Så sitter vi her da

BigMama1018

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Ble plutselig busstur isteden for båt idag. Så det ble sent før vi kom hjem fra bytur...

Det resulterte til at frøkna ville ha nattmat, ikke helt etter mors plan. Men, men, kanskje mor får en ekstra time på øyet imorgen haha... nå var jeg optimist kjente jeg :p

Håper dere sover og får en rolig natt damer :)
 
Her skal vi ikke sove bort sumarnatta ihvertfall, her var det sirkus helt til 22.30... Er på hytta og vet ikke om sjølufta får han til å gå helt i spinn. Spant rundt i senga helt til han Konka ut midt i ei latterkule.
Jeg leser Donaldblad fra 1999, men kaster straks inn håndkleet. Satser på en time ekstra på morgenen :wacky:
 
Her kjenner lille på feriemodus og skal pluts3lig ha ekstra sikkert mellom 23-4(!!!) Vi tar plutselig 3-4måltid mellom klokkeslettene der :eek::excited001
Så god natt dra oss:dance011
 
Her skal vi ikke sove bort sumarnatta ihvertfall, her var det sirkus helt til 22.30... Er på hytta og vet ikke om sjølufta får han til å gå helt i spinn. Spant rundt i senga helt til han Konka ut midt i ei latterkule.
Jeg leser Donaldblad fra 1999, men kaster straks inn håndkleet. Satser på en time ekstra på morgenen :wacky:
Donald fra 1999 faktisk! Haha, det værste er at de er jo konge bra de bladene :p
 
Her kjenner lille på feriemodus og skal pluts3lig ha ekstra sikkert mellom 23-4(!!!) Vi tar plutselig 3-4måltid mellom klokkeslettene der :eek::excited001
Så god natt dra oss:dance011
Økedøgn eller? :) hadde kollapsa om frøkna skulle begynne å spise igjen om natta nå altså. ;P
 
Økedøgn eller? :) hadde kollapsa om frøkna skulle begynne å spise igjen om natta nå altså. ;P
Håper det! Jeg er helt ødelagt kun for ett ekstra måltid! Men sover ikke lange stunden mellom de måltidene først på natten så ser den! Er veldig tungt å gjøre noe ekstra på natten enn man er vandt til ;p litt sykt å se hvor lite som skal til for at hode blir helt grøt av og til!
 
Håper det! Jeg er helt ødelagt kun for ett ekstra måltid! Men sover ikke lange stunden mellom de måltidene først på natten så ser den! Er veldig tungt å gjøre noe ekstra på natten enn man er vandt til ;p litt sykt å se hvor lite som skal til for at hode blir helt grøt av og til!
Nå ja, jeg er helt zombi om hun våkner på natta.
Nå skal det nevnes at hvis hun først vekker meg så får jeg ikke sove etterpå. Da holder mannen meg våken med snorking :arghh:
 
Her er frøkna 6 måneder og våkner mange ganger om natta...Ofte for mat (ammer) og noen ganger bare fordi hun er urolig. Hadde noen måneder der hun sov 5-7 timer i strekk, og det var helt himmelsk. Nå er jeg heldig hvis det går så mye som 3-4 timer mellom. Vært sånn de siste månedene. Må innimellom ta igjen litt søvn når hun sover første luren sin hehe[emoji12] Satser på det er en fase som gir seg etterhvert[emoji4] Får vel øve litt mer på å få henne til å sovne selv etterhvert også så kanskje hun våkner litt mindre!
 
Donald fra 1999 faktisk! Haha, det værste er at de er jo konge bra de bladene :p

Ja de samme bladene jeg leser hvert år på hytta:woot: Pleide å lese en del bøker om sommeren, men innser at det blir lite tid til det nå.. Når I endelig sovner så er 20 sider om skrues eventyr som gullgraver akkurat nok for meg.
 
Her er jeg heldig om en av dem sover 4 timer en gang i løpet av natta. Har foreløpig ikke hjulpet noen ting med fast føde :hilarious::grumpy: både han som får bare erstatning og han som får bare morsmelk må ha minst hver 3 time hele natta.. :hungover: har null håp om at de sover hele natta innen de runder året:hilarious::arghh:
 
Her er jeg heldig om en av dem sover 4 timer en gang i løpet av natta. Har foreløpig ikke hjulpet noen ting med fast føde :hilarious::grumpy: både han som får bare erstatning og han som får bare morsmelk må ha minst hver 3 time hele natta.. :hungover: har null håp om at de sover hele natta innen de runder året:hilarious::arghh:

To stykker som skal ha så ofte er ikke bare bare! Interessant at det gjelder begge da, hører jo så ofte om de som får erstatning at de sover natten gjennom. Men håper det går seg til etterhvert[emoji4]
 
To stykker som skal ha så ofte er ikke bare bare! Interessant at det gjelder begge da, hører jo så ofte om de som får erstatning at de sover natten gjennom. Men håper det går seg til etterhvert[emoji4]
Ja ikke sant! Og de er toegga og som natt og dag på alle punkter, bortsett fra nattmatinga :p så lurer nesten på om det er noe med omstendighetene rundt som påvirker dem på dette, feks at de var premature, at vi alltid vekket dem for mat hver 3 time de første mnd, at vi samsover eller noe sånn :p
 
De siste dagene har hun sovnet 18:30/19:00 og sovet 15-30min før det er full fest frem til kl.22[emoji85]
Hun ligger og snakker, spreller og ler - kjempesøt, mens mammaen er kjempetrøtt[emoji28][emoji7]

Misunner dere som plutselig må gi ett nattmåltid. Her skal hun ammes annenhver time fortsatt (og hun spiser skikkelig, ikke bare litt for innsovning).
4t sammenhengende søvn høres magisk ut nå [emoji28]
 
De siste dagene har hun sovnet 18:30/19:00 og sovet 15-30min før det er full fest frem til kl.22[emoji85]
Hun ligger og snakker, spreller og ler - kjempesøt, mens mammaen er kjempetrøtt[emoji28][emoji7]

Misunner dere som plutselig må gi ett nattmåltid. Her skal hun ammes annenhver time fortsatt (og hun spiser skikkelig, ikke bare litt for innsovning).
4t sammenhengende søvn høres magisk ut nå [emoji28]
Hører jeg ikke skal klage :rolleyes: vi har en del action på kveldene, men hun våkner X antall ganger om natta enkelte ganger. Men ingen måltider heldigvis :angelic:
 
Hører jeg ikke skal klage :rolleyes: vi har en del action på kveldene, men hun våkner X antall ganger om natta enkelte ganger. Men ingen måltider heldigvis :angelic:
Håper det ordner seg etter dette separasjonsangst-utviklingstrinnet [emoji1] Hvis hun i tillegg kan slutte å gulpe snart blir livet straks mye bedre [emoji173]
I følge helsesøster trenger hun ikke mat om natten, men det bryr vesla seg overhodet ikke om. Og hun er jo tydeligvis sulten sånn som hun spiser

Holder ut, selvom hjernen snart er tom for ord og jeg har gullfisk hukommelse [emoji23]
 
Ja ikke sant! Og de er toegga og som natt og dag på alle punkter, bortsett fra nattmatinga :p så lurer nesten på om det er noe med omstendighetene rundt som påvirker dem på dette, feks at de var premature, at vi alltid vekket dem for mat hver 3 time de første mnd, at vi samsover eller noe sånn :p

Hehe rare greier! Ja kan jo hende noe av det påvirker, vanskelig å vite akkurat hva som gjør det. Håper du får litt søvn innimellom da og litt avlastning iblant[emoji4]
 
Håper det ordner seg etter dette separasjonsangst-utviklingstrinnet [emoji1] Hvis hun i tillegg kan slutte å gulpe snart blir livet straks mye bedre [emoji173]
I følge helsesøster trenger hun ikke mat om natten, men det bryr vesla seg overhodet ikke om. Og hun er jo tydeligvis sulten sånn som hun spiser

Holder ut, selvom hjernen snart er tom for ord og jeg har gullfisk hukommelse [emoji23]

Håper det roer seg snart hos deg! Slitsomt med så mye...
Her var det plutselig hver time fra 1-5 i natt, så ofte kan jeg godt stå over kjenner jeg hehe. Spiste vel ikke like mye hver gang (men virket absolutt sulten og spiste mye flere av gangene), men var så trøtt i trynet at jeg ikke orket å prøve å få henne til å sovne uten pupp da. IQ’en har nok falt litt her kjenner jeg, ikke mye denne hjernen klarer å huske på for tiden hehe!

Virker som så mange får beskjed av helsesøster at de MÅÅ slutte med nattmaten ved 6 mnd, at de ikke trenger mat osv. Kan jo godt hende at de egentlig kunne klart seg uten og at mye av det er vaner og bare for kos, men samtidig syns jeg ikke man skal føle seg presset til å tvinge det gjennom hvis det ikke føles rett for mamma og baby. Mye som skjer på dagtid for dem for tiden så kanskje de ikke får roen til å spise nok da og tar igjen på natten f.eks. Kan jo hende det går over av seg selv hvis man gir det litt tid! Og hvis ikke får man ta den kampen når man føler seg klar for det[emoji4] Veldig glad helsesøster/lege her ikke maser om sånt (vet ikke om de har mast så mye på deg om det da, men vet at mange føler på det). Jeg forteller at hun våkner mye og spiser osv, og de sier bare ok, sånn er det i perioder, går seg til etterhvert. Så lenge baby er blid og fornøyd og går fint opp i vekt er liksom alt greit, så lenge jeg syns det er greit å holde ut med det[emoji4] Jeg tenker forøvrig å prøve å jobbe litt mer med å få henne til å sovne selv osv når pappaen har litt ferie, så er det mulig å få litt mer hjelp og avlastning innimellom[emoji6]

Hadde forresten ekstremt mye gulp her også de første månedene, veldig slitsomt! Men nå siste måneden har det plutselig blitt veldig mye bedre, og nå er det bare en sjelden gang det kommer noe. Det er sååå deilig når det gir seg! Krysser fingrene for at det straks gir seg for hos dere også[emoji4]
 
De siste dagene har hun sovnet 18:30/19:00 og sovet 15-30min før det er full fest frem til kl.22[emoji85]
Hun ligger og snakker, spreller og ler - kjempesøt, mens mammaen er kjempetrøtt[emoji28][emoji7]

Misunner dere som plutselig må gi ett nattmåltid. Her skal hun ammes annenhver time fortsatt (og hun spiser skikkelig, ikke bare litt for innsovning).
4t sammenhengende søvn høres magisk ut nå [emoji28]

Sånn har det vært her også, i over 2 mnd nå [emoji99][emoji99] men, jeg satser alt på at det retter seg nå når lille har passert 6 mnd :)

5. Utviklingssprang skal være over om en ukes tid også, så da blir det sikkert bra [emoji23]
 
Hehe rare greier! Ja kan jo hende noe av det påvirker, vanskelig å vite akkurat hva som gjør det. Håper du får litt søvn innimellom da og litt avlastning iblant[emoji4]
Ja mannen er flink og mater flaskebabyen hele natta, og vi er blitt flinkere til å søke avlastning hos familie :)
 
Lillemann her har fått tenner i tillegg til utviklingssprang så her sover han så som så om natten og skal helst opp mellom kl 04 og 05 om morgenen.... men det er sistemann i flokken så jeg tar det med et smil :)
 
Back
Topp