Håndarbeid

Djises, ser nå en mulig feiltolkning av oppskriften på denne sokken. Rart den ble sånn noenlunde likevel? Skulle visst stoppe hælfellingen etter bare 4 omganger. Gah.

Shitt happens... synes den ble fin jeg [emoji1303]
Takk da. :) Jeg har lyst til å rekke opp hele greia... Men skal strikke noen flere sokker i andre farger og størrelser og se hvordan de blir og bli litt mer dreven og erfaren, og så se hva jeg synes.

Buksen ferdig, men lengde fra skrittet og opp ble litt vel knapp - men fungerer da hun ligger såpass rolig. ❤️

5758D431-52B0-44A8-BD04-6180F3EF9FF3.jpeg

Så begynt på en til av samme typen (bare med dobbel vrangbor øverst) som får litt lenger lengde og smalere bein tenker jeg :)

39BBBFD8-1486-48FE-90C3-2F4066F655F0.jpeg

Buksen ferdig, men lengde fra skrittet og opp ble litt vel knapp - men fungerer da hun ligger såpass rolig. [emoji173]️

Vis vedlegget 260964

Så begynt på en til av samme typen (bare med dobbel vrangbor øverst) som får litt lenger lengde og smalere bein tenker jeg :)

Vis vedlegget 260965

Så fiiin! Kan ellers anbefale ribbestrikk bukser. De kan brettes ned både i livet og på beina, og utvider seg med ungens vekst [emoji1303]

Image1528048892.602908.jpg

Etter å ha strikket disse tøflene rundt 10 ganger oppdaget jeg at jeg har strikket dem feil. Så nå prøver jeg å strikke dem rett slik dem skal for en gang skyld. Eneste som var feil var at mønsteret skulle strikkes rundt og ikke frem og tilbake som jeg har gjort tidligere.

IMG_2486.JPG
Er av denne typen tøfler det er snakk om.

Strikkedamer :-)
Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg har gjort det feil på første forsøk... og gidder ikke gjøre feil enda en gang.
Driver å strikker Dale body (319-03), i strl 0-1 mnd.
Bodyen er 118 masker, og hvis jeg leser diagrammet fra "0-1 beg her på for- og bakstykket" og der det står slutt, så er det 39m.
I diagrammet til mønsteret, så står det "gjenta 2 ganger", men jeg får ikke det til å gå opp med maskeantall? Eller er det meningen at det bare skal være på midten av plagget eller noe?
Hjelp :O

Vedlegg

• Skjermbilde 2018-06-04 16.51.51.png
    Skjermbilde 2018-06-04 16.51.51.png
    95,7 KB · Visninger: 57
Strikkedamer :-)
Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg har gjort det feil på første forsøk... og gidder ikke gjøre feil enda en gang.
Driver å strikker Dale body (319-03), i strl 0-1 mnd.
Bodyen er 118 masker, og hvis jeg leser diagrammet fra "0-1 beg her på for- og bakstykket" og der det står slutt, så er det 39m.
I diagrammet til mønsteret, så står det "gjenta 2 ganger", men jeg får ikke det til å gå opp med maskeantall? Eller er det meningen at det bare skal være på midten av plagget eller noe?
Hjelp :O

Sett merke i sidene som skiller forstykket og bakstykket = 59 masker på hvert stykke. Begynn der det står «begynn her» ved din str. Midtpartiet der det står klamme rundt strikkes to ganger før du fortsetter på mønsteret til det står «slutt her» ved dun str. Da har du strikket 10+20+20+9 mønstermasker = 59 masker på enten forstykket eller bakstykket og har kommet til et av merkene du satt først. Da må du begynne på nytt på mønsteret der det står «begynn her» ved din str, og strikke nye 59 mønstermasker en gang til. 59+59 masker =118 og skulle passe akkurat [emoji1303] på den måten blir midten i mønsteret både midt foran og midt bak...

Håper det var sånn noenlunde forståelig. Lykke til!

Sett merke i sidene som skiller forstykket og bakstykket = 59 masker på hvert stykke. Begynn der det står «begynn her» ved din str. Midtpartiet der det står klamme rundt strikkes to ganger før du fortsetter på mønsteret til det står «slutt her» ved dun str. Da har du strikket 10+20+20+9 mønstermasker = 59 masker på enten forstykket eller bakstykket og har kommet til et av merkene du satt først. Da må du begynne på nytt på mønsteret der det står «begynn her» ved din str, og strikke nye 59 mønstermasker en gang til. 59+59 masker =118 og skulle passe akkurat [emoji1303] på den måten blir midten i mønsteret både midt foran og midt bak...

Håper det var sånn noenlunde forståelig. Lykke til!

Ahaaaa! Tror jeg skjønte det nå :-D På forrige forsøk så strikket jeg 3 mnd, og da repeterte jeg den delen mellom pilene hele veien... også gikk det jo ikke opp da heller med min tolkning x) Takk for hjelpen :-D

Jeg trenger åpenbart litt mer spirit igjen. Jeg har jo strikketøyet og vil strikke, jeg får bare ikke somlet meg til det. Selv da jeg satt på legekontoret i 2 timer og ventet på glukosemåling ble jeg sittende på mobilen fremfor å strikke. Helt dust.

Back
Topp