Hvem inviterer du...?

M

Moderator Steffen

Guest
Hvem inviterer du til feiring av barnets merkedager? Eksempelvis barnedåp og bursdager?
Inviterer du hele storfamilien med dine egne tanter og onkler, eller er det kun barnets tanter og onkler, besteforeldre og oldeforeldre? Varierer det alt etter hva slags merkedag det er snakk om? :)
 
Han blir to i sommer, da kommer besteforeldre og kanskje ene onkelen, inviterer også fadderne og venner med barn rundt samme alder :)

I dåp blir det hele slekten, faddere og nære venner [emoji173]️
 
Vi inviterer kun barnets tanter, onkler, besteforeldre og faddere fettere/kusiner
 
Stor forskjell på barnedåp og bursdag føler jeg.

Flere i barndåp, fra lengre ut i familien og vennepar. I bursdag er det barnas besteforeldre og tanter med familie
 
Faktisk flere i bursdag....

I dåpen har vi hatt barnets tanter og onkler og søskenbarn, besteforeldre med partner (svigers er skilt) og oldeforeldre i den grad de har kunnet.
Nå sist hadde vi et søskenbarn av meg og mannen som fadder så da kom de og de to guttene deres og hennes foreldre som er fadder på meg for å avlaste henne (hun var gravid og ikke frisk)

I bursdag har vi åpent hus så da kommer noen av mine tanter og onkler og et par av mine søskenbarn med sine barn. Altså ungenes tremenninger. Bursdagen til yngste kommer, vel hun er to år, første året kom ei tante av meg og de kusina mi som er fadder. Hun kom alene mens mannen kjørte rundt med ungene og så dro de på legevakta. Andre året kom ikke tante og fadder-kusina skulle men måtte vel på legevakta ja. Så i hennes bursdag er der bare mine foreldre og min bror med familie som er gitt. I år var svigermor her på juleferie. Yngstemor er nemlig født 25.12
 
I bursdag inviteres venner, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Samme i dåp.
 
Nærmeste familien til ungen pluss faddere.
 
I bursdager inviterer alt av besteforeldre (4), oldemor (1), tanter/onkler (4), kusiner/fettere (3). Er så liten familie at vi må fylle på det vi kan... Til dåp har vi også med noen tremenninger med foreldre. (De som bor i nærheten).
 
I bursdag inviteres de fleste i familien, med noen unntak. Så vi blir fort 50 + i bursdagene til barna, bestandig en del som ikke kan komme.
 
Ikke hatt noe foreløpig, men til navnefesten vurderer vi be våre foreldrene, besteforeldre, søsken med partner og barn, tanter/onkler, mine søskenbarn og litt venner. Dette inkluderer også noen ekstra grunnet stefamilie.

Bursdagsfeiring får vi bare se an. Ser ikke helt for meg å skulle feire stort med alle, så mulig vi deler det opp (mine foreldre snakker blant annet ikke med hverandre). Får se hva vi gjør.
 
Verken jeg eller samboeren har stor familie så vi inviterer våre tanter, onkler, fettere og kusiner i tillegg. Skal ha navnefest i juni og hvis alle kommer blir vi ca. 30 stk. Hadde vi ikke invitert de i tillegg hadde vi blitt under halvparten. Vi inviterer og et vennepar som skal være faddere.
 
Dåp ca hele slekten vi har kontakt med. Bursdag barnet sine onkler og besteforeldre
 
I dåpen har det hvert faddere som er utenom familie.

Bursdag er det besteforeldre, tanter og onkler med evt barn, oldeforeldre og i småen sin bursdag er besteforeldrene til eldste også invitert (de har ikke samme far). Mens i eldste sin bursdag så skal man ikke se bort ifra at farens tanter med partnere og evt barnebarn kommer også.
 
Besteforeldre på begge sider, onkler , tanter , fettere og kusiner ...
 
Her inviteres alle til bursdager :) Med unntak av de som bor langt vekk. De blir selvsagt invitert til dåp/konfirmasjon :)
 
Back
Topp