Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dagens håndarbeid ble et babynest siden det rett og slett ble for varmt for mini og meg uti sola [emoji28]
Vis vedlegget 260058
Vis vedlegget 260037
Siden krølle har mottat settet nå kan jeg endelig legge det utgromgutt lue og bukse fra klompelompe strikket i str 0-1 mnd i drops baby merino.
Og knappene som er på er de knappene som forsvant for meg her tidligere og jeg fant igjen i babypakke fra Rema.
Vis vedlegget 260020 nytt prosjekt på pinnene![]()
Så flott!
hvor kjøper dere knapper og sånt?
Har kjøpt meg mange pakker til div plagg, og har nå endelig begynt å skjønne bittelitt av oppskriftene :-D Så har 3 prosjekter i sommervarmen; et bølgeteppe, en body og en liten jakke (sleep tight, drops).
Jakken hadde jeg strikket bolen + 1 arm, da jeg synes den så så stor ut og fant ut at jeg hadde strikket på feil pinner... Så i stedet for 6 mnd tilsvarer den sikkert 1 år :-( Så har begynt å strikke den på nytt med riktige pinner og strikkefasthet. Strikker glattstrikk nå da, i stedet for riller, og synes det tar lengre tid. Meeen det blir forhåpentligvis finere.
Det er såååå fint [emoji173]️[emoji173]️. Hadde lyst å prøve det på Rolf i dag, men innså at han kom til å forsvinne i det ene beinet [emoji23]. Gleder meg til han vokser litt...
Så fint! Jeg tenker også å sy babynestDagens håndarbeid ble et babynest siden det rett og slett ble for varmt for mini og meg uti sola [emoji28]
Vis vedlegget 260058
Så fint! Jeg tenker også å sy babynestVar det første gang eller har du sydd babynest før? Lurer på om det er vanskelig..?
Go for it!! [emoji6]
Dette var mitt andre Babynest. Det første jeg sydde brukte jeg oppskriften fra stoff og stil. Ble helt greit, men fant samtidig ut at jeg ønsket litt andre løsninger. Fant da ut at Minikrea har en oppskrift som matchet mine ønsker bedre.
I korte trekk.
Stoff og stil har omtrent ferdige pakker, og du slipper å tegne av mønster. Madrassen i det nestet var basert på ei slags filt matte tre lag of fyllet i kantene var en rullet pølse av denne «filten». Alt sydd helt tett, så ved vask må hele nestet vaskes.
Minikrea sitt har fyllvatt i sidene, noe jeg synes var lettere å håndtere. Madrassen her var hobbyskum, så mer som en madrass. Jeg likte den løsningen bedre. Madrassen kan også tas ut og inn da dette nestet har en glidelås løsning her.
Ellers mye likt. Litt mer arbeid med oppskriften fra Minikrea, men jeg ble fornøyd med det.
Hadde aldri sydd noe særlig før det første jeg sydde, og det gikk helg fint.
Så jeg har troen på at du fikser det! [emoji4]
Lurer du på noe mer, skal jeg svare så godt jeg kan basert på det jeg har funnet ut til nå [emoji4][emoji4]
Lykke til!
Men kjøpte du da madrass og gullhatten selv? Stoff og Stil da? Likte også den utformingen bedre enn SS sitt.
Så bra å høre!! Jeg har allerede mønsteret fra Stoff og stil (hadde tenkt å sy til en venninnes baby, men ble aldri til at jeg fikk gjort det). Men høres ut som jeg skal klare det i alle fallGo for it!! [emoji6]
Dette var mitt andre Babynest. Det første jeg sydde brukte jeg oppskriften fra stoff og stil. Ble helt greit, men fant samtidig ut at jeg ønsket litt andre løsninger. Fant da ut at Minikrea har en oppskrift som matchet mine ønsker bedre.
I korte trekk.
Stoff og stil har omtrent ferdige pakker, og du slipper å tegne av mønster. Madrassen i det nestet var basert på ei slags filt matte tre lag of fyllet i kantene var en rullet pølse av denne «filten». Alt sydd helt tett, så ved vask må hele nestet vaskes.
Minikrea sitt har fyllvatt i sidene, noe jeg synes var lettere å håndtere. Madrassen her var hobbyskum, så mer som en madrass. Jeg likte den løsningen bedre. Madrassen kan også tas ut og inn da dette nestet har en glidelås løsning her.
Ellers mye likt. Litt mer arbeid med oppskriften fra Minikrea, men jeg ble fornøyd med det.
Hadde aldri sydd noe særlig før det første jeg sydde, og det gikk helg fint.
Så jeg har troen på at du fikser det! [emoji4]
Lurer du på noe mer, skal jeg svare så godt jeg kan basert på det jeg har funnet ut til nå [emoji4][emoji4]
Lykke til!
Fikk tips om at strikkesokker holder seg bedre på foten enn bomullssokker, så lurer på om jeg skal prøve meg på et par. Noen som har en fin (gratis) oppskrift?