Øyenfarge :)

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Hva slags øyenfarge har du og far?

Vi har blå og grønne, så spent på hva det blir :)
 
Jeg har blågrå med et hint av brunt innerst og Pappaen har turkise. Datteren vår har blågrå:Heartpink
 
Doneren jeg brukte til min eldste har brune og jeg blå. Hun fikk brune [emoji4] samboeren min har blå og vår datter har blå [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: TPL
Han har grønne, jeg brune... 25% sjanse for annen øyenfarge enn brun på "fersken" :p
 
Grønn er veldig dominant over blå :) Alle mine har grønne, etter meg. Far har blå.
 
Mine er blå,grå,grønne. Noen har så pent kalt dem middelhavsblå. Hans er mer grå med noe grønt og flekker av brunt. Datteren vår har knall blå![emoji173]
 
Brune øynene både jeg og samboer, så blir nok brune :)
Er nok ikke så enkelt. Er heller ikke så enkelt som man lærer på VGS biologi at det er 50-75-100% sjans for brune øyne med to foreldre med bruke øyne. Er andre gener og pigmenter som spiller inn

Mine foreldre hadde blå øyne begge to, jeg og broren har gråblågrønne øyne. Min mann har brune og begge barna våre har brune øyne, mens hans far hadde blå og hans mor brune og hans søster blå. Så våre barn hadde i teorien 25% sjans for brune øyne. Alle min brors barn har blå øyne, moren deres har grønne øyne
 
Er nok ikke så enkelt. Er heller ikke så enkelt som man lærer på VGS biologi at det er 50-75-100% sjans for brune øyne med to foreldre med bruke øyne. Er andre gener og pigmenter som spiller inn

Mine foreldre hadde blå øyne begge to, jeg og broren har gråblågrønne øyne. Min mann har brune og begge barna våre har brune øyne, mens hans far hadde blå og hans mor brune og hans søster blå. Så våre barn hadde i teorien 25% sjans for brune øyne. Alle min brors barn har blå øyne, moren deres har grønne øyne

Ja, vet nok at det er en del som spiller inn:p vi får bare vente å se :D
 
Jeg trodde at brune øyne dominerte?
Det kan gjøre det. Men to med brune kan gi blå. Men to med blå gir ikke brune. Mamma har brune, men ingen av oss barna fikk det [emoji12] mine besteforeldre hadde brunt hår og brune øyne. 3 fikk brunt hår og brune øyne, men tante har blondt hår og blå øyne [emoji4]
 
Det kan gjøre det. Men to med brune kan gi blå. Men to med blå gir ikke brune. Mamma har brune, men ingen av oss barna fikk det [emoji12] mine besteforeldre hadde brunt hår og brune øyne. 3 fikk brunt hår og brune øyne, men tante har blondt hår og blå øyne [emoji4]

Irriterer meg alltid over filmer og tv-serier der de som spiller foreldre har blå øyne og ungen brune feks!:banghead: De burde ha gjort godt nok research på forhånd syns jeg, for da blir det så opplagt at det bare er på film/liksom!!:mad:
 
Irriterer meg alltid over filmer og tv-serier der de som spiller foreldre har blå øyne og ungen brune feks!:banghead: De burde ha gjort godt nok research på forhånd syns jeg, for da blir det så opplagt at det bare er på film/liksom!!:mad:
Enig! [emoji23]
 
Søsteren min og kjæresten hennes har begge blå, første datteren fikk blå men andre datteren fikk brune. Så to blå kan bli brune :)

Ellers i familien hennes/vår har både mor og far blå, vi er fem søsken som alle har blå. Hans foreldre har også blå, mens både farmoren vår og farmoren hans har brune. Så måtte ganske langt opp i slekten for å finne brune :)
 
Tror ikke det er noe fasit på hva som kan og ikke kan, er jo statistikk på hva som oftest hender, men man kan aldri vite :D
 
Back
Topp