Stort barn

Tupp3

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Jeg føler denne babyen er så stooor! Presser seg ut på ene sida av magen samtidig som hun sparker godt oppi et ribben på andre siden. Målt til ca 15% over altså, men lille jeg holder jo på å tippe fremover :D
 
Last edited by a moderator:
Heller for stor enn for liten. Min ble født 3 kg, og gikk ned til 2600 gr på to dager, enda jeg spurte om flasker osv. på barsel da jeg følte at bryst ikke mettet nok. Slitere fremdeles med å få henne til å legge på seg, hun har bare gått opp 75 gr siden lørdag, og har blitt gitt en frist om at hun må ha gått opp til tre kilo igjen innen hun er 2 uker gammel. Sukk :|
 
Heller for stor enn for liten. Min ble født 3 kg, og gikk ned til 2600 gr på to dager, enda jeg spurte om flasker osv. på barsel da jeg følte at bryst ikke mettet nok. Slitere fremdeles med å få henne til å legge på seg, hun har bare gått opp 75 gr siden lørdag, og har blitt gitt en frist om at hun må ha gått opp til tre kilo igjen innen hun er 2 uker gammel. Sukk :|
Oi.. så pes for dere! :( får hun i seg nok nå da?
 
Jeg syntes hun virker sprek, og hun er flink til å ta bryst; men det kommer ikke nok melk, og hun er ikke like glad i flaske. Så fort jeg kom hjem begynte jeg å supplere med flaske. Hun liker bare en type flaske, men hadde det ikke vært for den tror jeg ikke hun hadde gått opp 75 gr engang.
 
Min var estimert til nesten 4800 gram forrige fredag. Jeg er ikke overrasket, for vi føder store barn i min familie. Min forrige var 4420 (de estimerte henne til å være over 4500) og det var ikke noe problem å få henne ut. Det eneste jeg syns er synd, er at jeg ikke kan ha hjemmefødsel som planlagt, ettersom barnet er for stort.
 
Heller for stor enn for liten. Min ble født 3 kg, og gikk ned til 2600 gr på to dager, enda jeg spurte om flasker osv. på barsel da jeg følte at bryst ikke mettet nok. Slitere fremdeles med å få henne til å legge på seg, hun har bare gått opp 75 gr siden lørdag, og har blitt gitt en frist om at hun må ha gått opp til tre kilo igjen innen hun er 2 uker gammel. Sukk :|

Prøv å amme så mye som mulig, ligg hud mot hud og slapp av. Melka kommer etterhvert :) lurt å amme for å stimulere produksjonen og prøve å unngå flaske i starten. Forhåpentligvis går det ganske fort oppover bare melka kommer i gang [emoji177] spis og drikk godt.
 
Eller barn.. Jeg føler denne babyen er så stooor! Presser seg ut på ene sida av magen samtidig som hun sparker godt oppi et ribben på andre siden. Målt til ca 15% over altså, men lille jeg holder jo på å tippe fremover :D

Samme her....(bare jeg ikke er liten he he)
Har blitt estimert til ca 4kg....
Grue meg til fødsel...forrige jenta mi var bare 2680...og det var au nok ;)
 
Heller for stor enn for liten. Min ble født 3 kg, og gikk ned til 2600 gr på to dager, enda jeg spurte om flasker osv. på barsel da jeg følte at bryst ikke mettet nok. Slitere fremdeles med å få henne til å legge på seg, hun har bare gått opp 75 gr siden lørdag, og har blitt gitt en frist om at hun må ha gått opp til tre kilo igjen innen hun er 2 uker gammel. Sukk :|

Vi har slitt med akkurat det samme. Supplerte med flaske, samtidig som jeg håndmelket og etterhvert pumpet etter hvert måltid og brukte ammeskjold pga sår et par dager. Hun var to uker i går, og nådde akkurat ikke fødselsvekten. Men fordi hun legger jevnt på seg og nesten klarte det syns helsesøster det var greit.. men vi må fortsette med vekstkontroll foreløpig, helsesøster har derfor med seg vekt når hun kommer på forsinket hjemmebesøk på fredag.
Dette døgnet er første døgnet vi faktisk har klart oss helt uten tillegg! Håper hun fortsatt går opp jevnt selv om vi ikke gir tillegg nå..
Et styr, men håper det går greit for dere også :Heartpink
 
Estimert til ca 4 kg til termin her, og det merkes ja [emoji52] Rimelig vondt når han tar spenntak med beina og rumpa på hver sin side [emoji30]
 
Du merker ikke forskjell, trust me. Hodet kan du kjenne forskjell på, men det er den eneste størrelsen som "teller".
Ja, men så har gjerne total-str noe å si på hode og da :p jeg fikk en jente på 2600 som hadde hodeomkrets på 31cm, veldig enkel førstegangsfødsel, men så kom lillebroren halvannet år etter som tydeligvis hadde arva mine brødres gener istedenfor mannens (han har minihode og er generelt liten av vekst) med en vekt på 4000 og en hodeomkrets på 38,5!! Kan love deg jeg merka det! Jordmor sa at jeg omtrent kunne regne det som en førstegangsfødsel fordi forskjellen var så stor! Er meget spent på str på hu i magen nå, for nr tre lå midt imellom storesøsknene på alle mål...
 
Heller for stor enn for liten. Min ble født 3 kg, og gikk ned til 2600 gr på to dager, enda jeg spurte om flasker osv. på barsel da jeg følte at bryst ikke mettet nok. Slitere fremdeles med å få henne til å legge på seg, hun har bare gått opp 75 gr siden lørdag, og har blitt gitt en frist om at hun må ha gått opp til tre kilo igjen innen hun er 2 uker gammel. Sukk :|

Kanskje sånn nesespray kunne vært lurt å teste? Husker ikke hva den heter, men er på resept så spør legen din. Det er en nesespray som skal hjelpe med utdrivingen av melka. Kanskje det kunne hjulpet... [emoji848] Lykke til! [emoji4]
 
Kanskje sånn nesespray kunne vært lurt å teste? Husker ikke hva den heter, men er på resept så spør legen din. Det er en nesespray som skal hjelpe med utdrivingen av melka. Kanskje det kunne hjulpet... [emoji848] Lykke til! [emoji4]
Det brukte jeg sist, i 2009! Fungerte kjempebra! :)
 
Kanskje sånn nesespray kunne vært lurt å teste? Husker ikke hva den heter, men er på resept så spør legen din. Det er en nesespray som skal hjelpe med utdrivingen av melka. Kanskje det kunne hjulpet... [emoji848] Lykke til! [emoji4]

Syntocinon. Er for å øke utdrivning (kunstig oksitocin). Gis hovedsakelig for å forebygge/behandle lette symptomer på betennelse.

Oksitocin frigis også ved stimulering av brysvorter, så om du ikke har forsøkt det før du legger barnet til, så prøv det. Hvis barnet må jobbe mye blir det gjerne sliten før det er mett.

Vil også anbefale liggende amming
 
Du merker ikke forskjell, trust me. Hodet kan du kjenne forskjell på, men det er den eneste størrelsen som "teller".

Nå var jenta mi.liten i hodet og. .og han er i magen er litt større.så merker nok det...hjelp..
Men skal bli godt å bli ferdig. Blir satt igang på mandag nå
 
Nå var jenta mi.liten i hodet og. .og han er i magen er litt større.så merker nok det...hjelp..
Men skal bli godt å bli ferdig. Blir satt igang på mandag nå
Joda, men det er ikke _så_ merkbart som man frykter.

Jeg fødte først ei med hodeomkrets på 34cm, og så ei med hodeomkrets på 37cm - som i tillegg kom med arma på samme tid som hodet.

Det var ikke mer vondt med sistnevnte, bare litt mer strevsomt (måtte trykke litt lengre).
 
Joda, men det er ikke _så_ merkbart som man frykter.

Jeg fødte først ei med hodeomkrets på 34cm, og så ei med hodeomkrets på 37cm - som i tillegg kom med arma på samme tid som hodet.

Det var ikke mer vondt med sistnevnte, bare litt mer strevsomt (måtte trykke litt lengre).

Godt å høre sånn :)
Nå blir jeg satt igang imorgen. Så får vel svaret da ;)
 
Back
Topp