En liten ICSI-guttebebis er på vei❤️ vårt lille mirakel❤️

Så rørende! [emoji7][emoji24] Og litt av en innsats de gjorde for å lure deg trill rundt altså [emoji23] Så mye fint dere fikk! [emoji33] [emoji173]️

Var utrolig rørende og en kjempeinnsats av alle involverte[emoji173]️ fikk helt vanvittig myye fint!![emoji7][emoji7]

Går an å bli lurt nå det er noe så hyggelig som venter[emoji5] Så mye fint dere fikk[emoji3][emoji1319]

ohmygawd så mye fint dere har fått! :Heartred for en herlig overraskelse :joyful:

Herlig overraskelse og heelt greit å bli lurt pga dette[emoji173]️ selvom jeg fikk dårlig samvittighet overfor svigerfar, så jeg følte jeg måtte unnskylde meg! Han bare lo heldigvis[emoji23][emoji23]

Fikk helt syykt mye!!! Hadde jeg aldri trodd!! Overveldende[emoji173]️[emoji173]️

7. Jordmortime, 32+6

Jeg er fortsatt en «kjedelig pasient»! Ingen endring siden sist! Negativ urin, fint blodtrykk, fin hjertelyd, mye bevegelse! Litjmann ligger fortsatt i hodeleie, men jeg glemte å spørre om det har festet seg! All good, hurra[emoji173]️[emoji173]️

Snakka litt om fødsel idag, blir mer om to uker! Da skal mannen bli med også! Er ingen fødselsforberedende kurs vi kan gå på, så blir samtale mellom oss og jordmor! Helt greit![emoji5] jeg gleder meg jo til fødsel, er bare den praktiske logistikken rundt transport som bekymrer meg! Men det skal det legges en plan på om to uker! Og dèt er musikk i mine ører som er over gjennomsnittet opptatt av å ha kontroll på praktiske ting[emoji23][emoji23] hvordan selve fødselen blir får jeg ikke til å planlegge, så der har jeg innfunnet meg med at jeg må ta ting på sparket og høre på det kroppen og ekspertene rundt meg sier! Planen er å ikke ha planer (selvom jeg selvfølgelig har noen tanker om det[emoji12])

7. Jordmortime, 32+6

Jeg er fortsatt en «kjedelig pasient»! Ingen endring siden sist! Negativ urin, fint blodtrykk, fin hjertelyd, mye bevegelse! Litjmann ligger fortsatt i hodeleie, men jeg glemte å spørre om det har festet seg! All good, hurra[emoji173]️[emoji173]️

Snakka litt om fødsel idag, blir mer om to uker! Da skal mannen bli med også! Er ingen fødselsforberedende kurs vi kan gå på, så blir samtale mellom oss og jordmor! Helt greit![emoji5] jeg gleder meg jo til fødsel, er bare den praktiske logistikken rundt transport som bekymrer meg! Men det skal det legges en plan på om to uker! Og dèt er musikk i mine ører som er over gjennomsnittet opptatt av å ha kontroll på praktiske ting[emoji23][emoji23] hvordan selve fødselen blir får jeg ikke til å planlegge, så der har jeg innfunnet meg med at jeg må ta ting på sparket og høre på det kroppen og ekspertene rundt meg sier! Planen er å ikke ha planer (selvom jeg selvfølgelig har noen tanker om det[emoji12])
Spennende, nå er han snart her :D

Jeg har alltid sett for meg at badekar er en fin måte å føde på :)

Så langt du er nå! Fatter ikke hvor fort det har gått! :woot:

Så fint at dere får en samtale når det ikke finnes kurs. Veldig nyttig med litt info :)

Øv på å slappe av og puste før fødselen, det får du glede av!

Spennende, nå er han snart her :D

Jeg har alltid sett for meg at badekar er en fin måte å føde på :)

Jeg håper de har badekar på alle rom på St.Olavs! Om jeg ikke føder der, så kunne jeg hvertfall godt tenkt meg å prøve det ut som smertelindring[emoji7]

Så langt du er nå! Fatter ikke hvor fort det har gått! :woot:

Så fint at dere får en samtale når det ikke finnes kurs. Veldig nyttig med litt info :)

Øv på å slappe av og puste før fødselen, det får du glede av!

Veldig nyttig[emoji7][emoji7]

Jeg har meldt meg på gravidyoga som starter på tirsdag, og er en kveld i uka fremover! Der skulle fokus være pusteteknikker, avslapping/avspenning og bekkenbunnsøvelser! Så håper jeg får litt tips og råd der som jeg kan øve på hjemme[emoji5][emoji5]

Jeg håper de har badekar på alle rom på St.Olavs! Om jeg ikke føder der, så kunne jeg hvertfall godt tenkt meg å prøve det ut som smertelindring[emoji7]
Veldig nyttig[emoji7][emoji7]

Jeg har meldt meg på gravidyoga som starter på tirsdag, og er en kveld i uka fremover! Der skulle fokus være pusteteknikker, avslapping/avspenning og bekkenbunnsøvelser! Så håper jeg får litt tips og råd der som jeg kan øve på hjemme[emoji5][emoji5]

Jeg fikk ikke lov å føde i badekaret men fikk dusje som smertelindring. Varmt vann var helt gull! :D

Gravidyoga får du sikkert glede av!

Alle 14 fødestuer på St.Olavs har egne bad med badekar, dusj og do:)

Alle 14 fødestuer på St.Olavs har egne bad med badekar, dusj og do:)

Herlig[emoji7][emoji7]

Takk for informasjon! Jeg skal jo ikke dit før jeg kommer i fødsel, så aner jo ingenting! Kanskje de har litt info på hjemmesiden jeg kan lese?[emoji5]

Jeg fikk ikke lov å føde i badekaret men fikk dusje som smertelindring. Varmt vann var helt gull! :D

Gravidyoga får du sikkert glede av!

Må prøve det da[emoji7]

Får ikke førstegangs føde i vann?

Herlig[emoji7][emoji7]

Takk for informasjon! Jeg skal jo ikke dit før jeg kommer i fødsel, så aner jo ingenting! Kanskje de har litt info på hjemmesiden jeg kan lese?[emoji5]
Det kan være det står noe der ja, ellers så er det bare å spørre om det er noe du lurer på. Jeg fødte der sist gang:) kan ikke love at jeg kan svare på alt da:p

Det kan være det står noe der ja, ellers så er det bare å spørre om det er noe du lurer på. Jeg fødte der sist gang:) kan ikke love at jeg kan svare på alt da:p

Takk skal du ha[emoji8][emoji8]

Får mannen sove der om vi ikke kommer på hotellet?

Må prøve det da[emoji7]

Får ikke førstegangs føde i vann?

Joda, men det er en del andre ting som må være på plass for å få lov.

Fødsel må skje mellom 37+0 og 42+0. Altså ikke for tidlig eller for sent.
Svangerskapet må ha vært uten komplikasjoner og mor må ha vært frisk før hun ble gravid.
Fostervannet må være klart og barnet kan ikke være stresset. Det må også være under 24 timer siden vannavgang og barnet må ligge i hodeleie.
Badekar tillates ikke for mødre som røyker og ikke de med BMI over 30.

Mange kriterier med andre ord.

Jeg fikk ikke lov fordi babyen hadde litt for høy hjertefrekvens da vi kom inn. Tegn på stress rett og slett. Det gikk seg til etterhvert og jeg kunne i teorien fått badekar på slutten, men da hadde jeg allrede tatt epidural og dermed var det utelukket siden man ikke kan kombinere kjemisk smertelindring med badekar.

Joda, men det er en del andre ting som må være på plass for å få lov.

Fødsel må skje mellom 37+0 og 42+0. Altså ikke for tidlig eller for sent.
Svangerskapet må ha vært uten komplikasjoner og mor må ha vært frisk før hun ble gravid.
Fostervannet må være klart og barnet kan ikke være stresset. Det må også være under 24 timer siden vannavgang og barnet må ligge i hodeleie.
Badekar tillates ikke for mødre som røyker og ikke de med BMI over 30.

Mange kriterier med andre ord.

Jeg fikk ikke lov fordi babyen hadde litt for høy hjertefrekvens da vi kom inn. Tegn på stress rett og slett. Det gikk seg til etterhvert og jeg kunne i teorien fått badekar på slutten, men da hadde jeg allrede tatt epidural og dermed var det utelukket siden man ikke kan kombinere kjemisk smertelindring med badekar.

Aha, skjønner!! Tusen takk for svar[emoji8][emoji8] veldig greit å vite!! får bare se hva som skjer da[emoji23][emoji23]

Aha, skjønner!! Tusen takk for svar[emoji8][emoji8] veldig greit å vite!! får bare se hva som skjer da[emoji23][emoji23]

Bare hyggelig :)
Det er litt bingo med badekar, men foreløpig har du fortsatt muligheten i hvert fall ;)
Selv om fødselen skulle finne på å starte om fire uker bare ;)

Bare hyggelig :)
Det er litt bingo med badekar, men foreløpig har du fortsatt muligheten i hvert fall ;)
Selv om fødselen skulle finne på å starte om fire uker bare ;)

Det er sant!![emoji7][emoji7]

Shiit, kan starte om fire uker, og da innenfor termin!! Hjeelpes meg!! Sykt å tenke på!! Følger han sin mor og far så kommer han på overtid! Men han kan fint gjerne skape en ny tradisjon[emoji7][emoji23][emoji23]

Fyttikatta for et regnvær det er her nede på Østlandet da!! Jeg kom til Skien igår[emoji12] må dog si at temperaturen er vesentlig mer behagelig enn når jeg var her i sommer[emoji23][emoji23]

Last edited:
Takk skal du ha[emoji8][emoji8]

Får mannen sove der om vi ikke kommer på hotellet?
Ja, barselrommene som er i tilknytning til fødeavdelingene (øst og vest) er enerom med egen seng til far/partner:) det er også egne bad på rommene. Man må betale en sum pr natt for far, men ikke like mye som på hotellet tror jeg:)

Ja, barselrommene som er i tilknytning til fødeavdelingene (øst og vest) er enerom med egen seng til far/partner:) det er også egne bad på rommene. Man må betale en sum pr natt for far, men ikke like mye som på hotellet tror jeg:)

Så bra!![emoji7] jeg betaler gjerne !! Vi har 2,5 timer til Trondheim sjø! Så er liksom ikke bare for han å dra hjem, og jeg vil ha han der! Håper å få flytte på barsel på et nærmereliggende sykehus så raskt som mulig etter fødsel om alt går bra[emoji5]

Så bra!![emoji7] jeg betaler gjerne !! Vi har 2,5 timer til Trondheim sjø! Så er liksom ikke bare for han å dra hjem, og jeg vil ha han der! Håper å få flytte på barsel på et nærmereliggende sykehus så raskt som mulig etter fødsel om alt går bra[emoji5]
Jeg er så glad for at samboeren min fikk være med oss på barsel sist, det er uvurderlig:)

Back
Topp