Solsikke123
Flørter med forumet
Jeg blir helt surrete av å lese om dette[emoji85] skjønner ikke hva som lønner seg og hva man må gjøre i forhold til barnehageplass. I utgangspunktet kunne jeg tenkt å vente med å sende ungen i barnehage før den er 1,6 år. Det er også ca da den har rett på barnehageplass sånn jeg har skjønt det (fra august). Har lyst å amme ungen i alle fall til den er 1 år. Har derfor flere spørsmål:
1. Hvordan skal dere ta ut permisjonen?
2. Er det kun ett opptak til barnehageplass, og da har mann rett på plass i august? Har hørt at det er flere opptak
3. Hvordan funker gradert permisjon, taper man penger på det? Vet at man får mindre penger med 80% uttak av perm
4.hva hvis man vil ha ferie samtidig sommeren neste år, da må begge ta ut ferie samtidig? Det er vel ugunstig hvis man skal forlenge perioden hjemme...
5.Ulønnet permisjon - er det kun mor som kan ta det? Er det noen ulemper bortsett fra det økonomiske?
På forhånd takk!
1. Hvordan skal dere ta ut permisjonen?
2. Er det kun ett opptak til barnehageplass, og da har mann rett på plass i august? Har hørt at det er flere opptak
3. Hvordan funker gradert permisjon, taper man penger på det? Vet at man får mindre penger med 80% uttak av perm
4.hva hvis man vil ha ferie samtidig sommeren neste år, da må begge ta ut ferie samtidig? Det er vel ugunstig hvis man skal forlenge perioden hjemme...
5.Ulønnet permisjon - er det kun mor som kan ta det? Er det noen ulemper bortsett fra det økonomiske?
På forhånd takk!