Bæretøy

IMG_8314.JPG
Kjøpe meg Moby Wrap via finn i dag. 400kr og nesten ikke brukt.
Bamsen satt godt iallfall, og den var ikke vanskelig å knyte på seg. Blir selvfølgelig litt annerledes å prøve med babyen, men det skal jeg få til. Fikk med en instruksjonsbok med 10 forskjellige måter babyen kan ligge og sitte i sjalet på.
 
Vis vedlegget 271848
Kjøpe meg Moby Wrap via finn i dag. 400kr og nesten ikke brukt.
Bamsen satt godt iallfall, og den var ikke vanskelig å knyte på seg. Blir selvfølgelig litt annerledes å prøve med babyen, men det skal jeg få til. Fikk med en instruksjonsbok med 10 forskjellige måter babyen kan ligge og sitte i sjalet på.

Ååh! Den boka vil jeg også ha. Det fikk ikke jeg med. Jeg betalte bare 100 kr, så hun beholdt sikkert boka selv [emoji23]
 
Ååh! Den boka vil jeg også ha. Det fikk ikke jeg med. Jeg betalte bare 100 kr, så hun beholdt sikkert boka selv [emoji23]

Jeg kan sende deg bilder på pm hvis du vil?
 
Vis vedlegget 271848
Kjøpe meg Moby Wrap via finn i dag. 400kr og nesten ikke brukt.
Bamsen satt godt iallfall, og den var ikke vanskelig å knyte på seg. Blir selvfølgelig litt annerledes å prøve med babyen, men det skal jeg få til. Fikk med en instruksjonsbok med 10 forskjellige måter babyen kan ligge og sitte i sjalet på.
Bare et lite tips. Barn skal aldri ligge i bæresjal pga kvelningsfare. Du kan endre stilling litt for å amme, men så må barnet opp i sittende stilling igjen. Anbefaler å føle bærehjelpen (baerehjelpen) på instagram for mange fine filmer med instuksjoner i fht sjaling :happy: Sier det ikke for å fram med pekefingeren. vil bare ikke at det skal skje noe med våre søte små :Heartred
 
Har aldri prøvd bæresjal, men hatt lyst å prøve. Hadde bæresele (babybjørn) til min første, men jeg takler dårlig å få vekt på skuldre/nakke så den ble ikke mye brukt. Har dere tips til hva som er lurt å prøve ut hvor tyngden av baby legger seg på hoftene og ikke skuldre?
Babybjørn er kjent for å være vond da :( Du må nesten prøve deg frem med ulike seler. Jeg kan f.eks ikke bruke ergobaby, det gjør vondt i ryggen. Vi endte med tula free to go.
 
Vurderer også tula free to grow - setter pris på erfaringer :-D
Jeg er veldig glad i tfg. Du får den ganske rimelig brukt også nå, om du f.eks går på kjøp og salg gruppen for bæretøy på Facebook. :)
 
Jeg kommer til å bruke elastisk sjal helt i starten, fmr jeg etter hvert går over til vevd :happy: hva skulle en ha gjort uten bæretøy sier bare jeg!:)
Jeg tror jeg starter rett på vevd. :)
 
Bare et lite tips. Barn skal aldri ligge i bæresjal pga kvelningsfare. Du kan endre stilling litt for å amme, men så må barnet opp i sittende stilling igjen. Anbefaler å føle bærehjelpen (baerehjelpen) på instagram for mange fine filmer med instuksjoner i fht sjaling :happy: Sier det ikke for å fram med pekefingeren. vil bare ikke at det skal skje noe med våre søte små :Heartred

Helt supert at du sier i fra, opplevde ikke det som noen pekefinger i det hele tatt :)
Veldig godt å vite for en newbie som meg [emoji254][emoji119]
 
Jeg har kjøpt et ferdig knytt sjal som heter caboo :) Noen med erfaring? Er det bra? Og har fått låne et man må knyte selv. Er det vanskelig? Vil ha en sele også, men aner ikke hva som er bra!
 
Jeg har kjøpt et ferdig knytt sjal som heter caboo :) Noen med erfaring? Er det bra? Og har fått låne et man må knyte selv. Er det vanskelig? Vil ha en sele også, men aner ikke hva som er bra!
Jeg ble aldri venn med caboo, men skal prøve igjen nå. Er så mange andre som luker den.

Hva slags sjal har du fått deg? Jeg øvde meg litt med en bamse da jeg var gravid sist.

Sele ville jeg ventet med til unge var født og du kan gå prøvd hva som passer deg :)
 
Jeg ble aldri venn med caboo, men skal prøve igjen nå. Er så mange andre som luker den.

Hva slags sjal har du fått deg? Jeg øvde meg litt med en bamse da jeg var gravid sist.

Sele ville jeg ventet med til unge var født og du kan gå prøvd hva som passer deg :)

Sjalet er et langt stykke stoff, i sånn strechy stoff. Vet ikke om det heter noe spesielt :) men man må i alle fall knyte det og på mirakuløst vis putte ungen oppi! Fikk låne av ei venninne! Satser på at jeg kan få litt hjelp og øve litt underveis :D
 
Sjalet er et langt stykke stoff, i sånn strechy stoff. Vet ikke om det heter noe spesielt :) men man må i alle fall knyte det og på mirakuløst vis putte ungen oppi! Fikk låne av ei venninne! Satser på at jeg kan få litt hjelp og øve litt underveis :D
Da er det et elastisk sjal. Det har jeg ikke hatt selv, men har prøvd det en gang og vurderer å kjøpe inn til den nye. Google elastsik sjal så får du sikkert opp masse. Se også gjerne bærehjelpen eller på bæreglede.no . Ganske sikker på at det er filmer der man kan bruke =)
 
Jeg har kjøpt et ferdig knytt sjal som heter caboo :) Noen med erfaring? Er det bra? Og har fått låne et man må knyte selv. Er det vanskelig? Vil ha en sele også, men aner ikke hva som er bra!

Vi brukte sjal som vi knøt selv i begynnelsen, og det tar litt øvelse før man føler seg trygg på det. Få støtte fra partner i begynnelsen og sitt ned, så oppleves det ikke så skummelt. Masse gode videoer på nett som forklarer. Jeg syns det var vanskelig å øve før jeg fikk babyen som ble tung nok. Men når du føler deg komfortabel med det, så er det utrolig godt å både få nærhet til barnet, men også to ledige hender. [emoji4]
 
Takk for svar! Ja, kanskje jeg rett og slett ikke har festa den skikkelig.. er det mulig å ha baby på hoften/siden med noen av disse, eller må man ha sjal da?

Ergobaby 360 kan du ha på siden iallfall :) den har jeg.

Babybjørn er ikke spesielt ergonomisk verken for mor eller barn så vil tro du kunne fått en annen opplevelse med en annen sele.
 
Back
Topp