 
...så gjenstår det å overbevise ungen som hardnakket påstår at han skal bli fotballproff og tjene millioner [emoji23][emoji23][emoji23]

Tror nok ikke mine barn kommer til å bli fotball proffer og tjene millioner :p:p
Tenker litt tilbake da jeg var barn/ ungdom..
vi hadde det veldig gøy på treninger, gøy å vinne kamper. Men husker også at jeg hadde perioder jeg gikk lei, og hadde småpauser. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg fått idretten opp i halsen. Tror alle blir lei i perioder..
 
Tror nok ikke mine barn kommer til å bli fotball proffer og tjene millioner :p:p
Tenker litt tilbake da jeg var barn/ ungdom..
vi hadde det veldig gøy på treninger, gøy å vinne kamper. Men husker også at jeg hadde perioder jeg gikk lei, og hadde småpauser. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg fått idretten opp i halsen. Tror alle blir lei i perioder..

Haha nei det tror jeg ikke mine blir heller. Men vanskelig å argumentere med at det ikke er så viktig når de selv påstår hardnakket at det er det fremtidige yrket [emoji23][emoji23]
 
Back
Topp