Vi som mistet i juli og august... Mars 2019 termingruppe [emoji174]

Bamsemums- 19’+21’+23’

Forumet er livet
Junibarna 2019
Vårspirene 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Hei!

Tenkte vi kunne ha en tråd for oss som var med i Mars 2019 termingruppen, men som har mistet. Jeg føler meg hvertfall veldig alene når sånt skjer så tenker det er godt å ha noen å snakke med mtp følelser for ny pp, syklus etter abort, ny graviditet osv.

Er også nysgjerrig på hvor mange vi er [emoji4][emoji173]️
 
Hei!

Tenkte vi kunne ha en tråd for oss som var med i Mars 2019 termingruppen, men som har mistet. Jeg føler meg hvertfall veldig alene når sånt skjer så tenker det er godt å ha noen å snakke med mtp følelser for ny pp, syklus etter abort, ny graviditet osv.

Er også nysgjerrig på hvor mange vi er [emoji4][emoji173]️
Så fint initiativ, akkurat det jeg "trengte" , har så mye rare tanker om denne PP ang testing osv. man blir jo litt rar<3 Jeg var også i Marsgruppa og mistet 9 juli..

Venter TR i morgen om ikke jeg er gravid igjen. Kroppen min kom raskt i rute , fikk EL syklusdag 19 ( som er normalen for meg).

Er frem og tilbake om hva jeg tror ang TR i morgen, huden min sier at hun kommer :dead:

Hvordan har det gått med deg, og hvordan ligger du an nå?:happy:
 
Last edited:
Så fint initiativ, akkurat det jeg "trengte" , har så mye rare tanker om denne PP ang testing osv. man blir jo litt rar<3 Jeg var også i Marsgruppa og mistet 9 juli..

Venter TR i morgen om ikke jeg er gravid igjen. Kroppen min kom raskt i rute , fikk EL syklusdag 19 ( som er normalen for meg).

Er frem og tilbake om hva jeg tror ang TR i morgen, huden min sier at hun kommer :dead:

Hvordan har det gått med deg, og hvordan ligger du an nå?:happy:

Det er forståelig!

Jeg mistet for 3. gang i år den 21. juli. Kom også raskt i rute og hadde EL 3. august. Nå murrer det helt ekstremt (4dpo), men når jeg tenker tilbake gjorde det det første syklus etter jeg mistet sist også. Så er ikke så optimistisk.
Hadde håpet å bli gravid igjen med en gang.

Det har aldri funket før - har ikke klart å bli gravid uten å få en mens først.

Har du ikke tatt en g-test enda??
 
Det er forståelig!

Jeg mistet for 3. gang i år den 21. juli. Kom også raskt i rute og hadde EL 3. august. Nå murrer det helt ekstremt (4dpo), men når jeg tenker tilbake gjorde det det første syklus etter jeg mistet sist også. Så er ikke så optimistisk.
Hadde håpet å bli gravid igjen med en gang.

Det har aldri funket før - har ikke klart å bli gravid uten å få en mens først.

Har du ikke tatt en g-test enda??
Uff, hva man skal i gjennom .. Positivt at syklusen din er på plass i gjen, jeg ble i hvert fal glad kroppen min "i det minste" greide det. 4 dpo ja, da er det noen dager i gjen med venting før du kan teste, skjønner det er vanskelig å tenke at det har gått nå når du har samme "sympt" som etter forrige gang du mistet, men jeg krysser fingrene for deg alikevel:)

Jeg har ikke testet enda nei:shy:
 
Mars 19 var min tredje termingruppe dette året.
Syklus dag 14 i dag.
Tidligere har jeg hoppet over en syklus før vi begynte å prøve, men denne gang skal jeg teste for el, å bare kjøre på[emoji23]
Psyken er tung for tiden. Masse gråting og fortvilese de siste ukene. Men små lysglimt hjelper på, snart helg og kinodate med gubben
 
Uff, hva man skal i gjennom .. Positivt at syklusen din er på plass i gjen, jeg ble i hvert fal glad kroppen min "i det minste" greide det. 4 dpo ja, da er det noen dager i gjen med venting før du kan teste, skjønner det er vanskelig å tenke at det har gått nå når du har samme "sympt" som etter forrige gang du mistet, men jeg krysser fingrene for deg alikevel:)

Jeg har ikke testet enda nei:shy:

Å herregud! Hvordan klarer du vente? Jeg har lyst å teste i morgen allerede [emoji13]

Ja, det er vanskelig! Trodde jeg kjente kroppen min veldig godt, men nå tørr jeg ikke stole på den i det hele tatt. Håper det klaffer med en gang uten mens, men det er for godt til å være sant!
 
Mars 19 var min tredje termingruppe dette året.
Syklus dag 14 i dag.
Tidligere har jeg hoppet over en syklus før vi begynte å prøve, men denne gang skal jeg teste for el, å bare kjøre på[emoji23]
Psyken er tung for tiden. Masse gråting og fortvilese de siste ukene. Men små lysglimt hjelper på, snart helg og kinodate med gubben

Har du fått EL enda?

Skjønner deg veldig godt. Gråter mye jeg og. Håper bare dette går til slutt [emoji1374]
 
CD 19 og små-blør enda. Så kan se langt etter normal syklus. Men jeg skal bare være glad hvis det ikke er rester sånn som det har holdt på denne gangen[emoji849]. Håper vi alle kommer i mål med terminspire innen veldig kort tid![emoji173]️
 
CD 19 og små-blør enda. Så kan se langt etter normal syklus. Men jeg skal bare være glad hvis det ikke er rester sånn som det har holdt på denne gangen[emoji849]. Håper vi alle kommer i mål med terminspire innen veldig kort tid![emoji173]️

Uff! [emoji174]

Krysser fingrene! Sjekket hcg? Jeg hadde EL selv om jeg blødde litt. Mulig du kan ha hatt den?

En annen gang jeg mistet var den nøyaktig 1 uke sen. Kanskje den er rett rundt hjørnet? [emoji1374]
 
Å herregud! Hvordan klarer du vente? Jeg har lyst å teste i morgen allerede [emoji13]

Ja, det er vanskelig! Trodde jeg kjente kroppen min veldig godt, men nå tørr jeg ikke stole på den i det hele tatt. Håper det klaffer med en gang uten mens, men det er for godt til å være sant!

Jeg vet faktisk ikke helt, tenker jo at det hadde vært litt for godt til å være sant, og jeg får jo svaret i løpet av noen dager:) Lurer på om jeg faktisk skal vente så lenge jeg greier med å teste denne gangen. Jeg kommer jo til å skjønne hva som mest sannsynlig er tilfelle , men føler tiden går litt fortere frem mot tul hvis jeg ikke er helt sikker:hilarious: Eller- jeg sprekker å tester en an dagene:p

Vi får krysse fingrene og håpe at det som du sier ikke er for godt til å være sant! Magefølelsen ( eller pessimisten i meg) sier til blir TR på meg i morgen:)

Blir spennende å følge med deg i dagene som kommer!
 
Mars 19 var min tredje termingruppe dette året.
Syklus dag 14 i dag.
Tidligere har jeg hoppet over en syklus før vi begynte å prøve, men denne gang skal jeg teste for el, å bare kjøre på[emoji23]
Psyken er tung for tiden. Masse gråting og fortvilese de siste ukene. Men små lysglimt hjelper på, snart helg og kinodate med gubben
Er så viktig å sette pris på lysglimt som du sier , jeg beundrer dere som har vært i gjennom dette flere ganger og alikevel holder motet oppe! Skjønner veldig godt at psyken får seg en knekk , har kjent på det selv og må jeg i gjennom dette 2 ganger til på rappen kan jeg bare forestille meg hvordan det er. Føler med dere <3 Krysser fingrene format den nye taktikken din bringer lykke
 
Bra initiativ! Føler meg rett og slett litt ko-ko om dagen! Sliten, lei og tom, og litt for opptatt av hva jeg finner på google, når neste eggløsning kan komme og når vi kan kjøre på med prøving igjen.. :arghh: Eggløsningstester, termometer, g-tester kom i posten idag, la galskapen begynne :jimlad:

Har vanligvis el på CD15, så halvannen uke til ca. Tenkte å begynne å teste noen få dager i forkant, også bare prøve å følge med på kroppen..

Blør heldigvis litt mindre for hver dag.. så det er nå et gode..
er det slik at karantenetiden er 14 dager ELLER til man slutter å blø, eller i 14 dager evt lenger hvis man fortsatt blør? Noen som vet?

Og hva gjør dere for å holde motet oppe? :Heartpink
 
Er så viktig å sette pris på lysglimt som du sier , jeg beundrer dere som har vært i gjennom dette flere ganger og alikevel holder motet oppe! Skjønner veldig godt at psyken får seg en knekk , har kjent på det selv og må jeg i gjennom dette 2 ganger til på rappen kan jeg bare forestille meg hvordan det er. Føler med dere <3 Krysser fingrene format den nye taktikken din bringer lykke
Enig med deg! Tanken på å skulle oppleve dette flere ganger eksisterer ikke i mitt verdensbilde om dagen, det hadde tatt knekken på meg!
All ære til dere som fortsatt står oppreist :Heartbigred
 
Bra initiativ! Føler meg rett og slett litt ko-ko om dagen! Sliten, lei og tom, og litt for opptatt av hva jeg finner på google, når neste eggløsning kan komme og når vi kan kjøre på med prøving igjen.. :arghh: Eggløsningstester, termometer, g-tester kom i posten idag, la galskapen begynne :jimlad:

Har vanligvis el på CD15, så halvannen uke til ca. Tenkte å begynne å teste noen få dager i forkant, også bare prøve å følge med på kroppen..

Blør heldigvis litt mindre for hver dag.. så det er nå et gode..
er det slik at karantenetiden er 14 dager ELLER til man slutter å blø, eller i 14 dager evt lenger hvis man fortsatt blør? Noen som vet?

Og hva gjør dere for å holde motet oppe? :Heartpink

Hahah! Ganske sikker på at vi er sånn alle mann ‍♀️

Det er 14 dager ELLER til man slutter å blø. Handler om at «såret» skal leges. Når du slutter å blø er det leget [emoji6]

Det blir muligens vanskelig å finne EL med tester så det er bra du har kjøpt termometer. Du har nok en god del hcg igjen - det slår ut son positiv på EL testene. Fikk du målt hcg da du mistet? Da får du en pekepinn på når g-testen er negativ igjen og EL kan skje.

Jeg holdt motet oppe ved å se fram til små milepæler. Slutte å blø, negativ g-test, så EL. Hjalp å fokusere på prosessen fremfor selve tapet. Hjalp å distansere meg fra følelsene. Vet ikke om det er lurt, men er så sykt vondt å føle for mye.
 
Hahah! Ganske sikker på at vi er sånn alle mann ‍♀️

Det er 14 dager ELLER til man slutter å blø. Handler om at «såret» skal leges. Når du slutter å blø er det leget [emoji6]

Det blir muligens vanskelig å finne EL med tester så det er bra du har kjøpt termometer. Du har nok en god del hcg igjen - det slår ut son positiv på EL testene. Fikk du målt hcg da du mistet? Da får du en pekepinn på når g-testen er negativ igjen og EL kan skje.

Jeg holdt motet oppe ved å se fram til små milepæler. Slutte å blø, negativ g-test, så EL. Hjalp å fokusere på prosessen fremfor selve tapet. Hjalp å distansere meg fra følelsene. Vet ikke om det er lurt, men er så sykt vondt å føle for mye.
Haha, alltids godt å føle man er flere gærninger :hilarious: Da blir man plutselig litt normal igjen ;)

Nei, fikk ikke målt HCG, så tenkte egentlig å ta en g-test når jeg slutter å blø, evt etter ca 10 dager, bare for å se hvordan den slår ut.. En ting er sikkert - orker ikke tanken på å ikke få prøvd denne mnd, må bare få den lille dråpen av håp.. så kan ikke el-testene hjelpe meg, og kroppen ikke sier tydelig ifra så blir det «every day is hump day», eller hvertfall annenhver :shy:

Jeg prøver/øver meg på å akseptere at det er vondt, ikke dytte det bort/undertrykke det, men bare la det være kjipt. Føler jeg blir som en trykkoker, og at det kjipe sniker seg inn i alle situasjoner om jeg hele veien prøver å «slippe unna». Helt latterlig vanskelig i praksis :hilarious:
 
Tok nettopp en test. Fortsatt svak positiv nå 19 dager etter utskrapning. Blir litt oppgitt. Men fikk ikke mensen før etter 8 uker ved forrige MA så er vel for mye å håpe på at det skal komme noe før....

Hvor langt var dere på vei? Jeg var 7+ og hadde ingen mistanke.
 
Tok nettopp en test. Fortsatt svak positiv nå 19 dager etter utskrapning. Blir litt oppgitt. Men fikk ikke mensen før etter 8 uker ved forrige MA så er vel for mye å håpe på at det skal komme noe før....

Hvor langt var dere på vei? Jeg var 7+ og hadde ingen mistanke.
Huff, krysser fingrene for at el plutselig kommer ganske snart!! Innbiller meg at jeg leste et sted at man kan få el med HCG i kroppen, men det må være under et visst nivå? Kanskje noen andre kan litt mer enn meg/kan utfylle .. :shy:

Var 9+, hadde ingen aning.. men frøet tilsvarte 9+ i størrelse, så det må akkurat ha skjedd.. når det er sagt følte jeg meg litt mer avventende dette svangerskapet, og måtte bruke mer energi på å «roe meg ned» og tro på at det skulle gå bra.. var urolig med førstemann også, men mest sånn at jeg var så uforbeholdent glad og heller måtte minne meg selv på at det var en risiko..
så tar meg selv i å undre om det gikk galt ganske tidlig, men at det tok noen uker før kroppen skjønte at det ikke var levedyktig, og at underbevisstheten fanget opp på «noe»..
Den mer sannsynlige forklaringen er vel livserfaring, og at flere venninner har mistet, så man blir litt mer på vakt selv også..
Veeeldig spent på hvordan magefølelsen blir neste gang..
noen som hadde noen lignende følelser?
 
Tok nettopp en test. Fortsatt svak positiv nå 19 dager etter utskrapning. Blir litt oppgitt. Men fikk ikke mensen før etter 8 uker ved forrige MA så er vel for mye å håpe på at det skal komme noe før....

Hvor langt var dere på vei? Jeg var 7+ og hadde ingen mistanke.
Kjipt at det i tillegg til å miste skal være en så langstrakt vei å gå før man er "normal" i gjen. Jeg har forstått at jeg har vært veldig heldig med blødning og syklus etter SA. Selv jeg som ikke blødde så lenge følte meg ikke som meg selv før første dagen uten blødning, da klarte jeg å se fremover i gjen. Håper du snart er ferdig med blødningen og at HCG synker til 0 kjapt!

Jeg mistet akkurat 7+0, skjønte det 4 dager før det skjedde da jeg fikk svar på HCG som hadde sunket( før det doblet den seg ++). Dagen før jeg tok den siste HCG målingen begynte symptomene å avta. Så følte at når det først gikk galt der inne skjedde det fort, det var jo rundt da hjerte skulle begynne å slå så var vel noe som gikk galt i den forbindelse kanskje..

Krysser fingrene for oss alle nå fremover:happy:
 
Back
Topp