Skravletråd februar!

Tilleggsytfrdringen vår er selvsagt hunden om hun enda lever. Vi har altså en nå 14,5 år gamle hund som blir 15 innen ferien (med forventet levetid på 12-14 år) Helsa er ikke helt på topp, alderen tynger, så det er jo ikke garanert at hun er med oss i juni/juli men dersom hun er det så må vi egne med henne. Hun er ikke egent til noe kennell, da hyler og sutrer og sturer hun så mye jeg er redd det tar livet av enten henne eller de som passer henne. ;) I alle fall seriøst henne, hun får høyt stressnivå.

Eneste reelle mulighet er å dra via svigermor, sette igjen hunden der og tære på goodwill der (som sånnsett betales tilbake med et lengre opphold der enn jeg egentlig har lyst til) og egentlig håpe hennes yngste datter er hjemme på sommerferie, men studenten har fått seg samboer og der derved ikke like "hjemme hos mor hele sommeren"... Men dagstur tun huderfossen er brukt opp for noen år nå altså, vi har gjort det tre år på rad, etter den turen til dyrepakren, og det var også hunderfossen året før dyreparken. Om ikke egentlig det er enda et år lenger siden vi var i dyreparken, jeg mener nemlig at hun som er 7,5 til sommeren var så liten at vi ikke betalte for henne egentlig, men er usikker. Tror hun var 2,5, således er det 5 år siden, og fire på rad i hunderfossen! Vi skal i alle fall noe annet. Begge voksne i jobb, trygg inntekt, ikke gravid med bekkenløsning, ikke har vi en liten baby

Vi har dog den hunden da som var tungen på vektskålen i fjor så vi får se, men jeg VIL noe annet! JEg VIIIIIIIIILLLLLLL! Om så noe der vi kan ha henne med da!

Håper virkelig dere klarer å finne en god løsning med hunden[emoji4]

Håper virkelig dere klarer å finne en god løsning med hunden[emoji4]
Når jeg først "klager" sånn, og i dag presterer å glemme sjokoladekake i hundehøyde, skulle en tro jeg ikke er glad i henne.

Men det er jeg virkelig

Lillemor er kvalm, potte tett i nesen og jeg synes hun er litt varm. Jeg har vondt i hodet og halsen. Mannen har vondt i hodet og halsen. Aner ikke om Lillejenta har vondt noe sted, hun har ikke sagt så mye om det.

Lillemor er kvalm, potte tett i nesen og jeg synes hun er litt varm. Jeg har vondt i hodet og halsen. Mannen har vondt i hodet og halsen. Aner ikke om Lillejenta har vondt noe sted, hun har ikke sagt så mye om det.
Huff da. God bedring

Masse god bedring til vesla di[emoji4]

Satt og diskuterte ukesmenyen på onsdag.

Jeg: Hva skal vi ha på søndag?
De andre: Pizza
J: Jeg gidder ikke lage pizza
Barna: Hver så snill mamma
J: Jeg har en del annet jeg skal ha gjort på søndag, så orker ikke lage pizza
Mannen: Du skal jo lage nan-brød på lørdag, kanskje lage dobbel deig og bruke den deigen til pizza bunn?
J: Kjære, deigen tar under 5 minutter å lage i maskinen, det er ikke det det står på, vil dere ha pizza så få dere lage den selv.
Eldste: Bestille fra Peppes?

Vel bestille fra Peppes ble kjøre til Peppes, og Peppes har nå blitt byttet ut med Egon.
Jippi, jeg slipper å lage middag i dag :)

Ooh, så deilig med middag ute![emoji1]

Om det ikke var for måten det snakkes til oss og til ungene om at vi ikke er lenge nok, så.... Mannen prøvde å ta tak i det i fjor men det stoppet det nok bare der og da, og knapt nok det, kjenner jeg av stikkene nå sist uke.

Det er kjekt med svigermor altså. Men det der er en uting som jeg merker mer og mer for hvert år som går
Sikkert misnøye med at vi flyttet nært min familie i stedet for hans. Men som be it, vi gjorde det. Mannen mente det var best for oss som helhet. Så da så!

Nettopp, og det er faktisk dere som familie som bestemmer[emoji2] så kan alle andre mene akkurat hva de vil om hvor dumt det er..
Er umulig å gjøre alle fornøyd uansett[emoji28]

Nettopp, og det er faktisk dere som familie som bestemmer[emoji2] så kan alle andre mene akkurat hva de vil om hvor dumt det er..
Er umulig å gjøre alle fornøyd uansett[emoji28]

Alle fornøyd klarer vi ikke når jeg fant meg en som har foreldrene sine 35-40 mil unna mine.

Dvs, det var sikkert bedre da vi bodde 40 mil fra begge heimer. Men det var ikke så praktisk for oss, og jeg trives med at vi har flyttet. Og vi drar virkelig på ferie, men det er utrivelig når hun skal gå på UNGENE for å gi dårlig samvitighet for at vi reiser hjem (sånn som da mannen var arbeidsledig og jeg i permisjon. Vi hadde likevel andre ting vil ville gjøre den sommeren også. Faktisk. To uker er for introverte meg mer enn nok, særlig siden hun somvregel er på plass her innen en uke for en uke til. I år ble hun desverre syk da hun skulle komme, så hun kom nå i vinterferien i stedet. Eller, altså, det er jo 2018 nå. Vel, i fjor sommer ble hun syk, rettsagt skadet, hun brakk ribbena og klarte ikke sitte så lenge i bil)

Men det er ekkelt når det blir sånn. Får legge en klar plan og ta det ve hornene.

I år har vi jo faktisk ikke så mye ferie da, trolig ikke all ferie sammen og nei, vi setter ikke igjen ungene der hos henne . Faktisk.

(Og nei, at jeg ikke har lyst å dra fra lillemor i 6 dager på korpstur løses ikke ved å sette henne igjen hos svigermor. Å ha lillemor, som ikke var en dag hjemme i vinterferien, i seks dager hos svigermor, hvordan skulle det være bedre enn at hun er 6 dager sammen med mannen?)

Men du så usikker man kan bli av å "følge med på henne" på en hund som er ulogisk som få. Som syyyyyter. Som kan finne på å stå ned og syte så jeg tror hun gruer seg for å gå opp trappa (hun sliter litt med trappa, ikke helt god i ene foten, skal også tas opp med dyrlegen neste uke, men det har kommet gradvis, hun er gammel) og når hun likevel har kommet seg opp så finner hun på å halte seg ned igjen også. For å syte igjen.

Det er bare at ingen av oss klarer å kjefte sånn på henne og be henne ti stille i kveld.

Hun er like sutrete og rar av seg som vanlig. Hun har spist opp kveldsmaten sin, men det er faktisk ikke uvanlig det heller, frokosten i morges lå det mye igjen av da jeg kom hjem med guttungen etter tolv (og altså før hun spiste kaken) og det var ikke merkeligere enn at jeg bare hadde mer vann i skåla og ikke tenkte mer på det, for hun gjør sånt. Så vi kan ikke tolke noe utav at hun ikke har spist opp maten sin. Hun er ikke sløv eller "åpenbart dårlig". Men hun syyyyyyyyyyter.

Nede på side to? 12 timer stillhet?

Satt på SOAD I dag, Chop suey. Yngste klappet begeistret, mens eldste fikk tårer i øynene fordi det var så vakkert :hilarious:

Spetakkel i kjelleren, ned for å se. Jeg har glemt sjokoladekake fra bursdagen i hundehøyde da jeg flyttet den fra fryseren for å ta ut noe derfra... Idioten meg.

Hun har spist kake Nes kokesjokolade og mye kakao i kremen. Giftig. Melding til mannen, som etter litt spm om hvor mye ber meg ringe dyrlegen for råd. De spørr ikke om mengder eller vekt på huden, bare "er du langt unna? Hun bør komme og få en oppkastsprøyte"

Bur i bilen. Fester jeg aldri. Sliter med stroppene til mannen kommet .klipper det løs fra det jeg har fått til å kile seg. Festet kjapt o andre bilen og drar.

Jeg må hente jentene på skole og bhg (eldste hentet jeg for noen timer siden pga kvalme, ellers hadde jeg faktisk ikke kommet til å oppdage dette med kaka før kanskje i kveld.)

Hunder bør ikke spise sjokoladekake .ikke 14,5 år gamle hunder heller
Nemlig

Og det er min feil.

Usj da[emoji20] hvordan går det med henne?

Back
Topp