Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er 15 uker. Jeg syns det er helt greit at far får tilbake sine 14, og bryr meg ikke så mye om at han har fått en tilHvor har du lest 15 uker? Så vidt jeg har fått med meg økes den til 14 uker[emoji848] Forsåvidt synes jeg 10 uker fedrekvote har vært ok, men er ikke for at den økes..[emoji17] Burde være opp til hver enkelt familie hva de ønsker å gjøre i de forskjellige situasjonene[emoji849]
Ligger forslag til høring på stortinget. Skal behandles 6/6 om jeg husker riktig.Hvor har du lest 15 uker? Så vidt jeg har fått med meg økes den til 14 uker[emoji848] Forsåvidt synes jeg 10 uker fedrekvote har vært ok, men er ikke for at den økes..[emoji17] Burde være opp til hver enkelt familie hva de ønsker å gjøre i de forskjellige situasjonene[emoji849]
Ligger forslag til høring på stortinget. Skal behandles 6/6 om jeg husker riktig.
15 uker mødre og fedrekvote (+de tre ukene før termin til mor) og 16 uker felleskvote ved 49 uker/100% lønn.
Større felleskvote ved 59 uker/80%.
Skal mye til for at det ikke vedtas og NAV jobber med å få endret i systemene sine for å få det klart. Skal gjelde fra 1/7....
Alle barn født etter 1/7 er det de har sagt. Så juni-barn forholder seg til gamle reglerGjelder det for de som føder før 1/7?
Hvis ikke far kan da? Min har enkeltfotetak og nå jobbe for å ha inntekt. Han ønsker jo endel uker men ikke 15...
Ligger forslag til høring på stortinget. Skal behandles 6/6 om jeg husker riktig.
15 uker mødre og fedrekvote (+de tre ukene før termin til mor) og 16 uker felleskvote ved 49 uker/100% lønn.
Større felleskvote ved 59 uker/80%.
Skal mye til for at det ikke vedtas og NAV jobber med å få endret i systemene sine for å få det klart. Skal gjelde fra 1/7....
Ja kan man ikke dele fedrekvoten?Da faller de dessverre bort, eller så kan dere søke om utsette fedrekvoten. Min mann er også selvs.næringsdrivende. Mor har ikke rett på fars kvote i det tilfellet.
NeiJa kan man ikke dele fedrekvoten?
Takk for svar, vet du om den 15 ukers perioden kan deles opp eller må han ta 15 uker i strekk før barnet er 3 år?Nei
Mødrekvote og fedrekvote er låst.
Skal veldig mye til for at mor kan overta fars. Den kan brukes frem til barnet er tre år, med mindre man får nytt barn i mellomtiden