Har hodet festet seg?

Her ligger hun i hodeleie i uke 35+2. Hodet var ikke festet på forrige kontroll, men det er mulig det er nå. Er førstegangs.
 
Hodeleie, men ikke festet ved forrige kontroll(32+4). Andre graviditet.
 
Vet ikke ennå. Blir vel å sjekke det på neste kontroll i uke 38 tenker jeg, selv om jeg synes det er litt sent. Er litt spent på hvordan han ligger. På kontrollen i forrige uke var jeg syk og omtåket og glemte å spørre, og jordmor nevnte ikke noe om det. På helsekortet står det er merkelig krusedull jeg ikke klarer å tolke [emoji28]
De pleier tegne om babyen ligger med hodet opp eller ned. Krusedull som en 6 vil si hodet ned, krusedull som en 9 vil si hodet opp. Tverrleie så skrev jordmor TL på mitt.
 
Frøkna her snudde seg i hodeleie for ca 2 uker siden, turner fremdeles mye (snur seg fra side til side og rundt), men gyn mente idag at det var liten sjangse for at hun snudde hodet opp for hun var godt plantet nedover.

Festet tviler jeg på. Ingen av mine andre to har vært det, og denne har vel enda bedre plass enn de også så [emoji1]
 
Hodeleie, festet siden uke 32. Er 36+5, andre barnet.

Jeg la merke til det, men visste ikke hva som hadde skjedd før jeg ble fortalt at han hadde gjort det.
Jeg har mindre halsbrann, mindre vondt høyt oppe på magen, vanskeligere å gå på do og sitte, føler jeg må sitte bakoverlent siden det er vondt å sitte rett, og sitter mer bredbent nå. Får ikke bøyd meg til gulvet mer, da stopper det og får stikkende følelse nederst. Fikk flere stikkende følelser i underlivet(føles ut som en kniv nedentil). Dette er bare min opplevelse av det siden lørdagen. Fikk også mer press på blæra og mer følelse av at han «detter» ut.
 
De pleier tegne om babyen ligger med hodet opp eller ned. Krusedull som en 6 vil si hodet ned, krusedull som en 9 vil si hodet opp. Tverrleie så skrev jordmor TL på mitt.

Ååå ja, da forstår jeg litt mer. Det er nesten som et sekstall, så da tror jeg hodet ligger ned:)
 
Her ligger hun i hodeleie. Godt nedi bekkenet, men ikke festet ennå..
 
Hodeleie, ligge sånn hele tiden :) nå er hun godt nedi bekkenet, men tror ikke hodet er festet :) tredjegangs, så regner ikke med hodet fester seg heller :)
 
Hodet festet seg, nr 2 her og har modnet [emoji5] Skal inn imorgen å sjekke cervix med ul [emoji4] er 36+5[emoji4]
 
Var på 3d i uke 28 og allerede da lå hun godt ned med hode i bekkenet. Var hos lege i uke 34 og legen var ganske sikker på at hun var festet. Skal til jordmor i uke 36 og da måtte hun være sikker, ellers ble det UL.
 
Var hos jm i dag (37+3). Hodeleie fortsatt, men ikke festet. Fikk beskjed om å ringe føden med en gang hvis vannet skulle gå.
 
Vet ikke ennå, men skal på kontroll igjen i morra og regner med de sjekker det da.
 
Barn nummer 2. Uke 35+1 Ligger i seteleie her. Babyen turner aldri rundt, bare vrir litt på seg av og til, så ser mørkt på at den skal snu seg. Har fått valget mellom å reise til et annet sykehus 5 timer unna for vaginal setefødsel eller ta keisersnitt. Er LIVREDD for keisersnitt, men blir nok å velge det. Hadde en fantastisk flott fødsel forrige gang, så var mentalt innstilt på en til!
 
Back
Topp