Er det noen som har sprinkelseng med hev- og senkbar side her?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Jeg ønsker å kjøpe en slik sprinkelseng der siden ikke skrus fast oppe eller nede, men kan senkes når du skal løfte ut eller inn den lille og så heves igjen etterpå. Håper noen her har en slik seng og kan forklare hvordan mekanismen fungerer. :-) (Hadde vært supert med et bilde av mekanismen også, hvis du orker). Hva heter sprinkelsengen du har? Er du fornøyd med den?

Jeg må bestille på nett, og ingen nettsider jeg har kommet over viser eller forklarer selve mekanismen, så føler at det blir en gjettelek å velge den beste...

Vi hadde. Var to klemmer som måtte dras ut på sidene samtidig for å senke siden. Likte den ikke, så den ble byttet ut med en enkel modell fra IKEA, som jeg synes fungerer mye bedre.

Vi hadde. Var to klemmer som måtte dras ut på sidene samtidig for å senke siden. Likte den ikke, så den ble byttet ut med en enkel modell fra IKEA, som jeg synes fungerer mye bedre.

Takk for svar! Husker du hva den sengemodellen het? Var mekanismen i plast eller metall og følte du at mekanismen var god nok til at den ikke ville gå i stykker eller at siden ville falle ned hvis barnet prøvde å klatre? Hva likte du ikke, var den tungvint å bruke eller føltes den utrygg?

Fant to senger da jeg ville ha det samme; Troll Lux og BabyDan Alfred. Kjøpte Troll Lux da den var på tiilbud. Sengebunnen har tre mulige etasjer, hvorav babyen her er så liten enda at vi ikke har brukt dropsiden enda. Dropsiden bytter man posisjon på ved å dra den opp 2 cm og så dytte den inn med benet og så senke den til den andre posisjonen.

Vi har slik seng, tror den er fra Troll. Ønsket senkbar side for å kunne bruke den som bedside crib i starten, og fordi vi tenkte det ville være praktisk å senke siden når man har sengebunnen i nederste posisjon og skal legge ned sovende baby. Det siste viste seg å ikke være mulig. Mulig det er annerledes på andre modeller, men på vår seng trenger man to hender for å heve/senke siden. Jeg har etter hvert lært meg et triks hvor jeg bruker en hånd og en fot, men det er uansett veldig klønete og upraktisk når du har baby på armen. Det er dessuten helt umulig å gjøre det lydløst, og det rykker i hele senga når siden går inn eller ut av låseposisjon, så den er i prinsippet ubrukelig når babyen sover, og da er jo mye av vitsen borte.
Den er solid, da, det skal den ha. Har aldri opplevd at siden har løsnet ved et uhell, tross iherdige rømningsforsøk av den innsatte. [emoji38]

Har ei ifra Babytrold, brukte den til første og andremann som bedsidecrib , funker greit det :) Tredjemann derimot vil ikke sove i den :wacky: Den er god og solid , og veldig greit å kunne ta ned den ene siden og flytte bunnen høyere opp eller lavere. Kjøpt på Barnas Hus i 2013 . MEN, ikke det letteste å heve og senke den ene siden uten å nesten bruke litt `makt`, og det lager litt lyd:wtf: Første gangene klarte jeg rett og slett ikke få siden ned men etter flere forsøk så gikk det til slutt..

Hadde seng fra tutti bambino. Var noe skinnegreier, man måtte løfte siden opp av et hakk for å senke den og løfte den opp og inn i hakket igjen. Funket bra så lenge man passet på at den var låst i hakket. Har ikke senga lengre, så ingen bilder av det..

Takk for svar! Husker du hva den sengemodellen het? Var mekanismen i plast eller metall og følte du at mekanismen var god nok til at den ikke ville gå i stykker eller at siden ville falle ned hvis barnet prøvde å klatre? Hva likte du ikke, var den tungvint å bruke eller føltes den utrygg?
Nei, det husker jeg ikke lengre. Husker bare at det var innmari upraktisk, og at det ikke fungerte slik jeg håper. Som Remy skriver over meg, så var jeg avhengig av to hender for å heve/senke siden, og det var umulig å gjøre det lydløst. Så når jeg skulle legge sovende barn, måtte mannen senke siden, og så måtte jeg enten la den være nede (og risikere at barnet klatret ut) eller ta den opp (og risikere at barnet våknet. Når jeg la barnet våkent trengte jeg ikke senke siden.

Men siden rikket seg ikke uten at jeg ville det da.

Back
Topp