Bruker du mye ull på ungen(e)?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Bruker du/dere mye ull på barna? Kun det? Ingenting?

Bruker nesten bare ull nå i de kalde vintermånedene. Veldig myk merinoull, eller helst ull med et lag bambus/bomull på innsiden pga eksem. Vi bruker tykk ullfleece i stedet for fleece som mellomlag. Tykk ullfleecelue. Polvotter med ullfor.

Ull er noe helt annet nå enn da jeg var liten! Nå er dere jo så mykt og godt. Elsker ull!

Hee bruker hele familien ull fra september til april/mai :) i følge mange her inne er vi en slaskete familie som sprader rundt i ullundertøy hele dagen ;)

Ja, synes ull er undervurdert. Vi elsker det.

Ja, vi bruker kun ull 6-7 mnd. i året, både som 1 -og 2 lag. Ull er fantastisk! :)

Hee bruker hele familien ull fra september til april/mai :) i følge mange her inne er vi en slaskete familie som sprader rundt i ullundertøy hele dagen ;)
Har inntrykk at det er litt motsatt, jeg. Ull er jo dyrt og brukes vel mest av de som er ressurssterke :) Mannen min bruker ikke et eneste ullplagg, han forstår ikke forskjell på bomull/ull/akryl. Dessuten er han veldig varm av seg. Går i tynne bomullsokker selv når det er -20 ute! Jeg går med ullsokker fra august omtrent, haha!

Har inntrykk at det er litt motsatt, jeg. Ull er jo dyrt og brukes vel mest av de som er ressurssterke :) Mannen min bruker ikke et eneste ullplagg, han forstår ikke forskjell på bomull/ull/akryl. Dessuten er han veldig varm av seg. Går i tynne bomullsokker selv når det er -20 ute! Jeg går med ullsokker fra august omtrent, haha!

Man er slaskete om man ikke bruker finere bukser osv;) viktig å pynte seg hjemme :p så det har vel ikke noe med penger å gjøre, heller hvordan set ser ut ;)

Man er slaskete om man ikke bruker finere bukser osv;) viktig å pynte seg hjemme :p så det har vel ikke noe med penger å gjøre, heller hvordan set ser ut ;)
Aldri fått med meg at det er viktig :D men jeg pynter meg aldri da. Og er fornøyd med det :) Behagelige og praktiske klær er viktigst for meg. Går vel med kjole to ganger i året eller noe :P

Aldri fått med meg at det er viktig :D men jeg pynter meg aldri da. Og er fornøyd med det :) Behagelige og praktiske klær er viktigst for meg. Går vel med kjole to ganger i året eller noe :P

Haha, da er vi like :p

Blir aldri ferdig med det der ;)

Nei, jeg syns det er så fascinerende at man omtrent risikerer å bli meldt til bv for omsorgssvikt om man ikke har på seg såkalte skikkelige klær til enhver tid :o :p mange som hadde fått sjokk om de kom på uanmeldt besøk hit skjønner jeg :p

Alle 3 barna bruker ull, de pleier å ha to lag ull på seg når det er kaldt:)

Haha, da er vi like :p

Nei, jeg syns det er så fascinerende at man omtrent risikerer å bli meldt til bv for omsorgssvikt om man ikke har på seg såkalte skikkelige klær til enhver tid :eek: :p mange som hadde fått sjokk om de kom på uanmeldt besøk hit skjønner jeg :p
Så ikke noen som nevnte det i det hele tatt.
M0 være lov å synes man ikke ser påkledd ut bare med ull , man er forskjellige ;)

Eldste elsker ull og bruker det mye.
Mellomste går også i ull når det er kaldt, men hun er varm av seg og ikke så glad i ull aå mindre nå enn da hun var lita.

Når de var små var det mye ull, vi har mye ullbodyer nå som yngste ikke kan bruke, hun får eksem og må ha ull med bomull eller bambus eller teknisk eller noe annet på innsiden.

Yngste bruker altså mye mindre ull pga eksem. Det treffer jo hud enten slik eller sånn.

Så ikke noen som nevnte det i det hele tatt.
M0 være lov å synes man ikke ser påkledd ut bare med ull , man er forskjellige ;)

Og det må da være lov til å gå med det hjemme i sitt eget hus uten at noen skal stemples som slasker.

Ull brukes i barnehagen di kalde månedene , og ute når de er hjemme .

Her i huset bor ungene i ull fra desember-mars/april, de elsker det [emoji4]

Ullgenser og genser på eldste og stillongs og strikkesett ute. Lille er litt av og på. Lite ute og eksem.

Jepp, bruker mye ull nå i vintermånedene, men siden vi ikke har sååå mye ulltøy, så prøver jeg å bruke vanlig bomullstøy når det ikke er beinkaldt og han heller ikke skal i bhg.

Back
Topp