❤️ August 2018 ❤️

Sprøytedag 13 - 2.Ultralyd

Shit pomfritt! :eek:

Jeg er jo vant med å måtte ha 17-18 sprøytedager før det er grei størrelse på eggposene og da med høyere doser enn jeg har tatt nå. Var forberedt på å få beskjed om ny ultralydtime enten mandag eller tirsdag neste uke, men her var det full fest! 18(!!) eggposer på 17-20 mm :p :p Holdt på å dette av stolen!

Blir uttak på mandag og planlagt innsett er onsdag, men får de ut 15 egg eller mer slik det ser ut som er stor sannsynlighet for så blir det totalfrys. Håper i det lengste at det blir innsett ❤ Må uansett bare få booket hotell frem til onsdagen.

Sprøytedag 13 - 2.Ultralyd

Shit pomfritt! :eek:

Jeg er jo vant med å måtte ha 17-18 sprøytedager før det er grei størrelse på eggposene og da med høyere doser enn jeg har tatt nå. Var forberedt på å få beskjed om ny ultralydtime enten mandag eller tirsdag neste uke, men her var det full fest! 18(!!) eggposer på 17-20 mm :p :p Holdt på å dette av stolen!

Blir uttak på mandag og planlagt innsett er onsdag, men får de ut 15 egg eller mer slik det ser ut som er stor sannsynlighet for så blir det totalfrys. Håper i det lengste at det blir innsett ❤ Må uansett bare få booket hotell frem til onsdagen.

Det blir veldig spennende på mandag. :D

Hei jenter. Jeg har hatt en lang pause fra forumet, men er nå tilbake. Vi hadde innsett av blastocyste nr 3 hos Maigaard 11 august. Fikk positiv test 4 dager etter [emoji3] og positiv igjen på testdag på mandag 20. Nå krysser vi alt for at det holder hele veien denne gangen.

Gratulerer så mye!! :Heartred

Hei, fikk du virkelig positiv test etter bare 4 dager? Hvilken test brukte du?

4 dager etter innsett av blasto er 9 dpo. Jeg fikk også positiv test 9 dpo. :) Jeg brukte MakeSure strimler og Babyplan strimler.

Hei, fikk du virkelig positiv test etter bare 4 dager? Hvilken test brukte du?

Jeg brukte strimmler fra billigtest. Som Eiddwen skrev; så tilsvarer dag 4 etter innsett DPO 9. Ved 6 dager gammelt egg ( blastocyste ) fester det seg samme dagen eller dagen etter. Og man produserer HCG med en gang det skjer. Testen min var svak, og ble sterkere hver dag frem til test dag som var 9 dager etter innsett.

Fikk dere bilde av embryoet deres når dere hadde innsett? Broren min og kona fikk det, så kunne godt tenkt meg det selv!

Jeg fikk det i Porsgrunn, eller, de viste det på skjermen og så tok jeg bilde av skjermen med telefonen. På Ullevål, Rikshospitalet og Fertilitetssenteret fikk jeg ikke det.

På Ullevål, Fertilitetssenteret og Porsgrunn fikk jeg ultralydbilde av at embryoet/embryoene var plassert i livmoren. Man kan selvsagt ikke se selve embryo da det er mikroskopisk, men man ser en hvit prikk med luft rundt dråpen hvor embryoet er i. Så man ser hvor embryoet er lilevel. :) Det fikk jeg ikke på Rikshospitalet, da de hadde innsett uten ultralyd.

Jeg fikk det i Porsgrunn, eller, de viste det på skjermen og så tok jeg bilde av skjermen med telefonen. På Ullevål, Rikshospitalet og Fertilitetssenteret fikk jeg ikke det.

På Ullevål, Fertilitetssenteret og Porsgrunn fikk jeg ultralydbilde av at embryoet/embryoene var plassert i livmoren. Man kan selvsagt ikke se selve embryo da det er mikroskopisk, men man ser en hvit prikk med luft rundt dråpen hvor embryoet er i. Så man ser hvor embryoet er lilevel. :) Det fikk jeg ikke på Rikshospitalet, da de hadde innsett uten ultralyd.

Det bildet de fikk var fra det fremdeles lå i skålen under mikroskop, veldig rørende å se selv om det bare er noen «rundinger». Jeg sendte en melding på min journal til riksen bare for å høre, men regner med at om de hadde hatt det, så hadde jeg sikkert fått informasjon om det.

Det bildet de fikk var fra det fremdeles lå i skålen under mikroskop, veldig rørende å se selv om det bare er noen «rundinger». Jeg sendte en melding på min journal til riksen bare for å høre, men regner med at om de hadde hatt det, så hadde jeg sikkert fått informasjon om det.

Jeg fikk bilde når jeg spurte om det. De hadde tatt bilde selv når embryo lå i petriskålen som ble vist på skjermen på labben, også fikk mannen ta bilde av skjermen med telefonen [emoji4] Men måtte spørre om det på forhånd, slik at alt var klart ved innsett.

Jeg snakket med både Porsgrunn og endo-legen min om dette. Begge steder ville at jeg skulle vente. Ny lap gir risiko for nytt arrvev (og da kan endo vokse i arrvevet også). Så de ønsker jo ikke å gå inn unødig.

Om du derimot merker godt at endoen plager deg eller har blitt verre siden forrige lap kan det hende det er lurt.

Jeg ville nok uansett bedt om lap før siste offentlige forsøk, men nå ser det ut som jeg slipper.

Åja sånn ja, da er det kanskje ikke så lurt, for har jo ikke noe mere plager av det.
Ja det slipper du nå, heldigvis:D:Heartred takk for at du alltid har deg tid til å hjelpe:Heartred

Jeg fikk bilde når jeg spurte om det. De hadde tatt bilde selv når embryo lå i petriskålen som ble vist på skjermen på labben, også fikk mannen ta bilde av skjermen med telefonen [emoji4] Men måtte spørre om det på forhånd, slik at alt var klart ved innsett.
Er det noe de gjør uansett, eller tar de bare bilde når man spør?

Den skjermen jeg tok bilde av var live-overføring av embryoene i petriskålen sett gjennom mikroskop med kamera. De viser det på en skjerm over gyn-stolen, før de tar dem opp for å sette dem inn. :) Så jeg har bilde av to perfekte firecellede embryoer i petriskålen sin. :Heartred

Vi har fått 48 timer med video av de første 48 timene fra befruktning til innsett på førstemann. Fikk videoen først da vi kom tilbake 2-3 år etterpå for fryseforsøk. Kult å ha, men har ikke sett på den ennå. Ekte sakte-tv. :P

Fikk dere bilde av embryoet deres når dere hadde innsett? Broren min og kona fikk det, så kunne godt tenkt meg det selv!
De to første innsettene fikk vi se embryoet på skjermen. Nå sist fikk vi ikke se. Spurte ikke, for trodde det var rutine. Skuffa..
Aldri fått bilde.

Back
Topp