Hvor ofte skifter dere sengetøy?

Annenhver uke ca, oftere når hunden sov i sengen (om han er dårlig eller vært i narkose) og ved sykdom. Ikke vasket dynene og putene ennå (fikk nytt til jul), men må vel se snart på hvordan jeg løser det. Tviler på jeg får vasket det i den lille vaskemaskinen vår :P

Annenhver uke. Har system her også. Tar voksensettet og barnesettet annenhver helg :)
Om været tillater det henges dyner ut og puter bankes.

Skifter sengetøy minst en gang i uken. Men vasker det bare en gang i året. ( etter et halvt års bruk, har sommer og vinterdyner)

Skifter ukentlig, syntes alt annet er litt ekkelt:eek:
Nå er det da heller ingenting som er så deilig som å legge seg i nyvaskede sengetøy ❤️❤️

Tusen takk for mange svar! Føler meg nokså normal etter å ha lest gjennom dem, så tenker jeg skal fortsette å piske rundt på vaskeromsvikarene de få månedens som gjenstår før baby kommer [emoji56][emoji41].

Skifter ca annenhver uke.

Skifter en gang i uka, ofte fredagen :) Gjør det spesielt nå som jeg samsover med lillebroren som ofte gulper , kan bæsje og tisse i sengen ( om bleien blir full nok på natt) , og så liker jeg å legge meg i rent sengetøy - sover ekstra godt da :D Skifter da på vår seng og ungenes senger.

Som regel en gang i uken, lufter dynene og putene en gang i måneden ca.

Hver helg eller annenhver helg på vår seng. Ukentlig for babyen :)

Jeg liker rutiner. Hver lørdag skifter jeg (les: kommanderer barna) sengetøy på alle husets senger. Og siste lørdag i måneden vasker jeg enten foreldredyner/puter eller barnas dyne/pute. Nå er jeg nede for telling med hyperemesis på fjerde måned. Min mann og min mor har derfor overtatt mye av det som foregår på vaskerommet.

Problemet mitt er at de har begynt å klage over at vi skifter sengetøy for ofte, og at det er helt unødvendig å vaske dyner/puter så ofte. Jeg protesterer alt jeg orker. Vi sover jo ganske mange timer per natt i det sengetøyet, Og skifter klær vesentlig oftere enn en gang i uken. Dessuten er det herlig å legge seg i nyskiftet seng...

Så mitt spørsmål er da - hvor ofte skifter dere på sengene? Har jeg sengetøy på hjernen eller kan jeg banke i bordet og kommandere vaskeromsvikarene til å fortsette som før?
En gang i uken.

3-4 ganger i uka.
Vasker dyner og puter to ganger i året eller hvis vi må.
Slenger dem ut til lufting når det blir kaldt nok.

3-4 ganger i uka.
Vasker dyner og puter to ganger i året eller hvis vi må.
Slenger dem ut til lufting når det blir kaldt nok.

I uka? [emoji28]

Skifter på senga annen hver uke ca. Dyner og puter vaskes et par ganger i året. Ellers henger jeg de ut til lufting den dagen vi skifter sengklær.

Hvorfor vasker du så ofte dynene? Er det behov for det? Blir du syk hvis ikke?

Tenk deg sofaputene som vi ligger å gnurer oss i hver kveld.. de vaskes ikke ofte..

En må ikke bli hysterisk. Vi tåler bakterier og vi skal ha bakterier for å holde oss friske

Skifter på senga annen hver uke ca. Dyner og puter vaskes et par ganger i året. Ellers henger jeg de ut til lufting den dagen vi skifter sengklær.

Hvorfor vasker du så ofte dynene? Er det behov for det? Blir du syk hvis ikke?

Tenk deg sofaputene som vi ligger å gnurer oss i hver kveld.. de vaskes ikke ofte..

En må ikke bli hysterisk. Vi tåler bakterier og vi skal ha bakterier for å holde oss friske

Det blir jo bare annenhver måned for hver dyne/pute. Synes putene blir gule hvis de ikke vaskes, og det er sjelden de kan luftes så mye her vi bor, da det er over middels sjanse for at det regner på skiftedagen. Har tørketrommel, så det går bare et par timer fra skitten til nyvasket dyne/pute.

Når det gjelder sofaen, har vi en med mikrofibertrekk, hvor alt kan tas av og vaskes på 60 grader, så den vaskes også med jevne mellomrom. Jeg er ikke noe redd for bakterier i det hele tatt, men liker lukten av og tanken på nyvasket [emoji6]

Back
Topp