❤️ August 2018 ❤️

Fikk du ikke en brosjyre med ganske grei gjennomgang? De delte ut sånn infobrosjyre da jeg var der i 2015 hvert fall. :)

Ja, det er alltid veldig spennende å se hvordan det går. :nailbiting:

Nei, har ikke fått annet enn det brevet med hvilke medisiner jeg skal bruke. På sykehuset fikk jeg bare beskjed om å laste ned en app, men står ikke så veldig mye der heller synes jeg :wacky:

I morgen blir det løsere klær. Presser allerede over eggstokkene :p ikke vondt, men nok til at jeg kjenner jeg ikke kan gå med de ny buksene jeg kjøpte i juni....:confused:

I morgen blir det løsere klær. Presser allerede over eggstokkene :p ikke vondt, men nok til at jeg kjenner jeg ikke kan gå med de ny buksene jeg kjøpte i juni....:confused:

Åh. Hadde nesten glemt hvor stinn man skal bli. Haha... Den eggmaskinen. :D

Åh. Hadde nesten glemt hvor stinn man skal bli. Haha... Den eggmaskinen. :D
Jeg måtte forklare det der for en jeg jobber med, han synes jeg var sutrete som følte meg hoven allerede.. 13egg ut fra ca 2cm eggposer hver sist.. han kan prøve å modne egg. Lang historie kort så måtte jeg gi opp samtalen når han foreslo livmortrannsplantasjon, det hadde han nemlig lest om :hilarious:
Haha :D måtte le litt av denne! Jeg har alt kjøpt inn mammabukser på salg :hilarious:
Jeg kjøpte prego-tights på wish i vinter :hilarious: de er nydelige! Skal nabbe til meg søskenbarnet sine gravidklær i vinter, da får hun nr2!

Jeg måtte forklare det der for en jeg jobber med, han synes jeg var sutrete som følte meg hoven allerede.. 13egg ut fra ca 2cm eggposer hver sist.. han kan prøve å modne egg. Lang historie kort så måtte jeg gi opp samtalen når han foreslo livmortrannsplantasjon, det hadde han nemlig lest om :hilarious:

Jeg kjøpte prego-tights på wish i vinter :hilarious: de er nydelige! Skal nabbe til meg søskenbarnet sine gravidklær i vinter, da får hun nr2!

Haha :D enda godt man kan se humoren i sånne samtaler for de som er litt «utenfor» denne prosessen :hilarious:
Det har jeg tenkt på også, hvordan er kvaliteten i forhold til prisen?

Haha :D enda godt man kan se humoren i sånne samtaler for de som er litt «utenfor» denne prosessen :hilarious:
Det har jeg tenkt på også, hvordan er kvaliteten i forhold til prisen?
Vel.. du får det du betaler for. De er veldig tynne, og holdes oppe med strikk som jeg må stramme selv, helt ok :)

Å herregud, jeg også! Siste timene har jeg egentlig begynt å få en del vondt også, spesielt når jeg går mye. Tre sprøyter satt liksom, hvordan skal dette gå? :hilarious:

Åh husker den følelsen:o var så ekstremt oppblåst og smerter så jeg ikke klarte å rette meg opp:dead:

Er det mange som blir sykmeldt under denne prosessen? Jeg liker å planlegge litt, så jeg tok ut ferie uka med sprøyter,under «egguka» og til midten av uka etter det igjen. Så har jeg litt slingringsmonn. Jeg tenkte det kunne minske stresset i forhold til jobb og eventuelle smerter :shy:

Er det mange som blir sykmeldt under denne prosessen? Jeg liker å planlegge litt, så jeg tok ut ferie uka med sprøyter,under «egguka» og til midten av uka etter det igjen. Så har jeg litt slingringsmonn. Jeg tenkte det kunne minske stresset i forhold til jobb og eventuelle smerter :shy:

Jeg blir sykemeldt av fastlegen ved behov i denne prosessen. Er på fjerde forsøket på ett år, så jeg gidder ikke å bruke ferie e.l. på dette hvert fall. Og stimulering kan ta lengre tid enn planlagt, samt ting kan gå skeis underveis så det blir avbrutt og man må vente på nytt forsøk. :shifty: Det er vel generelt en prosess som er fryktelig vanskelig å planlegge, så jeg synes det er veldig greit å ha en god fastlege på laget.

Og man kan få behov for sykemelding pga. reaksjoner på stimulering også.

Jeg jobber bare fast hver 3.helg, og noe tilkalling men her tilrettelegger jobben en del for meg siden jeg er åpen med dem om det. Skal ha sykemelding neste helg, må be om det fra klinikken eller legen, og det skal gå fint. Men hadde jeg jobbet 100% så hadde jeg blitt sykemeldt. Sist var jeg gørrdårlig etter uttak også, så sjefen min flyttet bare tilkallingsvaktene mine fremfor at jeg skal trenge å være på jobb rett etter innsett. Hun mente jeg måtte bruke tiden på å ruge istede for å stresse på jobb :cat:

Jeg håper å kunne jobbe som vanlig så langt det går. Jeg trives så godt på jobb og det er så godt å få tankene over på noe annet om dagene. Men tar det som det kommer og kjenner etter underveis hva som funker for kroppen! For meg er det jo også første gang jeg gjør dette så vet ikke helt hva jeg går til :)

Jeg var sykemeldt fra uttak til testdato forrige gang, og var sjeleglad for det. Var fullstendig ute av meg selv den første uken etter uttak. Hadde store smerter og fikk forstoppelse av en annen verden [emoji85] Etter 10-12 dager begynte jeg å komme tilbake til meg selv fysisk, men da ble de psykiske belastningene tydeligere. Så for min del blir det 3 ukers sykemelding denne gang også. Er fastlegen som sykemelder meg pga de fysiske og psykiske belastningene, i tillegg til at jeg har en krevende jobb som krever at du er 100 % skjerpet på jobb.

Back
Topp