September 2018

Nei, totalfrys. Ble bestemt før uttak pga overstimulering, så tok Gonapeptyl istedenfor Ovitrelle. Med Gonapeptyl er ikke livmoren klar for innsett. Blir fryseforsøk om et par mnd sannsynligvis. 3)
Ja stemmer, jeg brukte gonapeptyl et av forsøkene, denne gangen kunne de ikke bruke det.

Uttak imorgen og er spent på hva det blir [emoji5]Hadde ca 6-7 eggposer på UL kontrollen på forrige fredag. Skal til akupunktur i ettermiddag! [emoji4][emoji18]
Lykke til imorgen! [emoji1]

Veslejinta - 29 år - Ingen barn - IVF - Riksen - Synerella fra 28.08- Gonal F fra 13.09 - Uttak ca uke 39

Hjemme igjen! Og tilbake neste onsdag :) Blir hyppige kontroller utover.
For de var ganske redde for overstimulering, da jeg hadde 12 eggposer i hver eggstokk.
Gonal F er kjøpt, og er klar til torsdagen :)
Så gøy! Detta blir spennande :)

Då e eg nett ferdig med uttak :) fekk heile 11 egg ut:D noko så e rekord for meg, 3 og 4 egg tidligare. Så no håpa eg dei befrukta seg med ICSI og utvikla seg bra til mandag :) skal vera med i eit forskningsprosjekt ved dyrkinga så det blir jo litt spennande óg! Var ein del vondere denna gongen siå d var fleire egg, men utrulig kva ein kjeme seg gjennom!

Då e eg nett ferdig med uttak :) fekk heile 11 egg ut:D noko så e rekord for meg, 3 og 4 egg tidligare. Så no håpa eg dei befrukta seg med ICSI og utvikla seg bra til mandag :) skal vera med i eit forskningsprosjekt ved dyrkinga så det blir jo litt spennande óg! Var ein del vondere denna gongen siå d var fleire egg, men utrulig kva ein kjeme seg gjennom!

Vel overstått og FOR en fangst[emoji7][emoji1305]

Gratulerer med flott uttak og masse egg [emoji173]️ Perfekt antall jo [emoji4]

Takk! Uttaket gikk fint og hadde nesten ingen smerter. Har fått 6 egg ut idag. [emoji4][emoji847] Forøyd og spent på hvor mange som deler seg fint. [emoji5] På vei hjem for å ta det med ro da våknet 04:30 idag morges og kjempe trøtt!

Så deilig å være ferdig[emoji5] Krysser fingrene for gullegg der[emoji7]

Takk! Uttaket gikk fint og hadde nesten ingen smerter. Har fått 6 egg ut idag. [emoji4][emoji847] Forøyd og spent på hvor mange som deler seg fint. [emoji5] På vei hjem for å ta det med ro da våknet 04:30 idag morges og kjempe trøtt!
Så flott uttak :) blir spennande å sjå utviklinga! Når skal du setta inn? :)

Gratulerer [emoji4]

Så bra!! [emoji1] Da er det bare å slappe av og hvile så blir det spennende med tilbakemelding på befruktningen! Satser på gullegget der!

Hurra, så bra! Blir en spennende helg med nervepirrende venting nå da, men det må jo være noen gullegg der blant alle de! [emoji1]

Tusen takk Evlina[emoji173]️
Jeg skal sjekke ut dagboken og bestille tilskudd til neste gang. Noe må jeg gjøre[emoji5]
Hvor får man tak i DHEA? Eller, hvor fikk du tak i det?
Har aldri tidligere hatt tegn på endometriose og har hatt regelmessig menstruasjon og lite smerter i forbindelse med det helt siden jeg fikk mensen. Vi ble enige på samtalen i dag om at jeg skal tenke på om jeg ønsker laparaskopi. Isåfall tenker jeg vente til etter neste forsøk. Litt kjipt å tenke på om jeg må opereres på sykehuset her, for jeg kjenner de som jobber der... jobber som opr.sykepleier selv[emoji85]
Tror gynekologen ble litt irritert på lab’en i dag siden de ikke gjorde ICSI, for det var egentlig avtalen. Men hun var ikke på jobb på fredag og de på lab’en mente at siden sæden var så bra så hadde det ingen hensikt[emoji17]

Forresten, hvordan går det med deg?

Jeg mener hvertfall Hausken og hans klinikk har gitt det til sine pasienter, men om du har en grei gynekolog så kan helt sikkert hun/han sjekke det ut for deg :) Det er mye amerikansk forskning på slike tilskudd der ute, så det burde være nok til at gynekologen kan gjøre seg opp en mening om det kan ha noe for seg eller ikke. Jeg slapp heldigvis å begynne på det, men Hausken hadde vært førstevalg om vi ikke klarte å bli gravid på siste forsøket på Riksen og jeg hadde helt klart sagt ja til å prøve det om jeg fikk mulighet. Har du lav AMH forresten? Da kan DHEA være til stor hjelp :)

En annen ting som jeg synes er veldig viktig å huske på i dette her også, er at det ikke er bare dine egg det står på! Mye av det som skjer etter selve befrukningen står og faller på mannens sædceller, så jeg er advokat for at mannen også må ofre litt og legge litt om på livet sitt og ta vitaminer som kan booste kvaliteten på svømmerne (sink, e-vitamin, omega3, c-vitamin blant annet), kutte ned på nikotin og alkohol. Eneste aberet med det er at det må foregå minst 3 måneder før forsøket for det er vel ca sånn lenge de bruker på å lage nye celler. Dessuten når de blir introdusert for egget på ICSI-måten så har de nesten ingen valg annet enn å oppføre seg som flinke sædceller å gjøre jobben sin :hilarious:

Jeg har 4 uker igjen til termin og er superutålmodig etter å få møtt på lillesnuppa vår. :Heartred Jeg håper, krysser fingrene og sender ut positive vibber ut i eteren for at du skal lykkes snart! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Da har jeg vært en tur på riksen, legen konkluderte med at jeg har moderat OHSS. Var et par forstørrede eggposer på 7-8 cm og litt væske. Vil følge meg opp litt nøye videre så skal inn igjen på fredag. Slipper heldigvis Fragmin siden jeg er i form til å holde meg litt i aktivitet. Jeg fortalte om tankene rundt at overstimulering kunne være et tegn på stigende hcg, og at bedring da kanskje kunne bety at jeg ikke var gravid likevel, men da sa han at for det første så er det alt for tidlig til at det ville slått ut på den måten, og for det andre blir man ikke egentlig noe verre om man blir gravid når man er overstimulert, men graviditeten gjør at tilstanden varer lenger. Hvor dårlig man blir avhenger av graden på overstimuleringen sa han, som de vurderer som enten lett, moderat eller alvorlig.

Godt å få det sjekket opp og kunne få litt svar på alle tanker og bekymringer som surrer rundt oppi hodet. Nå tar jeg det med ro og nyter at jeg har klart å gå tur med hunden i nesten normalt tempo idag. :p
Så bra alt var OK. Mye forskjellig de legene sier. Så bra at du slipper fragmin. Det er sikkelig kipt å sette.Jeg tok jo ul samme dag som innsett . Da hadde jeg endel kjempestore eggposer.
Jeg tar klexane, og tror jeg må ta det hele svangerskapet. Men det varierer sikkert fra hvem lege som ser på journalen min;)

Så bra alt var OK. Mye forskjellig de legene sier. Så bra at du slipper fragmin. Det er sikkelig kipt å sette.Jeg tok jo ul samme dag som innsett . Da hadde jeg endel kjempestore eggposer.
Jeg tar klexane, og tror jeg må ta det hele svangerskapet. Men det varierer sikkert fra hvem lege som ser på journalen min;)
Ja det varierer jo tydeligvis mye fra klinikk til klinikk med ting også så det må være nye ulik info ute og går blant legene..vet igrunnen alt om det fra før med jobben min, det er ganske utrolig hvordan ting praktiseres ulikt ikke bare mellom ulike sykehus i Norge men tilogmed under samme avdeling avhengig av om man er på Ullevål eller riksen, legene på Ullevål og riksen ee nesten aldri enige om enkelte ting [emoji38][emoji38] Synes det var litt rart at de ikke tok UL ved innsett på meg og, i og med at jeg hadde hatt så mange egg, men godt de følger det opp nå da. Er i mye bedre form nå heldigvis. Har du hatt blodpropp før siden du må gå på klexane hele svangerskapet eventuelt?

Hvordan er formen din nå? Har du tatt noen flere tester?

Back
Topp