Nattevakt

liillemyy

Gift med forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei alle fine! jeg jobber fast natt på et sykehjem, kan det være skadelig for frøet i magen? går min siste vakt der 17 juli før jeg tar ferie og etterhvert begynner i ny stilling på dag/aften

Tror ikke det å ha nattevakt i seg selv kan være skadelig på noen måte, er nok bare du som kanskje blir litt ekstra trøtt. Men det kan man jo også bli på dagvakt når man går gravid :sleep011

Men du mente kanskje at du kommer borti noe i arbeidssituasjonen som kan være skadelig? Nå vet ikke jeg helt hva man kan bli eksponert for på sykehjem, var det noe spesielt du tenkte på av sykdommer eller kjemikalier?

Mener å huske at min sykepleiervenninne kunne jobbe nattevakt frem til 3. trimester, hvis hun ville. Før de tror jeg hun kunne velge selv [emoji4]

Alle reagerer forskjellig ved å jobbe natt, noen kan få forhøyet blodtrykk og eventuelt problemer med fordøyelsen. Men det jeg først og fremst tenker på er om du føler deg trygg på jobb. På natt er det mindre bemanning om det skulle skje utagering f.eks (nå vet ikke jeg hva slags avdeling du jobber på da). Om du ikke har noen plager knyttet til å gå natt, føler deg trygg og sover godt er det nok ingen problem :)

Jobber på utagerende avd, men sjelden det skjer noe på natta så føler meg relativ trygg. Det jeg tenker på er selve nattarbeidet, det å jobbe på natta, kjemikalier er jeg ikke så mye borti på natta. tusen takk for svar, tar å jobber de 10 siste vaktene jeg har <3

Så tidlig og fungerer det for deg å gå natt tror jeg ikke det er problem, sett av nok tid til å sove før og etter vakt;)

Hei alle fine! jeg jobber fast natt på et sykehjem, kan det være skadelig for frøet i magen? går min siste vakt der 17 juli før jeg tar ferie og etterhvert begynner i ny stilling på dag/aften

Sniker ...

Jeg ble sykemeldt tvert i uke 6 da legen min fikk høre at jeg jobbet natt. Hun sa at all forskning tydet på at nattevakter øker risikoen for bl.a å abortere.
Her i kommunen blir visst gravide omplassert fra natt så fort graviditeten blir kjent. Jeg var i møte med bedriftshelsetjenesten etter at jeg ble sykemeldt, og iflg dem og ble nattevakter frarådet på det sterkeste.
Nå har du jo ikke mange netter igjen å jobbe. Men vær obs på det til seinere i svangerskapet, sånn at du ikke tar netter ekstra - eller går tilbake til natt :-)

Sniker ...

Jeg ble sykemeldt tvert i uke 6 da legen min fikk høre at jeg jobbet natt. Hun sa at all forskning tydet på at nattevakter øker risikoen for bl.a å abortere.
Her i kommunen blir visst gravide omplassert fra natt så fort graviditeten blir kjent. Jeg var i møte med bedriftshelsetjenesten etter at jeg ble sykemeldt, og iflg dem og ble nattevakter frarådet på det sterkeste.
Nå har du jo ikke mange netter igjen å jobbe. Men vær obs på det til seinere i svangerskapet, sånn at du ikke tar netter ekstra - eller går tilbake til natt :)

oi såppass! håper ikke jeg aborterer pga arbeidet mitt... vil jo heller ikke risikere noe... nå ble jeg veldig usikker her:eek:

oi såppass! håper ikke jeg aborterer pga arbeidet mitt... vil jo heller ikke risikere noe... nå ble jeg veldig usikker her:eek:

Huff, ikke meningen å skremme deg, altså! Det går jo som oftest bra. Kjenner andre som har jobbet natt lenge i svangerskapet, uten problem. Men dette var som sagt det jeg fikk beskjed om fra min lege. Jeg trodde jeg skulle få begynne med nattevakter fra uke 12 igjen, mn det ble blankt avvist av legen.
Snakk med legen/jordmor, evt ta en tlf til bedriftshelsetjenesten din, og hør hva de mener :-)

Huff, ikke meningen å skremme deg, altså! Det går jo som oftest bra. Kjenner andre som har jobbet natt lenge i svangerskapet, uten problem. Men dette var som sagt det jeg fikk beskjed om fra min lege. Jeg trodde jeg skulle få begynne med nattevakter fra uke 12 igjen, mn det ble blankt avvist av legen.
Snakk med legen/jordmor, evt ta en tlf til bedriftshelsetjenesten din, og hør hva de mener :)

går helt fint, takk for heads up<3. Har heldigvis ikke lenge igjen med nattevakter

Back
Topp