Søvn og sove rutiner

Catzer

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei,
Lurer på om gullene deres har begynt å sove til faste tider på dagtid og hvordan det går om natten?
Lille her legger seg i sengen rundt ti om kvelden, på dagtid sover han av og på hele dagen. På kvelden sovner han i armene til meg eller samboer. Han er snart seks uker.
 
Her er mini ti uker, og i det siste har han begynt å sove mer på natta. Vi triller tur på kvelden mellom sju og ni (avhengig av når han har spist), og nå har det hendt flere ganger at han har sovet til en gang mellom 01.30 og 04. Spørs om vi må begynne med tidligere leggetid snart[emoji6] På dagtid er det mat ca hver tredje time, og så sover han mellom 2-4 timer.
 
Her har det vært kveld kl 23 og hun har sovet til 3/4 fått mat og sovnet igjen til 7 på morgenen. På dagtid er det derimot mer baluba, sover lite.. snakk om femminutters dubber, maks ett kvarter om gangen. 6 uker nå
 
Her har det vært kveld kl 23 og hun har sovet til 3/4 fått mat og sovnet igjen til 7 på morgenen. På dagtid er det derimot mer baluba, sover lite.. snakk om femminutters dubber, maks ett kvarter om gangen. 6 uker nå

Sånn har vi det også. Lille er 7 uker. Sover godt i vognen, da. Og kan av og til ta seg en halvtimes dupp. Men han sover mye bedre på natten :).
 
Her har småen begynt å sove om nettene, men har kveldsuro enda. Han holder på fra ca kl 18 til rundt 24, da er det enten pupp eller at jeg har ham i bæresjal som hjelper.. legger oss mellom 24 og 02 og sover 4-6t før ny mating, og kanskje en runde til med søvn etterpå. Han sover en del på dagtid, men er mer og mer våken og vil ha kontakt [emoji7]
Kveldene er slitsomme da, er godt å legge seg for natta for å si det mildt [emoji28]
 
Her er det ingen rutine eller rytme på noe. Puppen er like mye ute av bh som inni føles det som. Han er 5 uker. Vil gjerne stå opp i 6-7tia.

Legger oss alt mellom kl 21-01.. da sover han som regel noen timer så pupp bleieskift søvn og en ny runde eller 5 før morgenen kommer. :hilarious: Kan noen ganger ha en våkentime midt på natta.. heldigvis ikke vær natt.. Prøver å få han til å ta smokk da han bruker meg litt som smokk... men det er vist ikke like lett som med førstemann. :p:eek:
 
Kjekt å høre re hvordan andre har det. Takk for svar. :)
Lille har de siste nettene vært våken i to timer fra 01-03 ca, håper dette gir seg snarest. :p I natt sov han fra 20.30 til 00.30, første gang han har sovet så lenge sammenhengende. Pleier å våkne for å spise hver andre time både dag og nsyt
 
Her legger vi oss mellom 22.30 og 24.00. Så våkner hun for mat i 3-4tida og 6-7tida, også litt oftere utover morgenen til vi står opp. Står opp alt mellom 10 og 12.
På dagen varierer det veldig:) Kan sove 3-4timer i slengen, men har også dager der det bare er smådupper hele dagen:)
 
Her legger vi oss mellom 22.30 og 24.00. Så våkner hun for mat i 3-4tida og 6-7tida, også litt oftere utover morgenen til vi står opp. Står opp alt mellom 10 og 12.
På dagen varierer det veldig:) Kan sove 3-4timer i slengen, men har også dager der det bare er smådupper hele dagen:)
Så deilig å få sove så lenge. :) Her er det morgen mellom 07-09.
 
Ingen rutiner på dagtid, men legger seg en gang mellom 22 og 24 på kvelden. Nattmat alltid en gang mellom 02 og 03, og igjen rundt 05.30. Varierer når vi står opp, men som regel en gang mellom 08-09.30 [emoji4]
 
I natt våknet lille bare to ganger for mat :D Håper det skjer flere ganger :p
 
Alt fra 15 min til en time.. ofte en time! Tar seg noen minutters pauser, en rap og så på igjen..
Det var lenge, men noen bruker vel lenger tid på å spise. :) Kanskje han blir mer effektivt etterhvert, er sikkert litt slitsomt om natten når det tar såpass lang tid.
 
Hvor lenge spiser deres baby om gangen? Da spesielt på natten..? :)
Varierer veldig. Men som regel tar det 20-45 min, han tar seg god tid og koser mye. Om natta sovner jeg eller er i halvsvime, så har ingen anelse om hvor lang tid han bruker da [emoji28]
 
I begynnelsen våknet lillesnuppa alt fra hver 2. -3. time for mat. Hun legger seg i 23 tiden. Nå de siste nettene har hun sovet fra 1 tiden til 9 om morgenen! Halleluja! Hun er 8 uker nå. Håper det varer:joyful:
 
Min sover fra ca 2330 (får siste ammemåltid da), våkner som regel i 0430 tiden og spiser, også er det litt til og fra med spising og våkentid utover morgenen. Er 5 uker.
 
Vi har ikke noe rutine enda [emoji85]. Men så har vi også vært en tur på ferie og er en smule jetlag...

Mens vi var ute og reise sov lille gjennom en del av nettene..

Hun sover også mye på dagtid når hun blir båret i bæresjal, men har mange gode våken perioder også [emoji4].

Hun blir åtte uker til lørdag[emoji4].

Nattammingen er jeg usikkker på hvor lang tid tar.. Men hun pleier å bruke maks 15 min på dagtid, og da en pupp av gangen [emoji4]
 
Back
Topp