(Helse)plager etter fødsel?

Miffy2017

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Sliter dere med (helse/kroppslige)plager etter fødsel? 9 mnd etter fødsel så har visse plager kommet og gått. Da babyen var 6 mnd så begynte fingrene å bli stive om morgen - føltes hovne. Akkurat som da jeg var gravid, men det forsvant etter fødsel. Syntes derfor det er rart at det har kommet tilbake. Sliter også veldig mye med ryggsmerter. Våkner om natten med stiv rygg. Er veldig glemsk og ofte klumsete - mister ting på gulvet ol. Sluttet å amme da babyen var 6 mnd og trodde at visse ting skulle bli bedre. Mensen kom tilbake da babyen var 2 mnd og har blitt normal igjen. Er fortsatt kjempe trøtt og sliten hver dag selvom det er pappaen som mater om natten. Jeg gir henne smokk om natten og våkner 4-6 ganger hver natt. Er vel dette som gjør meg trøtt og sliten?

Hva sliter dere med? Evt. om dere har råd mot plagene.
 
Jg var mye slapp og sliten lenge etter fødsel.. Hadde lite vitamin-D i kroppen og Folatmangel... Var innom fastlegen og tok noen blodprøver.
Bestill deg en time, skader jo ikke å sjekke verdiene dine.......

Jeg er tilbake i jobb og kjenner at kroppen er hoven og sliten.

Det kan jo ha noe å si at kroppen blir sliten av å ikke sove sammenhengende, bæring, stå i ukurante stillinger, .. Prøv å gjøre alt så ergonomisk så mulig
 
Jeg skal vel sånnsett ikke klage, men har hatt semebetennelse til og fra i begge hendene fra snuppa var tre mnd. Nå er det verre enn noen gang og jeg starter straks på jobb igjen. Jeg har også urolig bein fortsatt, og ligger mye våken om nettene pga det.
 
Bare trøtt som en dupp! Er rett og slett trafikkfarlig etter kl 14, så da kjører vi «leke på gulvet mens mamma lukker øynene pittelitt»-stil! Her er det lite søvn, mye amming på natt enda! Ære være til dere som jobber og ammer!
 
Har en nerve i klem i høyre fot etter fødsel, dovner litt bort i enkelte stillinger. Skal visst gå seg til etterhvert o_O
 
Kjenner det fortsatt godt i hofta/ryggen/bekkenet etter å ha gått/stått over litt tid. Har også vært borti at fingrene dovnet, men det har jeg tenkt har vært pga dårlig sovestilling. Fortsatt nattamming som gjør at jeg er ganske trøtt - pleier å prøve å få meg en dupp sammen med lillegutt etter frokost og mannen står opp med han i helgene så får sovet litt ekstra da
 
Jordmor var litt ivrig da hun sydde igjen mine små rifter (som hun sa de var). Tror vi må jobbe lenge for en nummer to...
 
Hun sydde igjen riftene og litt til.... samleie er ikke fullstendig umulig, men lite fristende. Vondt!!

Sånn er det her også. Blir i tillegg ikke like våt som jeg pleier :p og det stingene har vært er huden veldig tynn slik at det gjør vondt når det strekkes. Jeg revna mye så det er mye tynn hud :(
 
Hun sydde igjen riftene og litt til.... samleie er ikke fullstendig umulig, men lite fristende. Vondt!!

Finnes d ikke en krem du kan smøre på tro? [emoji849] mener jeg har en venninne som slet med d samme, og ho fikk en krem/salve ho brukte.
 
Ryggen er vondere, men jeg har hatt smerter i rygg og kropp siden jeg var liten, så merker ikke så stor endring utenom at jeg ikke lenger kan sove på magen!

Nattammer henne fortsatt, så blir trøtt, men går egentlig ganske greit.

Trener en del, det hjelper nok litt på energien:)
Hadde en del kilo ekstra før jeg ble gravid, fått vekk en del av de nå, så ting er litt lettere!
 
Jg var mye slapp og sliten lenge etter fødsel.. Hadde lite vitamin-D i kroppen og Folatmangel... Var innom fastlegen og tok noen blodprøver.
Bestill deg en time, skader jo ikke å sjekke verdiene dine.......

Jeg er tilbake i jobb og kjenner at kroppen er hoven og sliten.

Det kan jo ha noe å si at kroppen blir sliten av å ikke sove sammenhengende, bæring, stå i ukurante stillinger, .. Prøv å gjøre alt så ergonomisk så mulig

Vært hos legen to ganger etter fødsel (en stund siden sist) og tatt blodprøver. Manglet ikke d vitamin eller jern, men folat tror jeg ikke de sjekket meg for. Det skal jeg ta opp neste gang. Har også sjekket stoffskifte, den var normal. Kudos til deg som er i jobb igjen. Kjenner at jeg gruer meg [emoji57]
 
Har dere gått noe ned/opp i vekt etter fødsel? Jeg gikk sakte men sikkert og nå veier jeg 10kg mer enn før graviditeten. De sitter godt merker jeg [emoji853] trener heller ikke og gått lite trilleturer så kan jo ikke klage. Problemet er at armene ikke tåler statiske stillinger. Sliter med stiv muskulatur og betente sener. Så trille en barnevogn er ikke bra for armene. Har heller ikke kjørt bil siden før graviditeten nettopp pga armene. Men har heller ikke fått ut fingern med å dra til fysio selvom jeg har fått henvisning. Kjenner jeg trenger en skikkelig dask for å komme igang! Tror jeg har gull i latskap [emoji23]
 
Har dere gått noe ned/opp i vekt etter fødsel? Jeg gikk sakte men sikkert og nå veier jeg 10kg mer enn før graviditeten. De sitter godt merker jeg [emoji853] trener heller ikke og gått lite trilleturer så kan jo ikke klage. Problemet er at armene ikke tåler statiske stillinger. Sliter med stiv muskulatur og betente sener. Så trille en barnevogn er ikke bra for armene. Har heller ikke kjørt bil siden før graviditeten nettopp pga armene. Men har heller ikke fått ut fingern med å dra til fysio selvom jeg har fått henvisning. Kjenner jeg trenger en skikkelig dask for å komme igang! Tror jeg har gull i latskap [emoji23]

Har igjen 8 kg før jeg er tilbake til vekta før graviditeten. Gikk opp 25 kg tror jeg.
Men veide litt mer enn jeg vil veie før jeg ble gravid også :p
 
Har dere gått noe ned/opp i vekt etter fødsel? Jeg gikk sakte men sikkert og nå veier jeg 10kg mer enn før graviditeten. De sitter godt merker jeg [emoji853] trener heller ikke og gått lite trilleturer så kan jo ikke klage. Problemet er at armene ikke tåler statiske stillinger. Sliter med stiv muskulatur og betente sener. Så trille en barnevogn er ikke bra for armene. Har heller ikke kjørt bil siden før graviditeten nettopp pga armene. Men har heller ikke fått ut fingern med å dra til fysio selvom jeg har fått henvisning. Kjenner jeg trenger en skikkelig dask for å komme igang! Tror jeg har gull i latskap [emoji23]
Gikk opp 20 kg. Hadde bare 2 kg igjenn.. før jeg ble gravid pånytt...:hilarious: tror det er kommet 2 kg extra ... om ikke 10... føles som 20..
 
Gikk opp 20 kg. Hadde bare 2 kg igjenn.. før jeg ble gravid pånytt...:hilarious: tror det er kommet 2 kg extra ... om ikke 10... føles som 20..

Du er nok sikkert like fin ;-)

Kanskje vi skulle hatt en lik tråd som vi hadde før, bare at istedenfor å være bilder av voksende mager kunne det vært bilder av de fine mammamagene våre? [emoji7]
 
Har dere gått noe ned/opp i vekt etter fødsel? Jeg gikk sakte men sikkert og nå veier jeg 10kg mer enn før graviditeten. De sitter godt merker jeg [emoji853] trener heller ikke og gått lite trilleturer så kan jo ikke klage. Problemet er at armene ikke tåler statiske stillinger. Sliter med stiv muskulatur og betente sener. Så trille en barnevogn er ikke bra for armene. Har heller ikke kjørt bil siden før graviditeten nettopp pga armene. Men har heller ikke fått ut fingern med å dra til fysio selvom jeg har fått henvisning. Kjenner jeg trenger en skikkelig dask for å komme igang! Tror jeg har gull i latskap [emoji23]

Jeg gikk med til 2 kg under startvekt.... såååååå kom vinteren... vinterdrakta kom på! Bæææng opp 7 kg[emoji848][emoji851][emoji87][emoji28]
 
Du er nok sikkert like fin ;-)

Kanskje vi skulle hatt en lik tråd som vi hadde før, bare at istedenfor å være bilder av voksende mager kunne det vært bilder av de fine mammamagene våre? [emoji7]
Føler meg såååå DVASK :laughing021 jeg har startet med flat mage de andre svangersapene ... mens denne gang er det MUFFINS, fløffy MUFFINS ,å oppblåst i tillegg... tenk deg den Du!!!:laughing021
 
Føler meg såååå DVASK :laughing021 jeg har startet med flat mage de andre svangersapene ... mens denne gang er det MUFFINS, fløffy MUFFINS ,å oppblåst i tillegg... tenk deg den Du!!!:laughing021

Den tenker jeg ser ganske bra morsom ut! [emoji41] her er d likt! Når jeg ligger på siden, så detter magen litt ut fra kroppen, og de trommer lillegutt løs på fleske så hele han rister av latter [emoji849][emoji38]
 
Back
Topp