Håndarbeid

Fikk tips om at strikkesokker holder seg bedre på foten enn bomullssokker, så lurer på om jeg skal prøve meg på et par. Noen som har en fin (gratis) oppskrift?

For voksne eller barn?

Jeg syns spiralsokkene er lette og enkle å strikke. Og de passer barnet så lenge dem er lang nok.

Så bra å høre!! Jeg har allerede mønsteret fra Stoff og stil (hadde tenkt å sy til en venninnes baby, men ble aldri til at jeg fikk gjort det). Men høres ut som jeg skal klare det i alle fall :-)

Klart du klarer det [emoji4] om du googler så vil du finne gode tutorial og videoer som viser rimelig bra hva du skal gjøre. Anbefaler å se/lese litt før du klipper stoffet. Fikk i alle fall en og annen aha opplevelse selv [emoji4]
Gleder meg til å se nestet ditt når du er i mål med det [emoji4]

Den var søt, krølle!

Noen tips til når man strikker sokker/luer? På første omgang, der jeg skjøter, får jeg alltid et gap. :depressed:

Noen tips til når man strikker sokker/luer? På første omgang, der jeg skjøter, får jeg alltid et gap. :depressed:

Mener du på aller, aller første omgang? Det kommer alltid. Jeg lukker det når jeg fester tråden. Trer tråden inn i masken ved siden av og henter den inntil.

En lyseblå tirilgenser ble fersig forrige uke, desverre ble den for stor, selv nå med magen :/ Så da tar jeg den med og spør om mamma har lyst på den, skal ikke ligge ubrukt i allefall :)

Snapchat-399040815.jpg

Noen som har tips til babyklær/ting for en nybegynner på symaskinen? Kan sy grunnleggende, bare syns symaskinen er litt skummel :rolleyes:

Hjelp!

Hvordan tyde dette i en hælfelling?

Snapchat-833568541.jpg

Jeg hadde tydet det slik at jeg skulle fortsette fellingen, men etter da å ha plukket opp masker etterpå har jeg færre masker enn hva oppskriften sier, så det må jo være feil.

Pokkers strikkespråk...

Hjelp!

Hvordan tyde dette i en hælfelling?

Vis vedlegget 260787

Jeg hadde tydet det slik at jeg skulle fortsette fellingen, men etter da å ha plukket opp masker etterpå har jeg færre masker enn hva oppskriften sier, så det må jo være feil.

Pokkers strikkespråk...
Flytt en maske over på den andre pinnen uten å strikke den, strikk 7 vrang, 2 vrang sammen.
Fortsett i samme tralten til alle masker er strikket.

Hvor mange masker skiller det?

Mangler bare strikke snor og montere øverst (samme montering som ved olivesstrømpebukse)

B82964D8-AEEC-4D5F-9C38-8B57159C585B.jpeg

Fortsett i samme tralten til alle masker er strikket.
Men akkurat den setningen, de mener snu-strikk-fellavpåsammemåte, snu-strikk-fellavpåsammemåte,
snu-strikk-fellavpåsammemåte, helt til man bare har 3 igjen eller?

Jeg får 27 hvis jeg gjør det på min måte (skal være mer enn 28 for står man skal strikke sammen til man har 28), skal hente opp 5 på hver side av hæl, men det virker så lite ifht hvor lang hælen blir.

Back
Topp