Håndarbeid

Vis vedlegget 261624Vis vedlegget 261622 Vis vedlegget 261623
Sååå siden jeg driver å prøver på ting jeg ikke kan, så har jeg vært på Stoff&Stil å kjøpt det jeg trenger til å sy babynest. Med oppskriften (med mal) derfra, så vil nok babynestet se ca ut som bilde nr.1, litt slapt. Men jeg ønsker meg egentlig et som ser mer ut som bilde 2 og 3, altså fastere i fasongen :P Er det noen kloke hoder her som vet hvordan jeg kan få det til å se sånn ut? Er det putevatt eller bør jeg bruke mer platevatt enn i oppskriften? Evt andre tips mottas med takk :D

Første nestet jeg laget så fulgte jeg mønsteret til stoff og stil slavisk.
Nest to brukte jeg Minikrea sin oppskrift og ble mer fornøyd. Hovedforskjellen var hobbyskum istedet for platevatt i bunnen. Og fyllvatt istedet for denne saken som skulle rulles og tres inni kanten. Altså Minikrea sitt forslag mot stoff og stil sitt.
Siden jeg tok hobbyskum i det siste så sydde jeg det med glidelås for å kunne ta ut madrassen [emoji4]
Håper du finner en løsning som passer deg [emoji4]

Har delt det tidligere, men dette er mitt siste Babynest:

IMG_2354.JPG

Image1528455409.518200.jpg

Da er evighetsprosjektet tatt frem igjen. Storebrors lettvintbukse instr 4 år.

Trådfesting og montering gjenstår :)

Skulle ønske jeg kunne sy!
Men har lært meg å strikke nå. Det får være bra nok :p

Jaja, fått ferdig 2 bukser og 1 lue + et halvt teppe siste 5 ukene, får vel se meg fornøyd med det ;)

Holder på med en lue til (Gud så raskt det hodet vokser!) og vurderer enten en bukse til eller en romper. Sistnevnte litt avventende til da jeg ikke finner strømpebukse under str 50 noe sted..

Jeg trenger deres råd på en ting her; jeg er jo sååå glad i dahlia mønsteret (tenker da jakke og/eller romper), men blir det for femininit til gutt synes dere? Da i blått eller grått :)

Jaja, fått ferdig 2 bukser og 1 lue + et halvt teppe siste 5 ukene, får vel se meg fornøyd med det ;)

Holder på med en lue til (Gud så raskt det hodet vokser!) og vurderer enten en bukse til eller en romper. Sistnevnte litt avventende til da jeg ikke finner strømpebukse under str 50 noe sted..

Sokker til romper går helt fint. Bare knærne som stikker ut, og de fanger du lett i et teppe! [emoji1303]

Hvor mange masker har du brukt rundt?

100 på pinne 3, men strikker stramt. Beina ble litt rare da jeg forkortet fra 100 til 88 masker før jeg delte til bein og så ned fra 44 til 36 masker på beina så de ble litt smalere enn forrige bukse. Men på ble den veldig grei ;)

Mappe til korte strømpepinner også på plass, NÅ skal det bli orden! Må bare finne alle pinnene, for vet jeg har sikkert dobbelt så mange...

Snapchat-1443224905.jpg

Snapchat-805154723.jpg

Back
Topp