Babysete foran.

Kom over dette jeg og.
Men får heller kjøre minimalt tenker jeg, og heller bytte bil med samboer om jeg må ut å kjøre. For der vet jeg det går an å skru av helt.
Har du vurdert å montere barnespeil?:cat:
Vi har kjøpt det på salg sånn at vi har det klart til vi får barn, fordi vi begge er opptatte av at man har mulighet til å se barnet når man kjører hvis det er noe.. :p

Har du vurdert å montere barnespeil?:cat:
Vi har kjøpt det på salg sånn at vi har det klart til vi får barn, fordi vi begge er opptatte av at man har mulighet til å se barnet når man kjører hvis det er noe.. :p

Har speil, men som nevnt over så er det umulig å se om barnet puster når de er så små. Fungerer supert på 2,5 åringen :)
Dette blir nr 3, og er nok litt mer engstelig etter å ha mistet et barn og.

Men blir nok å bytte bil med samboer om jeg vet jeg skal ut å kjøre, og i starten blir den lengste turen evnt til bhg til frøkna.

Enten har man baby bak, eller så skrur man av airbagen. Hva er problemet med å ha babyen bak?
Spm var vel ikke om airbag kunne være på, for det er jo selvfølgelig uaktuelt, men mer om de automatiske var bra nok når det står at den er av.

Problemet mitt er at jeg er engstelig etter å ha mistet et barn ;)

Enten har man baby bak, eller så skrur man av airbagen. Hva er problemet med å ha babyen bak?
TS har en veldig spesiell historie bak seg og når jeg vet det forstår jeg veldig godt hennes behov for å se babyen sin når hun kjører alene med den.

Har speil, men som nevnt over så er det umulig å se om barnet puster når de er så små. Fungerer supert på 2,5 åringen :)
Dette blir nr 3, og er nok litt mer engstelig etter å ha mistet et barn og.

Men blir nok å bytte bil med samboer om jeg vet jeg skal ut å kjøre, og i starten blir den lengste turen evnt til bhg til frøkna.
prøv deg frem evt. Kanskje det går lettere enn du frykter, evt stapp inn en smokk og tenk at så lenge den sitter så puster babyen,stopp hvert 3.minutt etc.
Jeg håper det blir lettere enn du frykter, men forstår tankegangen din.

Fullt forståelig at HI er engstelig med sin bakgrunnshistorie. Og full respekt for at hun spør om, og tar til seg råd. Om det er et alternativ å bytte bil med samboeren de dagene du MÅ ha bil, ville jeg gjort det, og heller latt bilen stå så mye som mulig ellers.

Fullt forståelig at HI er engstelig med sin bakgrunnshistorie. Og full respekt for at hun spør om, og tar til seg råd. Om det er et alternativ å bytte bil med samboeren de dagene du MÅ ha bil, ville jeg gjort det, og heller latt bilen stå så mye som mulig ellers.

Det er automatisk av når det er under en viss vekt, men blir litt usikker på hvor godt jeg kan stole på det.

Setet bak når jeg kjører alene er uaktuelt i starten uansett. Da lar jeg heller være å kjøre de første ukene. Tenkte bare om jeg skal en tur i butikken e.l. Planen er å kjøre minst mulig

Ser at du har fått mange gode svar. Jeg skjønner veldig godt at du er ekstra påpasselig ift respirasjon når du har mistet et barn. Ville som andre her byttet bil med samboer hvis du må ut å kjøre og barnesete i baksete ikke vil oppleves trygt nok for deg. Kan buss være et alternativ?

prøv deg frem evt. Kanskje det går lettere enn du frykter, evt stapp inn en smokk og tenk at så lenge den sitter så puster babyen,stopp hvert 3.minutt etc.
Jeg håper det blir lettere enn du frykter, men forstår tankegangen din.

Håper det. Og blir nok lettere etterhvert som han blir litt større og vil jeg tro. Blir nok uansett minimalt med kjøring i starten, og får heller bruke den andre bilen som nevnt. Føler meg nok tryggere da så lenge bilprodusenten tydeligvis ikke stoler på sitt eget system med automatisk airbag.

Ser at du har fått mange gode svar. Jeg skjønner veldig godt at du er ekstra påpasselig ift respirasjon når du har mistet et barn. Ville som andre her byttet bil med samboer hvis du må ut å kjøre og barnesete i baksete ikke vil oppleves trygt nok for deg. Kan buss være et alternativ?
Buss kan nok evnt brukes til butikken f.eks, men ikke om jeg skal kjøre/hente storesøster i bhg. Der går det ingen busser.
Men det ordner seg. Hun elsker bhg, så om hun får noen lange dager innimellom gjør ikke noe, også kan hun ta helt fri innimellom og :)
Eller så blir det å bytte bil ja.

Trygg trafikk stoler på den da[emoji6]
Lurer egentlig litt på hvorfor de opplyser om dette, når de ikke kan svare på det tekniske. Sendte de en mld og spurte og fikk bare beskjed om at de ikke har den tekniske kunnskapen til å svare på dette, og bilprodusenten stoler visst ikke på sitt eget system... [emoji14]
Er det mercedes bil? I såfall skal man benytre stoler fra mercedes (da skal aurbaggen kople ut)
Det er Subaru. Airbagen er koblet ut ifølge bilen, men bilprodusenten stoler visstnok ikke på det så skjønner egentlig ikke helt hvorfor de har den funksjonen da.

Lurer egentlig litt på hvorfor de opplyser om dette, når de ikke kan svare på det tekniske. Sendte de en mld og spurte og fikk bare beskjed om at de ikke har den tekniske kunnskapen til å svare på dette, og bilprodusenten stoler visst ikke på sitt eget system... [emoji14]

Det er Subaru. Airbagen er koblet ut ifølge bilen, men bilprodusenten stoler visstnok ikke på det så skjønner egentlig ikke helt hvorfor de har den funksjonen da.

Har selv sånn bil med dette systemet og de er jo laget for at kum de med høy nok vekt skal få airbag i en kollisjon. Så jeg stoler lett på det og har hatt mine forran flere ganger[emoji5]

Har selv sånn bil med dette systemet og de er jo laget for at kum de med høy nok vekt skal få airbag i en kollisjon. Så jeg stoler lett på det og har hatt mine forran flere ganger[emoji5]
Var det vi og tenkte, og det står at den er av om jeg plasserer setet der f.eks, men blir brått usikker når det står nei i instruksjonsboka (pga airbag), og Subaru ikke klarer å svare noe annet enn det som står der. Vurderer egentlig å sende mld til Subaru Sverige og se om de har bedre kunnskap enn å bare lese [emoji14]

Var det vi og tenkte, og det står at den er av om jeg plasserer setet der f.eks, men blir brått usikker når det står nei i instruksjonsboka (pga airbag), og Subaru ikke klarer å svare noe annet enn det som står der. Vurderer egentlig å sende mld til Subaru Sverige og se om de har bedre kunnskap enn å bare lese [emoji14]

Slik jeg har skjønt det, på vår bil så er dette automatiske løsningen der fordi mange skrur av airbag pga barnesetet også glemmer de skru den på igjen om andre sitter der og derfor blir det mindre sikkert for andre.

Slik jeg har skjønt det, på vår bil så er dette automatiske løsningen der fordi mange skrur av airbag pga barnesetet også glemmer de skru den på igjen om andre sitter der og derfor blir det mindre sikkert for andre.
Høres jo logisk ut dette. Vet ikke hvilken bil dere har, men jeg sjekket opp instruksjonsboka til Nissan Leaf og, som også har automatisk, og det står der også at man aldri skal plassere bakovervendt sete i passasjersetet. Så det kan jo virke som at dette blir skrevet uansett da, i tilfelle systemet skulle svikte.

Fikk endelig tak i en som klarte å svare litt mer ordentlig og teknisk da :)

Pga trykk ved en evnt kollisjon, så vil sensorene i setet oppfatte forskjellig trykk/vekt. Så det går altså ikke kun på vekt sensor her, men mer trykksensor som vil kunne forandre seg ved sammenstøt. Og det er visst umulig å koble den ut, for da får man ikke startet bilen.
Dette gjelder da Subaru ihvertfall, men uansett greit å sjekke opp ifht de enkelte merkene :)

Back
Topp