Hvilke bind er de beste etter fødsel?

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
For ørten år siden, da jeg fødte de to eldste, så var det noen sånne «jallabind» med tykkelse 2tom4 som ble anbefalt etter fødsel. Husker ikke hva de het nå, men tror de finnes enda ...litt sånn gammeldagse kjerringbind fra før Libresse og Always sin tid. Gode gammaldagse, og skikkelig myke - hvorpå de var geniale.

Men nå da, er det noe dere vil anbefale meg? Som et alternativt til bleiene på føden, som man gjerne kvitter seg med så fort man kan.

Kjøpte bind på tilbud på Europris forleden, Libresse Super, men om det er noe annet som er enda bedre, evt noe nattbind å foretrekke?

Dette lurer jeg også på! Har egentlig tenkt at nattbind vil fungerer bra[emoji848] store og lange, men ikke alt for tjukke.

Jeg har kjøpt inn nattbind og vanlige rosa fra libresse. Må nok supplere med flere pakker, men husket brått ikke hvor lenge den verste flodbølga varte.

Always maxi nattbind.
Ellers får du tak i større inkontinens bind på apoteket som er hakket mindre enn bleiene man får på føden. Kjøpte en slik pakke og brukte hjemme de første dagene.

Kjøpt nattbind jeg [emoji4]

Tror du tenker på Saba, men de finnes visst ikke lenger.

Jeg har kjøpt Libresse nattbind for de dagene med størst blødning, men har også kjøpt Silvercare økologiske nattbind på Normal. Har ikke prøvd de fra Normal før, siden jeg ikke oppdaget de før etter at jeg ble gravid, men ut fra det jeg kunne lese på pakken ser de bra ut, de er av økologisk bomull, så høres jo ganske hudvennlig ut...

Saba selfsit var saker, ja. Da fikk du virkelig kjenne på det å ha mensen. Ikke som dagens ungdom! Libresse nattbind er min favoritt. Always sine bind er så plastikkaktige, føler meg mindre klam med Libresse.

Saba selfsit var saker, ja. Da fikk du virkelig kjenne på det å ha mensen. Ikke som dagens ungdom! Libresse nattbind er min favoritt. Always sine bind er så plastikkaktige, føler meg mindre klam med Libresse.

Morsomt, jeg føler det omvendt. LIbresse sine føler jeg ikke holder på hverken "varer" eller lukt [emoji23] Så de som fulgte med gratis i en eller annen babypakke blir nok donert bort.

Tenkte always nattbind fikk holde. Gjør de ikke det, får jeg heller ta med meg noe fra sykehuset.

Er tena lady fortsatt en ting? Brukte det i en annen sammenheng, og den holdt tross en halvliter blod på tre timer. Husker ikke hvilken type da, men de var TYKKE og lange.

Når dere kom med navnet dukket det opp bilder i hodet av disse saba-greiene. Det var jo som å ha puter i trusa!
Lurer på om jeg kan ha sett noe lignende på Europris, price eller noe i den duren?

Morsomt, jeg føler det omvendt. LIbresse sine føler jeg ikke holder på hverken "varer" eller lukt [emoji23] Så de som fulgte med gratis i en eller annen babypakke blir nok donert bort.

Tenkte always nattbind fikk holde. Gjør de ikke det, får jeg heller ta med meg noe fra sykehuset.

Er tena lady fortsatt en ting? Brukte det i en annen sammenheng, og den holdt tross en halvliter blod på tre timer. Husker ikke hvilken type da, men de var TYKKE og lange.

De har Tena Lady på mitt lokale apotek, jeg kjøpte det da jeg begynte å lekke litt her... men det var nå litt av en prosess! Måtte bli med på bakrommet og velge ut modellen jeg ønsket fra en tavle. Så neste gang blir det kjøp på internett isåfall.

De har Tena Lady på mitt lokale apotek, jeg kjøpte det da jeg begynte å lekke litt her... men det var nå litt av en prosess! Måtte bli med på bakrommet og velge ut modellen jeg ønsket fra en tavle. Så neste gang blir det kjøp på internett isåfall.

Hahahaha hvaa?? [emoji23] Høres jo ut som den narkohandelen. Kunne de ikke hatt en liten brosjyre i butikken eller noe?

Du får truseinnleggene fra Tena på Kiwi. Eller Rema, Meny osv. De holder faktisk vanvittig bra selv om de er tynne. Brukt dem i 5-6 mnd nå, jeg tisser jo på meg når jeg nyser liksom.

De har noen litt tykkere også. Kanskje jeg skulle kjøpt en pakke av dem?

Tror du tenker på Saba, men de finnes visst ikke lenger.

Jeg har kjøpt Libresse nattbind for de dagene med størst blødning, men har også kjøpt Silvercare økologiske nattbind på Normal. Har ikke prøvd de fra Normal før, siden jeg ikke oppdaget de før etter at jeg ble gravid, men ut fra det jeg kunne lese på pakken ser de bra ut, de er av økologisk bomull, så høres jo ganske hudvennlig ut...

Saba var det!! Det var tider det! :knegg:

Nå har jeg både noe blått og noe rosa fra Libresse, Tena Lady truseinnlegg og så får jeg kanskje kjøpe en pakke Always nattbind.

Takk for tips. Må jo bare prøve meg frem, foruten Tena sine truseinnlegg så bruker jeg jo aldri bind lenger og har dermed heller ingen formening om hva som er best av det ene eller det andre.

Du får truseinnleggene fra Tena på Kiwi. Eller Rema, Meny osv. De holder faktisk vanvittig bra selv om de er tynne. Brukt dem i 5-6 mnd nå, jeg tisser jo på meg når jeg nyser liksom.

De har noen litt tykkere også. Kanskje jeg skulle kjøpt en pakke av dem?

Jeg har også de[emoji6][emoji23]
Og så blir det vell libress nattbind og de rosa[emoji106] det funket hvertfall sist[emoji5]

Har fortsatt mareritt om saba. Mamma brukte dem og jeg brukte dem å i begynnelsen. Følte de vistes gjennom klærne pga tykkelsen.

Har fortsatt mareritt om saba. Mamma brukte dem og jeg brukte dem å i begynnelsen. Følte de vistes gjennom klærne pga tykkelsen.

Ja, ikke noe for en vanlig mens, men de var skikkelig gode etter fødsel synes jeg. Husker de også fra barndommen forøvrig, mamma hadde sånne på hytta.

Jeg hadde trodde jeg skulle få bruk for all verdens bind, men blødde så lite at jeg kunne klart meg med truseinnlegg... brukte store bind likevel de første ukene, fordi jeg forventet blødning nårsomhelst [emoji6]De hadde minst 4-5 ulike varianter å velge mellom på sykehuset. Holdt i massevis for meg.

Erfaringsmessig så blør jeg ganske mye og lenge etter fødsel, så jeg vet jeg trenger bind. Jeg har i alle fall ikke mulighet til å basere meg på noe annet. Men kan jo skifte ofte såklart. Å Gud - enda en av disse tingene som ikke akkurat gjør det attraktivt å sette nye mennesker til verden altså! Nesten faderullan meg utrolig at menneskeheten overlever med alt dette som kvinner må gjennomgå.

Haha. Jeg har er par Up&Go fra pappa (han brukte det etter å ha falt og fått brudd i hoften), jeg kan jo ta dem! :laughing021

Not!

Back
Topp