Hvilken bilstol er best?

Advokato

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
❤Januarlykke 2022❤
Februarlykke 2022❄️
Hvilken bilstol valgte du og hvorfor akkurat den?

Besafe izi kid x2. Fordi den kom best ut i test.

Bruker du denne til nyfødt? Ser det står 0-18kg, men mener også at jeg har lest at slike stoler ikke anbefales til nyfødt(?)

Beklager, ser nå at det står anbefalt alder 6mnd til 4 år etterpå :rolleyes:

Vi har cybex aton q, fordi jeg kjøpte den av ei venninne og hun hadde vært fornøyd med den [emoji28]

Maxi cosi cabriofix med base :) Lett og enkelt sete som har fått god score i tester.

Det var vi og, men det har kommet langt bedre stoler siden den gang. ;)

Det har det sikkert, men TS spurte hvilken bilstol vi har og hvorfor, så skjønner ikke hvorfor du kommenterer på det?

Besafe izi go x1 (den i samarbeid med stokke), for den kom greit ut i test og kunne klikkes rett på vognunderstellet[emoji4]

Cybex Aton. Fikk det i gave, og ser det kommer greit ut i tester. Fint var det også.

Vi har ikke egen bil, så jeg er ikke veldig engasjert når det kommer til bilstol.

Vi hadde maxi cosi pebble plus :) vi ville ha stol med base og ble anbefalt denne både hos barnashus og babyshop den gangen (2017)

Besafe izi go som første bilstol, besafe izi kid x4 som toer stol. Kjøpte bedre fordi de var best i test, valgte å stole på testene :happy:

Cybex Anton 3 som første stol, så nå besafe izi pluss til neste stol :) første fikk vi, lite brukt da lille hatet å kjøre vil, kom opp i høyden med ny stol, og digger å sitte og titte ut [emoji2]

Fordi hun sikkert er ute etter å finne den tryggeste. Det er ikke Cabriofix. ;)
Fint med kilder.

I følge denne testen til Forbrukerrådet oppdatert i 2017 kommer Cabriofix med base helt på topp med 82 poeng: https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2016/11/barneseteguiden-1-babystoler.pdf

Og får høyere score enn Cybex Aton og MaxiCosi Pebble.

Så å si at den ikke er blant de aller tryggeste er vrøvl.

Bruk heller energi på å advare mot noe som virkelig ikke er bra. :)

Alle stolene nevnt her er gode, men denne testen fra Forbrukerrådet er fin: https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2016/11/barneseteguiden-1-babystoler.pdf

Den er oppdatert i oktober 2017z

Festet med isofix-base er MaxiCosi Cabriofix nest best, og Ricaro Privia best i test.

MaxiCosi Pebble, Cybex Aton og BeSafe Izi go får litt dårligere score, noe som i og for seg ikke betyr at de er dårlige seter. Men jeg tenker det er best å gå for ett av de som er på det grønne feltet i allefall.

Back
Topp