Liggedel på vogna. Stort barn

EtLiteGullTil

Forelsket i forumet
hei
Babyen min har vokst i en superfart, og veier nå 8 kg. Han er 12 uker. Så leser jeg at bagdelen/liggedelen på vogna er bare 9 kg maks belastning. Syntes det et helt vilt. Skal ikke en baby på 3 mnd få ligge i vogn lenger enn det bare for at han er litt stor?
Noen andre med store barn?
 
Har brukt bagdelen til den fysisk er for liten, ikke ødelagt noe av den grunn.
 
Det er jo ein grunn til at dei sett maksbelastning på ting, og det er fordi dei ikkje tåler meir [emoji4]
Forstår godt at du vil ha bagdelen lenger, men eg ville kjøpt meg ei som tåler meir vekt i tilfelle [emoji4]
 
Det er jo ein grunn til at dei sett maksbelastning på ting, og det er fordi dei ikkje tåler meir [emoji4]
Forstår godt at du vil ha bagdelen lenger, men eg ville kjøpt meg ei som tåler meir vekt i tilfelle [emoji4]
Det er svært få bagdeler som har høyere maksbelastning enn 9kg, selv Emmaljunga Edge, som er en av de alle største bagdelene på markedet, har 9kg som maksbelastning på bagen, og det er bare tull at den ikke tåler mer.
 
Det er jo ein grunn til at dei sett maksbelastning på ting, og det er fordi dei ikkje tåler meir [emoji4]
Forstår godt at du vil ha bagdelen lenger, men eg ville kjøpt meg ei som tåler meir vekt i tilfelle [emoji4]
Nja, det betyr at du ikke får igjen pengene om den blir ødelagt av større barn. Ikke at den går i stykker...
 
Oi, jeg har ikke tenkt på maksvekt på bagdelen i det heeele tatt!
Min gutt er også 8kg, han er 11 uker. Han er enormt stor, men aldeles for liten for sittedelen (som jeg planlegger å ta i bruk tidlig, men selvfølgelig ikke ennå).

Altså, en ting er jo om vogna blir ødelagt, men det viktigste er jo om det er trygt å bruke den ved større belastning. Jeg tviler på at vogna ikke tåler mer enn 9kg, de sikrer seg selvfølgelig med store marginer, ingen produsenter ønsker vel å ta noen sjanser der. Sånn sett er det sikkert ingen fare å bruke liggedelen litt lenger, og vekta flater jo gjerne litt ut når de blir 3 mnd, så det kan hende det går en stund før babyen når den vekta selv om h*n er stor nå :)
 
Last edited:
Min veier ca 7,5 kg, men syntes hun er lang og ikke mye å gå på i lengden hva er normal lengde på bagdel tro men vi har okke vært på 3 mnd kontroll så vet ikke hvor lang hun er.
 
Back
Topp