Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis du googler litt finner du instruksjonsvideoer! Rekovelle har sine inne på felleskatalog-appen faktisk. Synes å huske jeg har sett en sånn for gonal f også
Første tablett med prednisolon er tatt og starter med menopur i kveld, nå er det bare å krysse fingrene for at jeg faktisk får uttak denne gangen (de to siste forsøkene har jeg hatt eggløsning før uttak)
Hcg-støtte er spennende. Skal du ha progesteronstøtte også da?
Nei,tror ikke det. Ved forrige forsøk fikk jeg bare gå på 1/3 dose av lutinus. Blødningene kom likevel, så jeg spurte om jeg ikke burde ha full dose neste gang, noe legen var negativ til og heller foreslo ovitrelle. Men siden kontroll og innsett er i ulike byer med ulike leger kan det fort bli endring i planene. Jeg er nesten litt "bitter" for at jeg ikke fikk full dose lutinus sist, så jeg får vel spørre og grave skikkelig ved kontroll.![]()
Hva gjør de for å forhindre at det skjer denne gangen?
Lang protokoll i stedet for kort[emoji4]
Ah. Skal du ha flere kontroller under stimulering også?
Endelig fått mensen jeg også! Håper så innmari det klaffer denne gang, hvis ikke må vi på venteliste for ferskforsøk, og det kan fort ta et halvt år.
Jeg tror ikke det pga ferieavvikling. De starter først på jobb neste uke og jeg begynner i dag. Første kontroll er satt til neste fredag.
Du SKAL få EL på riktig dag.Og så krysser jeg fingrene for gullegg inn.
Det er så utrolig slitsomt med denne prosessen her. Sender deg en klem.
Skjønner så godt at du er redd og lei.. Krysser alt for at EL kommer på rett dag, du fortjener at ting går litt på skinner nå!!
Nå nærmer det seg oppstart, er veldig spent.. å redd for å gjøre noe feil.. var på apoteket å kjøpte gonal-f skulle hente resten av sprøytene men kom ikke på hva de het [emoji85] ( de greide ikke å se ut fra resepten min heller hva jeg skulle ha *irritert*)
Tror jeg har tatt ammetåka på forskudd.. alle sprøytene skal settes rundt navlen ja? Og bare rett under huden.. hjelpes! Så utrolig hjelpesløs og liten man føler seg i dette..
Håper det funker med lang protokoll da!![]()
Da kom blødningen, som vanlig flere dager forsinket av Synarela (16 dpo i dag). Så da er alt klart for sprøytestart til uka.Håper kontrollen på tirsdag viser det samme.
![]()
Moro! hvor lenge du skal gå på sprøyter? Husker du hadde en dato, men husker ikke når det var
Skal man forresten ringe inn den mens man får når man går på synarela? Jeg venter mens i morgen, men antar at den blir noe sen pga sprayen.
Jeg skulle bare gi beskjed om jeg IKKE fikk blødning før sprøytestart, altså ingen beskjed nå om at jeg fikk blødning.For om jeg ikke hadde fått blødning ville nok sprøytestart blitt utsatt. Min blødning blir 3-4 dager forsinket av Synarela.
Jeg begynner på sprøyter onsdag neste uke (1.8) og skal på kontroll fredag uken etter (10.8). Jeg antar at det blir min siste sprøytedag (sprøytedag 10) for de kan ikke ha uttak i helg, så da blir det mandag 13.8. Eneste grunnen til at jeg antar det er at jeg kun hadde 9 sprøytedager begge mine tidligere forsøk.Antall dager man trenger på sprøyte er jo individuelt og også avhengig av medisinene (dose og type).
Ja, okei, føler jeg egentlig ikke har fått så mye info om dette fra sykehuset, har funnet ut det meste selv
Skjønner! Blir kjempe spennende å se hvordan det blir!