Har funnet diverse lister over hva slags klær man trenger og hvor mye man trenger av hvert plagg, men jeg synes jeg blir mer forvirret for hver artikkel jeg leser. I tillegg hersker det full forvirring rundt hvilke størrelser jeg skal gå for, og hvor mange plagg jeg skal kjøpe i hver størrelse. Vet at dette selvfølgelig er helt avhengig av hvor stor ungen er, men dette vet man jo ikke før ungen er her, og jeg har lyst til å begynne å handle snart [emoji38]
Noen som har noen innspill? Foreløpig har jeg følgende liste:
- 6 bodyer i ull (helst omslagsbodyer)
- 4 bodyer i bomull
- 4 strømpebukser i ull
- 6 pysjer, både bomull og ull
- 3 sparkebukser/sparkedresser i ull
- 2 sparkedresser i bomull
- 2 ulljakker
- 3 jakker i bomull
- 2 ullbukser
- 2 luer i ull
- Votter i ull
- Hals i ull
- Ullsokker
Ser for meg å kjøpe 1-2 plagg i str 50, resten i 56 og 62. Er dette for mye/lite? Har planer om å bruke tykk vognpose og bilpose, så ser for meg at det blir mye body og strømpebukse de første månedene.
Noen som har noen innspill? Foreløpig har jeg følgende liste:
- 6 bodyer i ull (helst omslagsbodyer)
- 4 bodyer i bomull
- 4 strømpebukser i ull
- 6 pysjer, både bomull og ull
- 3 sparkebukser/sparkedresser i ull
- 2 sparkedresser i bomull
- 2 ulljakker
- 3 jakker i bomull
- 2 ullbukser
- 2 luer i ull
- Votter i ull
- Hals i ull
- Ullsokker
Ser for meg å kjøpe 1-2 plagg i str 50, resten i 56 og 62. Er dette for mye/lite? Har planer om å bruke tykk vognpose og bilpose, så ser for meg at det blir mye body og strømpebukse de første månedene.

Jeg tenker at det blir en del kjappe turer på kjøpesenteret etter baby kommer siden termin er i midten av november. Da blir det enklest å bare ta baby med i bilstol inn, mindre styr enn å skulle flytte på h*n mellom bilstol og vogn for en liten tur inn. I tillegg er jeg svært dårlig på å planlegge og er ikke typen til å huske på å løpe ut for å starte bilen 30 minutter før vi skal dra avgårde, og her blir det fort 15 minus ute - så bilen rekker ikke nødvendigvis å bli god og varm før vi drar.