Oss testetøser imellom

Ser mange skriver at de får skygger/streker uten å være gravide? Hvordan vet dere at det ikke har vært kjemiske graviditeter? For da er det jo egentlig ikke noe galt med testen. Ikke ment som kritikk, jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvordan dere merker forskjellen [emoji4]
Jeg merket godt på både mens mengde og mensvondt at dette var unormal mens.. og at den var 3 dager forsinket så jeg visste det var kjemisk på den måten :)

Ser mange skriver at de får skygger/streker uten å være gravide? Hvordan vet dere at det ikke har vært kjemiske graviditeter? For da er det jo egentlig ikke noe galt med testen. Ikke ment som kritikk, jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvordan dere merker forskjellen [emoji4]
Skygger er som oftest grå/fargeløs strek på testen. Kan ikke si at den er positiv før det blir en antydning til rosa på streken. Ved kjemisk så er jo også gjerne ikm noen dager forsinket, mens ved Skygge strek så er det ingen forsinkelser ved ikm, da det aldri var noen spire [emoji4]

Sniker meg litt inn her igjen! See, og merker ikke noe til at TR skal komme .. så no håååper eg at hun ikke kommer! Test på fredag kanskje om tr ikke kommer? [emoji51]
IMG_1323.jpg

Skygger er som oftest grå/fargeløs strek på testen. Kan ikke si at den er positiv før det blir en antydning til rosa på streken. Ved kjemisk så er jo også gjerne ikm noen dager forsinket, mens ved Skygge strek så er det ingen forsinkelser ved ikm, da det aldri var noen spire [emoji4]

Aha, da er jeg i alle fall litt klokere. Jeg har jo ganske kort lutealfase (11-12 dgr), så hadde nok merker det ganske raskt. Men for de med litt lenger lutealfase kan man jo i teorien fint ha en kjemisk graviditet uten at mensen blir forsinket? F.eks. positive tester 10-12 dpo og mensen som normal 14 dpo? Dette har jo ikke noe å si for meg personlig, men jeg syns det er interessant. Lurer sånn på hva som gjør at noen får mye skyggestreker og noen aldri får. Jeg har aldri vært gravid, og heller aldri fått antydning til strek. Og jeg har bare testet de gangene mensen har vært forsinket, da vi ikke har vært prøvere.

Måtte teste idag, rfsu.
Skal jeg ta den som defekt? Takk ikke å se på den rett etter at den var tatt. Me når jeg så på den så så jeg tydelig en rosa svak strek. Men nå som den tørket så ble den slik, selv om det er 2 streker på den tørket å.
Negative%20Image_1527706084260.jpg
20180530_212542.jpg

Aha, da er jeg i alle fall litt klokere. Jeg har jo ganske kort lutealfase (11-12 dgr), så hadde nok merker det ganske raskt. Men for de med litt lenger lutealfase kan man jo i teorien fint ha en kjemisk graviditet uten at mensen blir forsinket? F.eks. positive tester 10-12 dpo og mensen som normal 14 dpo? Dette har jo ikke noe å si for meg personlig, men jeg syns det er interessant. Lurer sånn på hva som gjør at noen får mye skyggestreker og noen aldri får. Jeg har aldri vært gravid, og heller aldri fått antydning til strek. Og jeg har bare testet de gangene mensen har vært forsinket, da vi ikke har vært prøvere.
På tidlig tester er skygger ganske vanlig. Og når man går gjennom et par tester vær periode så kan man få et par skygger. [emoji14]men ja, er sant som du sier at man trenger ikke å være forsinket for å ha hatt en kjemisk. Men de fleste får også rosa streker ved en kjemisk.

Testetøsa er i gang, testet allerede 6 dpo.. som er øverst, midten 7 dpo og nederst i dag 8 dpo om el var 22.05. Fikk svak positiv 7 dpo sist jeg var gravid. Denne gangen med make sure tidlig test. Sist med babyplan tidlig test. Syns de ser negative utVis vedlegget 260337
Nå skal ikke jeg gi falske forhåpninger men jeg syns jeg ser noe uber svakt på 7 og 8 dpo :)

Inn å sniker litt her, vil bare kommentere på denne siden jeg hadde kjemisk sist nå. Da fikk jeg positiv test fra 9DPO, og testet positivt med 10mlu, 25mlu og digital. Men mens kom som normalt på IKM :-( Så man kan absolutt få mens på IKM hvis det er kjemisk. Ikke alle som får positiv så tidlig heller, så hvis man ikke tester positivt før 12DPO så rekker man så vidt å se antydning til strek før mens kommer/kan komme på IKM [emoji4]

Når jeg har hatt kjemisk har jeg testet positivt 8-9-10 dpo så har mensen kommet. Så tr trenger ikke komne forsinket ved kjemisk. Jeg har også gått helt til rundt 4+6 så har tr kommet. Jeg har lest et sted at alt før 5+0 regnes som kjemisk.

Når jeg har hatt kjemisk har jeg testet positivt 8-9-10 dpo så har mensen kommet. Så tr trenger ikke komne forsinket ved kjemisk. Jeg har også gått helt til rundt 4+6 så har tr kommet. Jeg har lest et sted at alt før 5+0 regnes som kjemisk.

Samme har jeg lest. Det er jo en graviditet, den er dessverre bare ikke levedyktig [emoji53]

Noen ganger syns jeg liksom jeg kan skimte noe på denne. Ikke tidlig test, men sensitivitet på 25 mlu. Jeg er 9 dpo så egentlig for tidlig å teste med de testene..
IMG_0015.JPG

Noen som har kjøpt One Step tester fra eBay og som har opplevd å få skygge? Er det vanlig å kunne se konturene av teststreken på disse?

Noen som har kjøpt One Step tester fra eBay og som har opplevd å få skygge? Er det vanlig å kunne se konturene av teststreken på disse?
Ikke opplevd selv hvertfall. Vil du vise bilde?

Back
Topp