Hvor fant du denne informasjonen?Men som eg sa, besafe sine gravidbelter er ikke sterke nokk til å holde igjen i en eventuell kollisjon, så du risikerer at beltet treffer feil fordi den er slakkere enn om du hadde brukt belte som det skal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor fant du denne informasjonen?Men som eg sa, besafe sine gravidbelter er ikke sterke nokk til å holde igjen i en eventuell kollisjon, så du risikerer at beltet treffer feil fordi den er slakkere enn om du hadde brukt belte som det skal
Sunn fornuftHvor fant du denne informasjonen?
Når jeg bruker vanlig bilbelte så har jeg det under magen, ikke på magen! da ligger det ikke på magen men på øverste del av lårene/hoftebena.Det sier seg selv..
Beltet ligger over lårene, ikke magen. Ved trykk/kollisjon risikerer man ikke fosteret.
Vi kjøper også bilstoler for å sikre barn da ordinær bilbeltebruk og belteplassering etv ikke er nok/forsvarlig.
Biler er ikke komplett ift alle tenkelige scenarier.
Ingen påbud/forbud likevel og ingen som "lar oss" gjøre noe bestemt eller sørger for at vi gjør det. Alt er på eget ansvar.
Sunn fornuft
I våre biler ligger bilbeltet nederst over magen, ikke lårene. Og nederst på magen er der tulla vår har hodet sitt ifølge siste UL. De ligger langt ned disse små. Føles helt feil å ha beltet over henne i tilfelle det skulle bli en kollisjon/dult av noe slag.Når jeg bruker vanlig bilbelte så har jeg det under magen, ikke på magen! da ligger det ikke på magen men på øverste del av lårene/hoftebena.
Så du mener at disse selene ikke engang tåler moderate kollisjoner i lav hastighet?Sunn fornuft
Hvis Besafes gravidbelte hadde vært så bra som de (og kun de!) insisterer på hadde fagfolk(!) vært ute med informasjonen og anbefalninger om bruk for lenge siden. Dette har vært diskutert av fagfolk i flere år, og fagfolk har også kritisert Besafe for deres påståelighet.Så du mener at disse selene ikke engang tåler moderate kollisjoner i lav hastighet?
Du kan dessuten tydeligvis ikke vise til en kilde for faktaene du hevder stemmer.
Sunn fornuft tilsier vel heller at det er bedre å ha noe som strammer over lår enn nedre mageregion når man er gravid uansett.
Noe tåler de mest sannsynlig så det tryggeste slik jeg ser det, og mest forsvarlige, er å bruke dem.
Men folk får gjøre som de vil.
Vi får alle heller enes om å være uenige.
Kan du vise til kilder og seriøs forskning som viser at RIKTIG bruk av vanlig bilbelte, belte under magen, ikke er sikkert nok for gravide? Det er en seriøs og alvorlig påstand du kommer med når du hevder dette.Så du mener at disse selene ikke engang tåler moderate kollisjoner i lav hastighet?
Du kan dessuten tydeligvis ikke vise til en kilde for faktaene du hevder stemmer.
Sunn fornuft tilsier vel heller at det er bedre å ha noe som strammer over lår enn nedre mageregion når man er gravid uansett.
Noe tåler de mest sannsynlig så det tryggeste slik jeg ser det, og mest forsvarlige, er å bruke dem.
Men folk får gjøre som de vil.
Vi får alle heller enes om å være uenige.