Bleieskiftarbeider

lillemor79

Forelsket i forumet
Hvor mange bæsjebleier skifter dere som ammer ila et døgn?

Vi skifter 15-20 bleier i døgnet, om ikke mer. Lillebror er 26 dager i dag/ straks 4 uker..
Gul vannete avføring kommer som et smell, gjerne med litt spent kropp/trykking og grin. Alt fra en "sprayfis" til full bleie.. Han vil ligge mye til puppen, føler hele dagen går med til det [emoji42] Han legger veldig godt på seg. Ca 300g pr uke. I tillegg har lengden økt med 2 cm på 2 uker og hodet 5 cm på 2
Uker..
Ikke spurt helsestasjon ang bæsjinga da jeg ikke har tenkt på dette før jeg nettopp leste at normalt hadde spedbarn bæsjebleier fra 1-4 ganger i døgnet.. Et annet sted, alt fra 1 gang i uka til 10 i døgnet.. Men hva med mer enn det? Er det normalt?
(7 år siden sist jeg hadde spedbarn )
Her går ei bleiepakke på et par dager liksom.. [emoji55]
 
Last edited:
Har 1-2 bleier med mye bæsj hver dag, og ellers en del med våte fiser eller en t-skje bløtt.
Totalt kanskje 10-15 bleier i døgnet.
 
15-20 bæsjebleier om dagen var mye! Men tipper at det er like normalt som alt annet! [emoji4]
 
Da er "sprayfis" regnet med også, må jo skifte bleie. Ikke fulle bæsjebleier altså.. [emoji6] Han virker jo til å ha det bra. Tror han har KISS "bare" , det skal vi til manuellterapeut for å undersøke ganske snart da [emoji1303]
 
Da er "sprayfis" regnet med også, må jo skifte bleie. Ikke fulle bæsjebleier altså.. [emoji6] Han virker jo til å ha det bra. Tror han har KISS "bare" , det skal vi til manuellterapeut for å undersøke ganske snart da [emoji1303]

KISS eller andre låsninger kan være en årsak til mange bæsjebleier. Men det kan sikker også være vanlig med så mange. Vi har vel 3-8 bæsjerunder i løpet av et døgn.
 
Våre hadde bæsjebleier ved hvert måltid (ca 8-10) i døgnet, i tillegg til x antall andre bleier. Fikk beskjed om at det var helt normalt med mange bleier i starten. og at alt og ingenting var normalt egentlig, det viktigste var nok våte bleier :) Nå når de er syv uker så har de færre :)
 
Vi ble henvist til sykehuset for å være på den sikre siden. De skulle ta avføringsprøve Og utelukke Crohns sykdom og en annen jeg ikke husker hva het.. Fortsatt mange [emoji28] bleier. Sliter med å rape også nå etter 1. Timen hos manuellterapeut ble han verre. Skriker mer og gulper masse [emoji22][emoji33] brystknoppene har blitt mer såre igjen også.. Hater KISS!!! [emoji17]
 
Ganske mange bleier her også :) som du opplever egentlig :) veldig varierende fra dag til dag :)
 
Back
Topp