❤️ August 2018 ❤️

Jeg må gå til annen privat gynekolog for å sjekke om EL nærmer seg , fordi Hausken bytter kontorer her jeg bor og derfor ikke kan gjennomføre UL. Tror dere at jeg kan få avslag i prisen på fryseforsøk da, siden den prisen egentlig inkluderer ultralyd? Koster 1300 for denne ultralyden og pengene flyr virkelig på dette søskenforsøket ..

Jeg må gå til annen privat gynekolog for å sjekke om EL nærmer seg , fordi Hausken bytter kontorer her jeg bor og derfor ikke kan gjennomføre UL. Tror dere at jeg kan få avslag i prisen på fryseforsøk da, siden den prisen egentlig inkluderer ultralyd? Koster 1300 for denne ultralyden og pengene flyr virkelig på dette søskenforsøket ..

Den ekstrakostnaden ville jeg klaget på ja!

Da har jeg vært på kontroll. Hun fant først ikke eggstokken på den ene siden, først når jeg poengterte at den er vridd, og dominant, støttet hun meg mer opp og fant den.. hun mente jeg trolig ikke får innsett denne syklusen :sorry: pga mange egg.
Ny kontroll på fredag, etter blodprøver på morgenen.

Skuffa :confused: slapp å hente ut mer medisiner ihvertfall, i dag. Om jeg må ha mer skal jeg få hjelp til å regne ut hvor mye av sykepleierene etter kontrollen på fredag.

Jeg har aldri hatt kort protokoll, men kan lett tenke meg at overgangen til lang er LANG! Haha... Hetetoktene er slitsomme, og særlig i syden-Norge i år. :cool: Håper eggene dine holder seg på plass til plukking.

Haha[emoji4]Kort protokoll er veldig mye bedre. Slipper alle den ventingen[emoji85] Takk! Det håper jeg på og[emoji5]

Da har jeg vært på kontroll. Hun fant først ikke eggstokken på den ene siden, først når jeg poengterte at den er vridd, og dominant, støttet hun meg mer opp og fant den.. hun mente jeg trolig ikke får innsett denne syklusen :sorry: pga mange egg.

Skuffa :confused: slapp å hente ut mer medisiner ihvertfall, i dag. Om jeg må ha mer skal jeg få hjelp til å regne ut hvor mye av sykepleierene etter kontrollen på fredag.

Åneeei, skjønner godt at du er skuffa! Har du hatt problem med for mange egg før? Håper virkelig at det ikke blir så mange likevel og at blodprøvene er fine så du kan få innsett.. og uansett masse fine i fryseren!

(Jeg tror vi så hverandre men jeg var så usikker så turte ikke å hilse. Ingen rosa koffert:p Så et forsinka hei! fra meg hvis det var du:happy:)

Åneeei, skjønner godt at du er skuffa! Har du hatt problem med for mange egg før? Håper virkelig at det ikke blir så mange likevel og at blodprøvene er fine så du kan få innsett.. og uansett masse fine i fryseren!

(Jeg tror vi så hverandre men jeg var så usikker så turte ikke å hilse. Ingen rosa koffert:p Så et forsinka hei! fra meg hvis det var du:happy:)
Det var meg, lot kofferten stå på hotellet. Jeg tenkte at jeg ikke var helt sikker på at det var du, jeg også :hilarious: fargeklatten, jeg.
Vel, grensa går på 15 og jeg hadde 13 sist med færre dager stimulering enn det blir nå. Hun spurte om sykluser osv også så virker som om de har noen fler tanker enn de sier altså.
Da sees vi på nytt på fredag da :D må du ta blodprøver?

Håper det blir innsett selv om de var litt negative i dag. :shy::Heartred

Haha[emoji4]Kort protokoll er veldig mye bedre. Slipper alle den ventingen[emoji85] Takk! Det håper jeg på og[emoji5]

Ja, det forstår jeg. :) Tror ikke de vurderer kort på meg, så jeg har bare slått meg til ro med at jeg må ha en liten periode i overgangsalderen hver gang. :p

Skjønner godt du er lei av å vente. :) Hvilken syklusdag er du på nå da? Skal du ha naturlig eller styrt syklus?

Høres ut som du kanskje burde ha bare ICSI ja, men forhåpentligvis gullegg på frys, så trenger du ikke tenke på befruktning mer. :D

Jeg har aldri sett forkortelsen, er det en forkortelse de bruker altså? Den gir jo ikke helt en god mening (intracytoplasmic in vitro?) o_O :p

Ikke sett før jeg heller, men står på brevet jeg fikk fra St. Olavs. Så kanskje de bare trengte å få frem at det var prøvd begge deler..? Ingen aning altså..

Blir heldigvis styrt syklus. Har ikke kommet lengre enn dag 7, og må vente til neste tr for å starte. Siden tr kom alt for sent/for tidlig siden det var sommerstengt. Har ringt St. Olavs, så får vel en plan snart :)

Jenta vår ble til på første fryseforsøk sist, fikk da heller ikke innsett etter uttaket. Så satser det går nå å :D

Ikke sett før jeg heller, men står på brevet jeg fikk fra St. Olavs. Så kanskje de bare trengte å få frem at det var prøvd begge deler..? Ingen aning altså..

Blir heldigvis styrt syklus. Har ikke kommet lengre enn dag 7, og må vente til neste tr for å starte. Siden tr kom alt for sent/for tidlig siden det var sommerstengt. Har ringt St. Olavs, så får vel en plan snart :)

Jenta vår ble til på første fryseforsøk sist, fikk da heller ikke innsett etter uttaket. Så satser det går nå å :D

Ja, sikkert. Bare jeg som blir nysgjerrig når jeg ikke har hørt det før. :p

Så deilig med styrt syklus. Håper tr kommer til hyggelig tid nå. :D Kjekt med frysegull fra før av, da må du jo bare gjenta suksessen. ;)

Det var meg, lot kofferten stå på hotellet. Jeg tenkte at jeg ikke var helt sikker på at det var du, jeg også :hilarious: fargeklatten, jeg.
Vel, grensa går på 15 og jeg hadde 13 sist med færre dager stimulering enn det blir nå. Hun spurte om sykluser osv også så virker som om de har noen fler tanker enn de sier altså.
Da sees vi på nytt på fredag da :D må du ta blodprøver?

Okei, håper i hvertfall at det ordner seg, vil ikke ha noen overstimulering her! Du har vel gode eggreserver da i hvertfall.. Var ikke snakk om blodprøver for meg nei, så da virker det ikke som de anser meg i faresonen. Mulig vi ses på fredag ja, krysser fingrene for at vi skal fortsette å følge hverandre på likt!

...når du er skikkelig ivrig på å begynne [emoji85][emoji85]

IMG_6782.jpg

Da har jeg vært på kontroll, ikke noe flotte tykke slimhinner enda:/ bare 6 og 7 mm. Porsgrunn ringer meg etterpå med planen videre :)

Last edited:
Da har jeg vært på kontroll, ikke noe flotte tykke slimhinner enda:/ bare 6 og 7 mm. Porsgrunn ringer meg etterpå med planen videre :)

Håper du ikke trenger å stimulere så lenge til. Holder det ikke med 8 mm da? Jeg fikk sette inn fryseegg på 6,8 mm på Fertilitetssenteret. :bag:

Jeg har et lite spørsmål. Streken i går var jo veldig svak. Da jeg tok digital test i dag viste den «Gravid 2-3», men så har en gjort meg oppmerksom på at det kan bety at det er kjemisk. Hun mener streken bør være sterkere. Jeg vet for lite om dette kjenner jeg. Fått beskjed fra klinikken om at jeg må ta UL om 3 uker, så betyr det at jeg må vente til da for å se om jeg er gravid eller ikke?

Jeg har et lite spørsmål. Streken i går var jo veldig svak. Da jeg tok digital test i dag viste den «Gravid 2-3», men så har en gjort meg oppmerksom på at det kan bety at det er kjemisk. Hun mener streken bør være sterkere. Jeg vet for lite om dette kjenner jeg. Fått beskjed fra klinikken om at jeg må ta UL om 3 uker, så betyr det at jeg må vente til da for å se om jeg er gravid eller ikke?

Det er STOR forskjell på merkene og hvor fort streken blir sterkere. Men "Gravid 2-3" betyr jo at du er gravid! :Heartred:Heartred:Heartred Og siden det stod 1-2 sist så høres det veldig positivt ut!

Kjemisk graviditet betyr at man opplever en abort før man er 5+0. Man er altså gravid, men spiren dør tidlig. Det kalles kjemisk fordi svangerskapet kun kan påvises kjemisk så tidlig (blodprøve eller urinprøve). Etter 5+0 er svangerskapet klinisk fordi det kan påvises ved klinisk undersøkelse (først ultralyd, senere hjertelyd, spark, symfyse-fundus-mål osv.) Abort håper jeg at du ikke skal oppleve, verken tidlig eller senere i svangerskapet.

Det du kan gjøre for å roe ned mtp hcg-stigning er å ta blodprøver. F.eks. i dag og på mandag (minst 48 timer i mellom). Så kan du se at det stiger. Det kan du gjøre hos fastlegen, men om du har en vanskelig fastlege kan du også bare dra til et Fürst blodprøvesenter og betale for prøven selv.

Gratulerer! :Heartred Du er 4+3 i dag, så 2-3 på digital testen er helt perfekt. :) (Selv om man ikke kan bruke dem til nøyaktig måling av hcg, de er altfor slurvete.)

Og du er gravid akkurat nå uansett hvert fall. Så må bare spiren bli værende.

Håper du ikke trenger å stimulere så lenge til. Holder det ikke med 8 mm da? Jeg fikk sette inn fryseegg på 6,8 mm på Fertilitetssenteret. :bag:

Har ikke peiling [emoji23] Var gynekologen som sa det (ikke i Porsgrunn), så får se hva de sier. Sitter på jobben og ser på mobilen hele tiden for å ikke gå glipp av at de ringer :p

Har ikke peiling [emoji23] Var gynekologen som sa det (ikke i Porsgrunn), så får se hva de sier. Sitter på jobben og ser på mobilen hele tiden for å ikke gå glipp av at de ringer :p

Åja, selvsagt! Husker det jo nå. :p Du fikk jo ordnet time på riktig dag og alt. :D

Håper de ringer snart, jeg blir helt gal av de telefonene man skal vente på sånn. :bag:

Back
Topp