Jeg gleder meg så mye til neste onsdag <3

Jeg skjønner godt du teller ned dagene til kontrollen. Jeg skal på UL i morgen, da er jeg 11+5 i følge UL i uke 8. Jeg har heldigvis ikke opplevd en MA før, men ved sist svangerskap i høst fikk vi påvist kromosomfeil trisomi 18 ved 12-ukers UL (og påfølgende kontroller), noe som førte til valg av abort. Jeg er derfor utrolig nervøs for hva kontrollen i morgen vil vise (selv om det var helt tilfeldig at det hendte med oss sist)! Har bare sagt det til ei veninne og foreldrene mine, og gleder meg så til å (forhåpentligvis) kunne fortelle jenta mi på 2.5 år og resten av familie og venner nyheten. Håper dagene går fort for deg, og at alt går bra på kontrollen :Heartred
Uff det kan ikke være en lett beskjed å få. Forstår godt valget ditt❤️ Håper alt var fint med den lille denne gang!

Enig Spurv, det MÅ det bare gjøre. Jeg orker ikke å tenke på det motsatte. Jeg skal oppdatere dere her etter timen. Gleder meg så utrolig mye! :Heartred:Heartred:Heartred Jeg har time allerede kl 0800 på morgenen, hva med dere?

Kl 08 ja, det er deilig. Så slipper du vente halve dagen :)

Jeg har 15 mai kl 11.00. Skrekkblandet fryd :wacky:

Hvorfor har dere fått tidlig UL?

Jeg hadde en SA i desember i uke 11+5, men legen ville ikke henvise til tidlig UL denne gangen da "statistikken er på min side". Men i dag (12+5) stakk jeg innom jordmor på jobb (altså en kollega) og vi fant i det minste hjertelyden. Det var godt å få en bekreftelse på liv selv om jeg må vente helt til OUL med å se den lille!

Jeg hadde en SA i desember i uke 11+5, men legen ville ikke henvise til tidlig UL denne gangen da "statistikken er på min side". Men i dag (12+5) stakk jeg innom jordmor på jobb (altså en kollega) og vi fant i det minste hjertelyden. Det var godt å få en bekreftelse på liv selv om jeg må vente helt til OUL med å se den lille!

Jeg har hatt to missed abortions hvor den første ble oppdaget i uke 14 hvor jeg tenkte alt var ok. I andre graviditet kom jeg i uke 6 hvor de sa det var en blighted ovum eller gravid utenfor livmor. Så gynekologen fortsatte å følge meg opp i tredje graviditet. Hadde jeg ikke fått det (må ikke betale) hadde jeg uansett tatt tidlig ultralyd og betalt for det. Det er spennende å følge med at alt går bra, en trygghet, jeg er spent på om babyen ser frisk ut. Dersom f.eks babyen har alvorlige koromosomfeil el. vil jeg vite det så tidlig som mulig for å bestemme hva jeg ønsker å gjøre. Ærlig talt kan jeg ikke helt forstå folk som ikke tar tidlig ultralyd, men det er nå meg - skadet av mye kjipt som har skjedd. :P Jeg er 28 år og frisk, sunn, trener mye og er normalvektig og samboer det samme - og når dette kan skje meg to ganger kan det skje alle.

Legen henviste meg til tul da jeg selv ønsket det (etter ma ifjor). Heldigvis så hører hun alltid på meg, så trengte ikke kjempe for henvisningen hehe... godt at du hørte hjertelyd <3!!!

Back
Topp