❤️ August 2018 ❤️

Blødningen kom i går kveld, meldt inn til Porsgrunn i dag og venter på datoer nå. :D

Jeg tar 600 mg Q10 hver dag frem til uttak. :)

Fikk svar nå om at datoer kommer i posten. Jeg antar oppstart Synarela rundt 16. juli. Og første kontroll blir nok raskt etter at de åpner igjen 30. juli. :) Synarela er jo allerede kjøpt inn, så jeg er helt klar hvert fall. Jeg tar Letrozol nå også, for å få EL før oppstart på nesespray.

Ååå! De skal mest sannsynlig dyrke det egget jeg har i fryseren til et blastocyst! Altså enda mindre sjangse for at det overleverer! Ikke stor tro på dette nå:o
Men de planlegger å sette det inn ca 14 dager etter første dag av mens, men så man skal ikke vente ca 5 dager etter liksom eggløsning? Men en 5 dagers på «eggløsningsdagen»?

Og, hvor lenge ventet dere på å starte opp med ferskforsøk?:) Jeg som var så coool og tenke kanskje vente, har begynt å Google og tenke på det igjen! Throwback til sist[emoji23]

Ååå! De skal mest sannsynlig dyrke det egget jeg har i fryseren til et blastocyst! Altså enda mindre sjangse for at det overleverer! Ikke stor tro på dette nå:o
Men de planlegger å sette det inn ca 14 dager etter første dag av mens, men så man skal ikke vente ca 5 dager etter liksom eggløsning? Men en 5 dagers på «eggløsningsdagen»?

Og, hvor lenge ventet dere på å starte opp med ferskforsøk?:) Jeg som var så coool og tenke kanskje vente, har begynt å Google og tenke på det igjen! Throwback til sist[emoji23]
Velkommen i klubben sier jeg[emoji19] Synes det er litt rart de velger å gjøre det når man har mindre enn 4-5 på frys jeg da! Da jeg satte inn blasto i styrt syklus hadde jeg ul på dag 10 og da så alt fint ut, satte da inn en uke etterpå.

Velkommen i klubben sier jeg[emoji19] Synes det er litt rart de velger å gjøre det når man har mindre enn 4-5 på frys jeg da! Da jeg satte inn blasto i styrt syklus hadde jeg ul på dag 10 og da så alt fint ut, satte da inn en uke etterpå.

Ja syntes det var litt rart! :o Har liksom ingen å ta av :( Dritt!

Fikk svar nå om at datoer kommer i posten. Jeg antar oppstart Synarela rundt 16. juli. Og første kontroll blir nok raskt etter at de åpner igjen 30. juli. :) Synarela er jo allerede kjøpt inn, så jeg er helt klar hvert fall. Jeg tar Letrozol nå også, for å få EL før oppstart på nesespray.

Fikk brev i dag jeg og! Jeg har oppstart 27. Juli med synarela og kontroll 9.august :) Merker jeg er veldig spent og litt nervøs for det som skal skje :shy:

Ååå! De skal mest sannsynlig dyrke det egget jeg har i fryseren til et blastocyst! Altså enda mindre sjangse for at det overleverer! Ikke stor tro på dette nå:eek:

Håper virkelig det overlever! (Og godt du nå får søskenforsøk der om det ikke skulle overleve, når de tar litt sjanser sånn.)

Fått dato jeg og... oppstart av Synarela 7/7 og oppstart på hormoner 26/7 hvis mensen kommer når den skal. Kontroll 3/8 hvis alt går etter planen

Fått dato jeg og... oppstart av Synarela 7/7 og oppstart på hormoner 26/7 hvis mensen kommer når den skal. Kontroll 3/8 hvis alt går etter planen

Så gøy med datoer! :D

Fryseforsøk - Hva er det som avgjør om det blir innsett i naturlig eller styrt syklus? Og er det noe jeg kan gjøre selv for at alle forhold skal være optimale for at egget skal feste seg? Er så klar for en liten mageboer nå [emoji173]️

Fryseforsøk - Hva er det som avgjør om det blir innsett i naturlig eller styrt syklus? Og er det noe jeg kan gjøre selv for at alle forhold skal være optimale for at egget skal feste seg? Er så klar for en liten mageboer nå [emoji173]️

Jeg gjennomførte scratching syklusen før siste innsett. Da ble slimhinna mi tykk og god og begge embryoene satt :-)

På riksen tror jeg de foretrekker styrt syklus på alle, usikker andre steder.. Men hvis du har en stabil syklus så høres naturlig syklus veldig fint ut, men har ikke testet det selv. Eneste er at du er avhengig av å få eggløsning på riktig dag, da ikke gjennomfører innsett i helger.

Jeg gjennomførte scratching syklusen før siste innsett. Da ble slimhinna mi tykk og god og begge embryoene satt :-)

På riksen tror jeg de foretrekker styrt syklus på alle, usikker andre steder.. Men hvis du har en stabil syklus så høres naturlig syklus veldig fint ut, men har ikke testet det selv. Eneste er at du er avhengig av å få eggløsning på riktig dag, da ikke gjennomfører innsett i helger.

Hva må til for å få gjennomført scratching? Og hvor gjør man det? [emoji4]
Snakka akkurat med St.Olavs, og det blir innsett i naturlig syklus siden den er såpass stabil (bare mensen kommer til rett tid denne runden da), og de nevnte det med el på helg, så krysser alt jeg eier og har for at det ikke skjer!

Hva må til for å få gjennomført scratching? Og hvor gjør man det? [emoji4]
Snakka akkurat med St.Olavs, og det blir innsett i naturlig syklus siden den er såpass stabil (bare mensen kommer til rett tid denne runden da), og de nevnte det med el på helg, så krysser alt jeg eier og har for at det ikke skjer!

Scratching gjør du privat, St. Olavs er ikke spesielt positive til det. Du skal gjøre det ca 1 uke etter EL syklusen før innsett. Koster fra 350 - 3500 kr avhengig av hvor du går, men det er egentlig bare å finne en gynekolog som gjør det (så kan du forhåpentligvis slippe unna med bare egenandel på ca 350 kr.)

Noen som har begynt å kjøpe babyutstyr enda av dere som prøver for første gang? Jeg vet jo så godt at vi ikke har noen garantier, men drømmene og ønskene tar litt over til tider og nå som det er så mye salg har jeg såå lyst til å starte med innkjøp! :arghh:

Noen som har begynt å kjøpe babyutstyr enda av dere som prøver for første gang? Jeg vet jo så godt at vi ikke har noen garantier, men drømmene og ønskene tar litt over til tider og nå som det er så mye salg har jeg såå lyst til å starte med innkjøp! :arghh:
Vi har kjøpt MASSE :) har ikke dårlig samvittighet for å kjøpe ting før å holde hodet over vann, og glede meg.

Jeg kjøpte ingenting da vi prøvde på førstemann. Jeg kjøpte noe smått som jeg ga mannen sammen med positiv test, men da positive tester begynte å bety abort så mistet jeg helt lysten på å ha noe liggende og minne meg på det jeg ikke fikk til. Jeg var også redd for å bli den prosenten som aldri ville lykkes, så jeg turte ikke. Jeg synes det var altfor vondt om jeg måtte selge/gi det bort til slutt.

Min opplevelse her innefra er at det med innkjøp er ekstremt individuelt. Noen har jo alt før de begynner å prøve, mens andre venter omtrent til etter fødsel. Gjør hvert fall akkurat det som er riktig for deg! :D

En del utstyr kommer stadig i nye utgaver og med forbedringer, så der er det ofte lurt å vente (f.eks. barnevogn ville jeg ikke hatt stående i årevis - kommer ofte nye fine finesser og farger. Men igjen: Noen elsker jo de eldre modellene, så individuelt her og).

Og angående salg: I løpet av 9 måneder svangerskap rekker man ganske mange salg. Jeg ventet med å handle stort sett til etter uke 25-ish, og rakk likevel å kjøpe mesteparten på salg. :p

Back
Topp