Jeg gleder meg så mye til neste onsdag <3

Jeg har hatt to missed abortions hvor den første ble oppdaget i uke 14 hvor jeg tenkte alt var ok. I andre graviditet kom jeg i uke 6 hvor de sa det var en blighted ovum eller gravid utenfor livmor. Så gynekologen fortsatte å følge meg opp i tredje graviditet. Hadde jeg ikke fått det (må ikke betale) hadde jeg uansett tatt tidlig ultralyd og betalt for det. Det er spennende å følge med at alt går bra, en trygghet, jeg er spent på om babyen ser frisk ut. Dersom f.eks babyen har alvorlige koromosomfeil el. vil jeg vite det så tidlig som mulig for å bestemme hva jeg ønsker å gjøre. Ærlig talt kan jeg ikke helt forstå folk som ikke tar tidlig ultralyd, men det er nå meg - skadet av mye kjipt som har skjedd. :p Jeg er 28 år og frisk, sunn, trener mye og er normalvektig og samboer det samme - og når dette kan skje meg to ganger kan det skje alle.

Jeg forstår hvorfor du ønsker det med den historien. Egentlig er det vel også mange leger som mener at man burde ha 2 OUL i et svangerskap. Jeg prøver å være positiv, og håper på det beste. Så får vi se hva jeg bestemmer meg for fremover. Hvis jeg virkelig står på tror jeg nok at legen gir meg en TUL.

Jeg forstår hvorfor du ønsker det med den historien. Egentlig er det vel også mange leger som mener at man burde ha 2 OUL i et svangerskap. Jeg prøver å være positiv, og håper på det beste. Så får vi se hva jeg bestemmer meg for fremover. Hvis jeg virkelig står på tror jeg nok at legen gir meg en TUL.

Masse lykke til fremover :Heartbigred

Legen henviste meg til tul da jeg selv ønsket det (etter ma ifjor). Heldigvis så hører hun alltid på meg, så trengte ikke kjempe for henvisningen hehe... godt at du hørte hjertelyd <3!!!

Så bra at legen tar hensyn. Dessverre er det forskjellbehandling blant legene. Man har ikke krav på TUL på grunnlag av tidl. MA/SA. Men flott at du fikk det. For meg var det viktigste å få bekreftet liv :)

Så bra at legen tar hensyn. Dessverre er det forskjellbehandling blant legene. Man har ikke krav på TUL på grunnlag av tidl. MA/SA. Men flott at du fikk det. For meg var det viktigste å få bekreftet liv :)
Nei, jeg vet at det ikke er et krav! Men legen min er heldigvis et medmenneske (haha!) og forstår. Sendte henvisning på dagen!

Lykke til idag, jenter[emoji173]

Masse lykke til! [emoji177][emoji177]

Back
Topp