Hvor mye medisiner får dere ut? Hvor mye koster det totalt for alle medisinene til første forsøk?
Varer medisinene til mer enn 1 forsøk?
Varer medisinene til mer enn 1 forsøk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei jeg har fått ut til vært forsøk , første lå jeg på 22000kr
På dette forsøket ligger jeg no på 18000kr, men er ikke ferdig helt enda da![]()
Nei det er foresten bare medisinerDet er for medisiner og alt på sykehuset?![]()
Du får resept på de medisinene du trenger til ett forsøk, hvor mye og hva det er avhenger av hvilken plan fertilitetslegen har lagt for deg. Prisen varierer, men det er dyrt. Men man får refundert fra HELFO medisinutgifter for inntil 3 forsøk, etter man har kommet over en viss sum. Dvs. at dere må betale for medisinene inntil denne grensen er nådd, rett i underkant av 18000. Utgifter over dette kan man søke om refusjon for. Du kan lese mer om det på HELFO sine sider![]()
Medisinene holder kun til ett forsøkDet må kjøpes nye til hvert forsøk.
I offentlig IVF behandling betaler man 1500 kr for forsøket (pluss medisiner), i tillegg kommer kontroller du må ha underveis. Prisen på disse avhenger av om du tar de på ivf klinikken eller hos gyn der du bor (noen må reise langt til sykehuset og kan da få ta kontrollen hos samarbeidene gyn).
Det er bare medisinene for de tre forsøkene. Du må legge ut for alt og sende refusjonskrav etter det, får papirer fra klinikken med det.Tusen takk [emoji4]
Er det 18000 i egenandel per forsøk eller totalt for alle 3 [emoji4]
Totalt for alle treTusen takk [emoji4]
Totalt for alle tre![]()
Skal dere i gang med ivf?
Altså på forsøk nr 2 og 3 så får du igjen alt ..
men på forsøk 1 må du betale egenandelen på 17300kr .. mener det var 17300, men det skal stå på Helfo sine sider ...
Tusen takk [emoji4]
Altså på forsøk nr 2 og 3 så får du igjen alt ..
men på forsøk 1 må du betale egenandelen på 17300kr .. mener det var 17300, men det skal stå på Helfo sine sider ...
Ja sefDet kommer ann på hvor mye man bruker pr forsøk! Vi kom ikke over grensen før uti 2. forsøk!

Og jg er liksom opp i allerede 17000kr på kortJeg betalte ca 10 000,- i medisiner ved kort protokoll (1 forsøk).
Og jg er liksom opp i allerede 17000kr på kort
Ja det er sant,jeg bruker jo 450 i gonal f og blir fort noen penger daDet er nok veldlg forskjellig, både fra sted til sted og ut i fra diagnose osv.
Jeg brukte 150 Gonal F i 10 dager, Cetrotide i 6 dager, 1 Ovitrelle og Lutinus i 14 dager etter egguttak..
Det er nok veldlg forskjellig, både fra sted til sted og ut i fra diagnose osv.
Jeg brukte 150 Gonal F i 10 dager, Cetrotide i 6 dager, 1 Ovitrelle og Lutinus i 14 dager etter egguttak..