Brukte sprøytespisser?

Veslejinta

Forumet er livet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Junispirene24❤️
Ehm, sitter her å ser litt på sprøyta, Gonal-F, mens jeg prøver å sette meg inn i ting til i morgen :angelic:
Jeg har ikke lest alt enda, men jeg fikk ingen beskjed i går, om hva jeg gjør med brukte spisser?

Kan jeg legge de i pakka si, og kaste de i vanlig søppel?
Eller skal de samles i en boks og leveres andre steder? Apotek?

Ser jeg kan kjøpe sånne dunker på apotek, til å ha dem i.

Hmmm. Det kan fort hende at det står ett eller anna sted i pakningsvedlegget eller noe, men ikke kommet så langt enda, og ble for lurende på dette her :oops:

Hva gjør/gjorde dere med deres?

Ehm, sitter her å ser litt på sprøyta, Gonal-F, mens jeg prøver å sette meg inn i ting til i morgen :angelic:
Jeg har ikke lest alt enda, men jeg fikk ingen beskjed i går, om hva jeg gjør med brukte spisser?

Kan jeg legge de i pakka si, og kaste de i vanlig søppel?
Eller skal de samles i en boks og leveres andre steder? Apotek?

Ser jeg kan kjøpe sånne dunker på apotek, til å ha dem i.

Hmmm. Det kan fort hende at det står ett eller anna sted i pakningsvedlegget eller noe, men ikke kommet så langt enda, og ble for lurende på dette her :oops:

Hva gjør/gjorde dere med deres?

Jeg hadde de på ei brusflaske og teipa igjen og kasta i restavfallet når jeg var ferdig med stimuleringen. Apoteket vil ikke ha inn spissene igjen :)

Jeg hadde de på ei brusflaske og teipa igjen og kasta i restavfallet når jeg var ferdig med stimuleringen. Apoteket vil ikke ha inn spissene igjen :)

Det var lurt det :) Leste at de ikke tok inn, så da måtte jeg finne en ide, men kom liksom ikke på annet enn å kjøpe noe, men brusflaske var jo kjempelurt :)
For da samles de, og ikke kan skade de som håndterer søpla.

Takk for tipset, det var veldig lurt :)

har også fått beskjed om å hive i brusflaske og i restsøppel.

har også fått beskjed om å hive i brusflaske og i restsøppel.

Takk :) Da vet jeg det. For jeg har ikke fått noe beskjed om noe sånn, så fant ut at jeg kunne spørre her :happy:
Var lurt det med brusflaske :)

Jeg putta de tilbake oppi den plastboksen i esken og kastet hele esken i søpla, umulig at de kommer ut og skader noen da, det er jo veldig liten del av spissene som stikker ut på undersiden (satte på igjen ytterhetten på alle først). Men brusflaske var også veldig lurt, tror jeg bruker den metoden neste gang ;)

Jeg spurte på apotek i Trondheim, ville jo levere de inn der.. de sa jeg skulle hive de i vandlig restavfall o_O

Jeg putta de tilbake oppi den plastboksen i esken og kastet hele esken i søpla, umulig at de kommer ut og skader noen da, det er jo veldig liten del av spissene som stikker ut på undersiden (satte på igjen ytterhetten på alle først). Men brusflaske var også veldig lurt, tror jeg bruker den metoden neste gang ;)

Ah, det var og en ide. Den har jeg ikke tenkt på.
Men den brusflaska var heller ikke dum. For se hva jeg velger :)

Jeg spurte på apotek i Trondheim, ville jo levere de inn der.. de sa jeg skulle hive de i vandlig restavfall o_O

Ja, skal det :) Men kanskje skummelt å kaste en og en, tilfelle søppelmenna stikker seg på dem :wideyed:
Eller kattene om posen blir liggende litt på gulvet eller sånn.
Så tror jeg går for brusflaska og samler opp :)

Jeg samlet alle i bemfola eskene, tok ut plastikken og samlet sprøytene oppi de, men tok på lokket på sprøytene da ;)

Jeg samlet alle i bemfola eskene, tok ut plastikken og samlet sprøytene oppi de, men tok på lokket på sprøytene da ;)

Jeg tenkte først på å bare kaste de i søpla, en og en, men det føltes så feil.
Så veldig greit å samle de opp på en måte, og ikke la de ligge løst oppi der.

Jeg fikk beskjed om å levere alt brukt utstyr tilbake til apoteket.
De ønsket at alt ble levert tilbake, og ikke ble kastet i søpla sa de. Men virker som om det er ulik praksis rundt forbi. :wideyed:

Jeg fikk beskjed om å levere alt brukt utstyr tilbake til apoteket.
De ønsket at alt ble levert tilbake, og ikke ble kastet i søpla sa de. Men virker som om det er ulik praksis rundt forbi. :wideyed:

Oi, kanskje jeg må spørre på apoteket neste gang jeg er der... Kanskje greit det.
Siden det er så forskjellig ordning på det.

Oi, kanskje jeg må spørre på apoteket neste gang jeg er der... Kanskje greit det.
Siden det er så forskjellig ordning på det.

Apotekene skal i utgangspunktet ikke ta imot sprøytespisser generelt, pga de ansatte kan stikke seg.
Så det riktigste å gjøre er å samle de opp i en ugjennomtrengelig boks med lokk (brusflaske med påskrudd kork er perfekt om man ikke har kanylebøtte, noe de færreste jo har eller gidder å kjøpe), og kaste i vanlig restavfall. Trygt og billig [emoji4]

Apotekene skal i utgangspunktet ikke ta imot sprøytespisser generelt, pga de ansatte kan stikke seg.
Så det riktigste å gjøre er å samle de opp i en ugjennomtrengelig boks med lokk (brusflaske med påskrudd kork er perfekt om man ikke har kanylebøtte, noe de færreste jo har eller gidder å kjøpe), og kaste i vanlig restavfall. Trygt og billig [emoji4]

Høres litt voldsomt ut å kjøpe ei sånn bøtte, så blir nok ei flaske her :)
Vil ikke kaste løst, så fant ut at det var lurt å høre hva andre gjorde med dem :) For fikk ingen info om det på Riksen i går.

Høres litt voldsomt ut å kjøpe ei sånn bøtte, så blir nok ei flaske her :)
Vil ikke kaste løst, så fant ut at det var lurt å høre hva andre gjorde med dem :) For fikk ingen info om det på Riksen i går.

Ja, det blir jo så få sprøytespisser at å kjøpe en kanylebøtte er å ta i litt [emoji23] kjør brusflaske du, så blir det bra [emoji4]

Ja, det blir jo så få sprøytespisser at å kjøpe en kanylebøtte er å ta i litt [emoji23] kjør brusflaske du, så blir det bra [emoji4]
Hadde jeg brukt det hele tida, over lang tid, så hadde jeg nok vurdert sånn bøtte. Men for ei ukes tid, så går det med ei flaske :)

Første forsøk:
8fcb9cc55b6ec368c2d64579e89a4ee6.jpg

Andre forsøk:
92b0cd704cb2cd8a9739eb2482546652.jpg

Første forsøk:

Andre forsøk:

Første forsøk:

Andre forsøk: