Bæretøy

Mammapaany

Forelsket i forumet
Første baby og har veldig lyst å prøve meg på bæretøy :) har sett på diverse sjal men veker fristende med hybrider som caboo og baby k tan. Noen som har erfaringer med disse to ?:)
 
Jeg kjøper nok et elastisk sjal først, og går så over til Tula eller vevet sjal. Aller helst ønsker jeg å bli kjent med knyting og få det til før jeg avanserer:D
 
Jeg tenker også på å lære meg å knyte sjal. Mei tai var svært populært da jeg fikk min første. Men ser jo ut som ei sæle.

Skal uansett ha ergobaby 360, men lyst på sjal også.
 
Har ergobaby elastisk sjal til første tiden og så evt bæresele til senere.
 
Har aldri prøvd bæresjal, men hatt lyst å prøve. Hadde bæresele (babybjørn) til min første, men jeg takler dårlig å få vekt på skuldre/nakke så den ble ikke mye brukt. Har dere tips til hva som er lurt å prøve ut hvor tyngden av baby legger seg på hoftene og ikke skuldre?
 
Har aldri prøvd bæresjal, men hatt lyst å prøve. Hadde bæresele (babybjørn) til min første, men jeg takler dårlig å få vekt på skuldre/nakke så den ble ikke mye brukt. Har dere tips til hva som er lurt å prøve ut hvor tyngden av baby legger seg på hoftene og ikke skuldre?

Da har du muligens ikke festet selen rett. Alle de (3 :facepalm:) selene jeg har vært borti skal festes slik at hoftene skal bære vekten... har ikke prøvd babybjørn, men Stokke, ergobaby og manduca. Stokke sin front carrier er min favoritt
 
Da har du muligens ikke festet selen rett. Alle de (3 :facepalm:) selene jeg har vært borti skal festes slik at hoftene skal bære vekten... har ikke prøvd babybjørn, men Stokke, ergobaby og manduca. Stokke sin front carrier er min favoritt
Takk for svar! Ja, kanskje jeg rett og slett ikke har festa den skikkelig.. er det mulig å ha baby på hoften/siden med noen av disse, eller må man ha sjal da?
 
Jeg har kjøpt meg elastisk Moby Wrap for en hundrings på Finn.no. Stod vanvittig stolt i stua i går, med en litt svær teddybjørn knyttet fast på brystet. Nå synes jeg babyen må komme snart, så jeg kan se om jeg får det til med noe levende også. Lurer på om bikkja ville godtatt å sitte inni der [emoji848]
 
Jeg har kjøpt meg elastisk Moby Wrap for en hundrings på Finn.no. Stod vanvittig stolt i stua i går, med en litt svær teddybjørn knyttet fast på brystet. Nå synes jeg babyen må komme snart, så jeg kan se om jeg får det til med noe levende også. Lurer på om bikkja ville godtatt å sitte inni der [emoji848]

[emoji106][emoji23] Da blir nok voffsen blid [emoji38]

Skal sjekkes ut!
 
Hadde ergobaby forrige gang, så blir det denne gangen og :)
 
Brukte Caboo Close en del i starten, deretter Ergobaby Adapt :) Solgte Caboo'en min og angrer litt nå, det var veldig praktisk og enkelt å knytte på seg :)
 
Blir nok kanskje en caboo close, eller vertfall noe elastisk i starten. Har ergo baby 360 også fra forgje, og var delvis fornøyd med den. Men blir kanskje litt mer sjal denne gangen
 
Sist brukte vi elastisk skal til å begynne med samt lommeslynge, denne gangen supplerer vi med Close caboo og Angelpack fullklipssele. Etterhvert som elastiske varianter utgår kommer vi nok til å benytte endel mei tai (eller meh dai som det heter nå) med sjalstropper samt at jeg tror vi kommer til gå for en ekstra fullklipssele til mannen. Vi kommer også til å kjøpe badeslynge (sist lånte vi). Jeg har også lyst til å teste ringslynge og sjal denne gangen.
 
Hvilket elastisk sjal til å bruke i starten anbefales? Altså sånn man knyter selv. Close caboo er vel «ferdig-knytt» eller har jeg misforstått?
 
Jeg kommer til å bruke elastisk sjal helt i starten, fmr jeg etter hvert går over til vevd :happy: hva skulle en ha gjort uten bæretøy sier bare jeg!:)
 
Back
Topp