****Mai skravletråden****

Sånn apropos bøker og filmer, jeg må bare fortelle en liten historie..

Dengang Ringenes herre gikk på kino, den andre filmen "to tårn" så hadde mannen og jeg vært og sett den på Colosseum kino og var på vei inn på Majorstua t-banestasjon.
Da overhørte vi noen jenter på en 15-16 år snakke om filmen og brått så uttaler hun ene "ate vet dere hva nå har de visst også laget bøker av filmene, hvorfor gjør de det?"
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Sånn apropos bøker og filmer, jeg må bare fortelle en liten historie..

Dengang Ringenes herre gikk på kino, den andre filmen "to tårn" så hadde mannen og jeg vært og sett den på Colosseum kino og var på vei inn på Majorstua t-banestasjon.
Da overhørte vi noen jenter på en 15-16 år snakke om filmen og brått så uttaler hun ene "ate vet dere hva nå har de visst også laget bøker av filmene, hvorfor gjør de det?"

[emoji23][emoji23] herlig! :p

Som jeg selvsagt kan klare men så er et det da at de andre også kan klare det... og da er jeg der fortsatt. Så uforutsignat når det er så tett. En kan vite hva en selv har, men ikke alle de andre
Litt spenning i hverdagen :P

Nei sant. Jeg brant meg på det i starten [emoji14] men så lærte jeg :p
I Sons of anarchy også er det slik. Han ene som døde... da ble jeg så lei meg jeg gråt så jævlig at mannen trodde seriøst jeg aldri skulle slutte OG jeg måtte ta pause i 1 år pga det [emoji23][emoji23][emoji23] Han var rimelig irritert på meg da. For han MÅTTE vente på meg bli klar også for å se videre [emoji56][emoji13]

Ja det er det sikkert også :p
Poenget mitt er at du vil aldri klare å få med deg alle detaljene i en film, og mye av bøkene må ofte kuttes litt.
Deler du kanskje elsker (som for eksempel Tom Bombadill fra Ringenes herre) i bøkene er ikke nødvendigvis med i filmen/serien.
Dersom man leser bøkene etter filmen/serien kan ofte (etter min erfaring) opplevelsen av filmen/serien berikes

Nei. Derfor jeg tenkte det var ekstra kjipt om du bare hadde mulighet i dag :)

Jeg har sånnsett ikke mer eller mindre mulighet noen dag denne uka. De er mye som skjer, men det involverer ungene så når de er i seng er det "bare huset" som jeg jo skal ta sånn grundig runde på egentlig og slett ikke har gjort det idag, tror det ble en pausedag, for det at jeg sovna rota til alt for meg. Jeg bør vel gå og vaske opp, men nå er det leggetid

Poenget mitt er at du vil aldri klare å få med deg alle detaljene i en film, og mye av bøkene må ofte kuttes litt.
Deler du kanskje elsker (som for eksempel Tom Bombadill fra Ringenes herre) i bøkene er ikke nødvendigvis med i filmen/serien.
Dersom man leser bøkene etter filmen/serien kan ofte (etter min erfaring) opplevelsen av filmen/serien berikes
Jeg leste hunger games bøkene etter filmene og syns de var knallgode. Gjorde de bare enda bedre [emoji7]

Er det. Cujo boka var kjempebra. Filmen var drit [emoji848] feks.
Den har jeg ikke lest eller sett, men når vi først er inne på Stephen King, det samme gjelder Pet semetart (eller hvordan det nå skrives).
I boken var slutten veldig vag slik at man selv kunne tolke hva som egentlig skjedde, den var den ikke i filmen

Back
Topp