Flaksemating

Toto

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Jeg pumper en gang om dagen, for å så gi det jeg har pumpet på kvelden før leggetid. Ble anbefalt å gjøre dette av helsesøster, både for å øke melkeproduksjonen og for å få i lillegutt litt mer mat. Hun anbefalte å gi dette med spøryte, ikke flakse, sånn at han ikke skulle få i seg melken for «enkelt». Men så lurer jeg da; Er det ikke like enkelt, om ikke lettere å få i seg maten når den bare blir sprøytet inn i munnen? Ønsker å kunne mate litt med flakse, men vil ikke risikere å ødelegge ammingen.
Gutten er 5uker og elsker å ligge til puppen.

Vi ga en liten flaske om kvelden fra baby var 3uker. Brukte medela calma i starten. Der må de jobbe litt for å få drukket, visstnok. Men etterhvert ble det både mam og avent. Hrunnen til at hun sier sprøyte er at da suger de ilke som på puppen.

Nå er han 6mnd og får flasker med mme innimellom om jeg er borte/ute med eldste(jeg orker ikke pumpe). Det har gått helt fint her. Vet om mange som kan gi flaske innimellom eller delammer, men hos noen fører det til problemer. Etter 1mnd er vel ammingen etablert. Jeg ville lest mer på ammehjelpen.no

Jeg er begynte med flaske like etter hun var 3 mnd fordi hun hadde lagt på seg lite fra 6 ukers kontroll men jeg delammer så hun forsatt får det hun trenger av mat. Med førstemann ga jeg flakse enda tidligere men jeg tok den minste smokken pga amming og jeg bruker gjerne mindre enn smokk enn alderen på barnet. Altså mindre hull på smokkene.

Vi ga en liten flaske om kvelden fra baby var 3uker. Brukte medela calma i starten. Der må de jobbe litt for å få drukket, visstnok. Men etterhvert ble det både mam og avent. Hrunnen til at hun sier sprøyte er at da suger de ilke som på puppen.

Nå er han 6mnd og får flasker med mme innimellom om jeg er borte/ute med eldste(jeg orker ikke pumpe). Det har gått helt fint her. Vet om mange som kan gi flaske innimellom eller delammer, men hos noen fører det til problemer. Etter 1mnd er vel ammingen etablert. Jeg ville lest mer på ammehjelpen.no
Takk for tips [emoji2]

Hva får deg til å tenke det?
Helsesøster som mente det,siden han ikke gikk opp mok. Etter at vi begynte med dette om kvelden,begynte han også å gå opp. Og så sover han bedre (han sov ikke i det hele tatt om natta)

Helsesøster som mente det,siden han ikke gikk opp mok. Etter at vi begynte med dette om kvelden,begynte han også å gå opp. Og så sover han bedre (han sov ikke i det hele tatt om natta)
Så godt at det hjalp.
Føler du at melkeoroduksjonen din har økt?

Siden har blir større og sterkere Kan du kanskje legge han til oftere? Så slipper du å pumpe?

Plutselig føler jeg melkeproduksjonen har økt. Har prøvd «vindusviskermetoden» et par ganger, og idag hadde noe som kan minne om spreng [emoji122]

Har hele tiden lagt han til når han viser tegn på sult, men ikke hjulpet før nå [emoji122]
Så da blir det ikke pumping i kveld, så får vi se! Takk for tips alle sammen!

Back
Topp