Vogn spørsmål

B

BoOojaa

Guest
Personlig kunne jeg tenkt meg en emmaljunga.. fordi det er kvalitet og gode å trille.. MEN!!! Jg klarer liksom ikke helt å forsvare å bruke 10-13 000 på en vogn som blir brukt kanskje 1 år. Før man går over på en mer «trille» som er lettere å ta med. Tar mindre plass OG kan soves i. I alle fall ikke siden dette er siste babyen [emoji848]

Hvilken vogn ønsker dere? Hvorfor? Tips? Råd?

Vurdert brukt. Men vet det finnes mye sopp i eldre vogner som jeg virkelig ikke ønsker. Og soppen kan være vasket bort før kjøp og dukker opp etter litt tid.
 
Personlig kunne jeg tenkt meg en emmaljunga.. fordi det er kvalitet og gode å trille.. MEN!!! Jg klarer liksom ikke helt å forsvare å bruke 10-13 000 på en vogn som blir brukt kanskje 1 år. Før man går over på en mer «trille» som er lettere å ta med. Tar mindre plass OG kan soves i. I alle fall ikke siden dette er siste babyen [emoji848]

Hvilken vogn ønsker dere? Hvorfor? Tips? Råd?

Vurdert brukt. Men vet det finnes mye sopp i eldre vogner som jeg virkelig ikke ønsker. Og soppen kan være vasket bort før kjøp og dukker opp etter litt tid.

De aller fleste i barnehagen bruker Emmaljunga vogn til barnet er 3år [emoji4]

Vi SKAL ha en Emmaljunga og kommer sannsynligvis til å kjøpe brukt, med mindre kommende besteforeldre og oldemor har forferdelig lyst til å kjøpe den [emoji23]

Dokumenter selgers påstander om vognen skriftelig og ta vare på så har du i tilfelle vogna er i dårligere stand. Da kan man kreve å heve kjøpet, men må si det at alle jeg kjenner som har kjøpt brukt vogn har vært fornøyde [emoji4]
 
har bestemt meg for å kjøpe ny vogn siden dette er mitt første barn og jeg er litt skeptisk på enkelte ting brukt. Men har funnet en billig vogn som min mor anbefalte meg. tror den her noe med emma troller på rudo.no billig og hun sa hun var fornøyd med den til lillesøstra mi :)
 
Detta e vår første og eg var bestemt på emmaljunga frå dag ein. Har faktisk allerede kjøpt den, og den er brukt ☺️
Einaste eg hittil kan forsvare å kjøpe nytt er bilsetet ☺️
 
Etter å ha hatt vogn med svingbare hjul foran med første var det ingen tvil om at jeg skulle ha det igjen! Faste hjul gjør vogna mye tyngre å manøvrere, særlig inne på butikker. Var også viktig med lufthjul, da sportsvogna vi etterhvert kjøpte tilførstemann ikke hadde det og ble veldig bråkete og ristet en del på grusvei feks. Utover det har ikke merket noe å si så lenge jeg syns vogna er god å trille og ser fin ut
 
Vi fikk ei vogn hos min søster når storebror ble født. Den kosta 3-4000 og var kjøpt på ebay :) kjempe grei vogn men den tok litt mye plass i bilen, så vi måtte kjøpe ny. Vi kjøpte britax smile 2 til ca 8000 og er veldig fornøyd med den.
 
Vi har en britax smile fra eldstemann og skal bruke den igjen. Lurer veldig på om vi skal ha søskenvogn eller belage oss på ståbrett og bæresele.
 
Vurderer Petite Chérie Heritage duo, men er redd bagdelen blir for kort. Leser flere gode anmeldelser av den, håper å kunne treffe noen som har den slik at jeg kan se bagen.
 
Vi har emmaljunga fra før den kjøpte vi helt ny på tilbud for 9000 med bag og sportsdel, men bruker den veldig mye for førstemann blant annet i barnehagen. Vi tenker vi skal kjøpe ny vogn til denne, en Stokke trails. Liker de vognene, i tillegg til at de har veldig komfortable bagdeler. Det har forsåvidt emmaljungaen også, så blir nok å bytte litt imellom! Så blir det ståbrett med sete til storebror som vi bruker når han ikke er i barnehagen.
 
Personlig kunne jeg tenkt meg en emmaljunga.. fordi det er kvalitet og gode å trille.. MEN!!! Jg klarer liksom ikke helt å forsvare å bruke 10-13 000 på en vogn som blir brukt kanskje 1 år. Før man går over på en mer «trille» som er lettere å ta med. Tar mindre plass OG kan soves i. I alle fall ikke siden dette er siste babyen [emoji848]

Hvilken vogn ønsker dere? Hvorfor? Tips? Råd?

Vurdert brukt. Men vet det finnes mye sopp i eldre vogner som jeg virkelig ikke ønsker. Og soppen kan være vasket bort før kjøp og dukker opp etter litt tid.

Syns du tenker smart. Jeg angrer på vår svindyre emmljunga. Ikke verdt mange tusen mer enn andre vogner.

Kjøpte maclarentrille når lillebror var 6-7 mnd. Beste investeringen vi har gjort i vogn. Hadde nesten greid oss med den. Vi gikk ikke trilletur mer enn noen ganger i mnd med de to forrige, så veldig bortkasta penger på vogn!

Men er redd for mugg på brukte vogner, men den blåmannen er umulig å vaske vekk - så hvis bagen er lys inni og ikke har prikker i foret så er den nok helt fin. Ville ikke kjøpt svart/mørk vogn pga mugg
 
Jeg er fornøyd med min Mountain Buggy UJ. Seff noen ting en kan klage på, som at bagen må av for å få den i bilen, skjermen på sportsdelen er altfor kort. Men alt i alt fornøyd. Vurderer en Beemo L.A søskenvogn fra Jollyroom, den ser fin ut [emoji4] Men må prøves først
 
Har Stokke trailz, regner med at storebror ikke trenger den til soving i barnehagen lenger når Bønna kommer :)
 
Vi har babyjogger city elite. Veldig kjekk i byen og på kollektiven samt turer i skog og mark på grusvei. Vi har ikke bil.
 
Vi har Emmaljunga fra førstemann, kjøpte den ny den gangen og kommer til å bruke den nå også... tenkte å invistere i en ny stellebag eventuelt :)
 
Syns du tenker smart. Jeg angrer på vår svindyre emmljunga. Ikke verdt mange tusen mer enn andre vogner.

Kjøpte maclarentrille når lillebror var 6-7 mnd. Beste investeringen vi har gjort i vogn. Hadde nesten greid oss med den. Vi gikk ikke trilletur mer enn noen ganger i mnd med de to forrige, så veldig bortkasta penger på vogn!

Men er redd for mugg på brukte vogner, men den blåmannen er umulig å vaske vekk - så hvis bagen er lys inni og ikke har prikker i foret så er den nok helt fin. Ville ikke kjøpt svart/mørk vogn pga mugg

Siden termin er i desember ser jeg nødvendighet av en bag med god nok plass til dunpose. Men da ungen begynner å ville sitte mer (rundt sommeren neste år), så vil vi nok gå over til en type trille/vogn (ei venninne har en sånn, den er genial). tar liten plass. Plass til pose. God å sove i. Osv. Og da syns jeg liksom den summen for en vogn som kanskje brukes i 1 år er drøy.. [emoji85] hva andre syns og vil er opp til de. Skulle vi hatt flere barn hadde vi nok tenkt annerledes..

Men har sett litt på TFK.. noen som har erfaring der? Faktisk ikke sikker på om jeg hadde fått emmaljunga inn i bilen [emoji15][emoji848][emoji23]
 
Siden termin er i desember ser jeg nødvendighet av en bag med god nok plass til dunpose. Men da ungen begynner å ville sitte mer (rundt sommeren neste år), så vil vi nok gå over til en type trille/vogn (ei venninne har en sånn, den er genial). tar liten plass. Plass til pose. God å sove i. Osv. Og da syns jeg liksom den summen for en vogn som kanskje brukes i 1 år er drøy.. [emoji85] hva andre syns og vil er opp til de. Skulle vi hatt flere barn hadde vi nok tenkt annerledes..

Men har sett litt på TFK.. noen som har erfaring der? Faktisk ikke sikker på om jeg hadde fått emmaljunga inn i bilen [emoji15][emoji848][emoji23]
Har ikke erfaring med bagdelen på TFK, men de er gode å trille. Eneste er at de også er de som tipper lettest om barn er urolige eller prøver å klatre ut (min erfaring).

Jeg er heldig der, vi har suv, så tror nesten jeg ville fått plass til to Emmaljunga [emoji23]
 
Har ikke erfaring med bagdelen på TFK, men de er gode å trille. Eneste er at de også er de som tipper lettest om barn er urolige eller prøver å klatre ut (min erfaring).

Jeg er heldig der, vi har suv, så tror nesten jeg ville fått plass til to Emmaljunga [emoji23]

Ah. Ja, vet mange 3 hjulinger kan tippe fort [emoji15][emoji848] Hmm..

Åh, så greit. Har en Volvo v40, men er en stor basskasse i bagasjen - usikker på om gubben vil fjerne den [emoji85] fikk plass til en vogn sist gang. Men den var mindre sammenslått enn emmaljunga [emoji23]
 
Ah. Ja, vet mange 3 hjulinger kan tippe fort [emoji15][emoji848] Hmm..

Åh, så greit. Har en Volvo v40, men er en stor basskasse i bagasjen - usikker på om gubben vil fjerne den [emoji85] fikk plass til en vogn sist gang. Men den var mindre sammenslått enn emmaljunga [emoji23]
Vet du, nå sa jeg feil!
TFK er en av de stødigere, det var bare så utrolig dårlig bilde som kom opp.

Det er mountain buggy og baby jogger jeg har dårlig erfaring med [emoji4]
 
Vet du, nå sa jeg feil!
TFK er en av de stødigere, det var bare så utrolig dårlig bilde som kom opp.

Det er mountain buggy og baby jogger jeg har dårlig erfaring med [emoji4]

Åh, det var litt godt å høre [emoji87][emoji23][emoji85]
 
Back
Topp