Bruker du mye ull på ungen(e)?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
Bare ull i barnehagen, både innerst og som mellomlag. I helgene helst bomull innerst, hun har eksem og det gjør godt med ullpause innimellom [emoji4]

Har kun litt ull som er arvet, kjøper ikke nytt da vi ikke bruker animalske produkter. Veklser mellom bomull, bambus/viskose, fleece og superundertøy [emoji4]

Ja, vi bruker endel ull. Om det er veldig kaldt har hun ofte ullbody og noen ganger bukse. Utendørs har hun alltid jakke eller heldress, lue og votter i ull. Hun er bare 3 måneder, da, og er født på vinteren.

Barnehagebarna bruker ull hver dag i barnehagen ( bambus på mildere dager for å få litt pause fra ull). Bruker også ull når vi er ute i helgene på minsten, eller på alle om vi er ute hele dagen. Eldste har ull innerst kun de dagene det er uteskole halve dagen.
Jeg bruker ull hver dag selv, elsker ull!

Bruker en eller annen form for ull som innerste lag hele vinteren. Hva driver har over varierer etter vær og temperatur :)

Minstemann elsker ull og finner gjerne frem ull selv på sommeren. Eldste er ikke like ivrig på ull nå lenger men bruker ullundertøy fortsatt. Selv bruker jeg ull store deler av året..

ja. Selv om jeg som barn fint overlevde med bomull!
Men barnehagen krever det

Hee bruker hele familien ull fra september til april/mai :) i følge mange her inne er vi en slaskete familie som sprader rundt i ullundertøy hele dagen ;)

Haha... seriøst? Fikk du det intrykket av den diskusjonen? Nå vet ikke jeg om det var meg og mine uttalelser du reagerte på da men føler alikevel jeg må si noe om du føler at noen (jeg?) ser på dere som slaskete, for det var ikke min mening[emoji23] jeg tenkte kun på strømpebukser, aldri ullundertøy med tights og topp, grunnen til at jeg syns strømpis kan se noe slaskete ut (spess på barn) er at de ofte sklir ned og man får laaaang rompe, da helst gjennomsiktog så truse/bleie syns igjennom (de fleste strømpiser er jo rimelig tynne og strekkbare, derfor også gjennomsiktig), ofte blir de også lamge på føttene også, og de to strekene bak syns[emoji51]så det blir liksom litt sånn halvveis[emoji23] det var min mening ihvertfall, ulltøy hadde aldri jeg reagert på, er jo så mye fint nå[emoji5] og strømpebukser er jo på en måte undertøy, ulltøy er jo ikke det på samme måte da det er laget for å være under utetøt og ikke vanlig innebukser[emoji5] syns du tar det litt langt når du skriver om omsorgsvikt osv[emoji848]

Ja. Ull varmer mye bedre enn bomull. Fleece bruker vi ikke (ungen ville absolutt ha ei jakke, han fikk den ene og så er det tilbake på ullfleece og vanlig ull), bruker ullblandinger høst og vår og ellers hjemmestrikk og tynne ullplagg innerst. Han vil gjerne ha dobbelt lag ull inne, men gå barbeint :p vi voksne bruker også masse ull. Hvis det hadde fantes hel ullpysj til voksne tror jeg ikke mannen hadde gått i noe annet her hjemme.

Ullutvalget er jo mye bedre nå enn det var da vi var små. Husker vi hadde ullstrømpebukser som ikke klødde, men hjemmestrikka ribbebukser (min var rød) som klødde noe infernalsk. Var letta på åttitallet da det bare var boblebukser og snowjogs som gjaldt, selv om jeg frøys.

Veldig lite dessverre pga atopisk eksem, men bruker ull som 2.lag og da gjerne hjemmestrikket

Bruker mye på eldste, og hvertfall i barnehagen og når vi skal ut. Kjøpte inn masse til yngste til hennes brnehagestart, men hun har hissig eksem som blir hovent når hun bruker ull. Blir bomull og joggedress på henne. Og så ull i mellom-og ytterlag.

Stort sett ull i ytterklær og slikt, ullsokker og ullpysj, litt ullbodyer innimellom :happy: foretrekker bomull i body og bukse.

Ullstrømpebukse/ullstilongs, ullbody/undertrøye og ullsokker, som oftest med en vanlig joggebukse over til bhg-klær nå på vinteren (har vært mlm 5 og 20 minusgrader mer eller mindre hele vinteren i år!). Hjemmestrikket ulltøy som mellomlag når de er ute og leker i bhg.

Her hjemme kan hun godt gå i bomull, regulerer temperaturen inne dersom det trengs.

Jeg bruker ullsokker i en eller annen variant året rundt. Hater (!) bomullsokker!!

Man er slaskete om man ikke bruker finere bukser osv;) viktig å pynte seg hjemme :p så det har vel ikke noe med penger å gjøre, heller hvordan set ser ut ;)
Så teit! Her bruker vi masse ull! Allemann, små som store! Å ull er kjempedyrt, men for oss er det gull verdt:) Kjøper også fine klær med ull i, ikke bare ullundertøy og tradisjonelle strikke ullgenser/bukse! Idag fins det så masse fint med ull i, Hummel kjører mye ull bla! :rolleyes:;)

Ullstrømpebukse/ullstilongs, ullbody/undertrøye og ullsokker, som oftest med en vanlig joggebukse over til bhg-klær nå på vinteren (har vært mlm 5 og 20 minusgrader mer eller mindre hele vinteren i år!). Hjemmestrikket ulltøy som mellomlag når de er ute og leker i bhg.

Her hjemme kan hun godt gå i bomull, regulerer temperaturen inne dersom det trengs.

Jeg bruker ullsokker i en eller annen variant året rundt. Hater (!) bomullsokker!!
Jeg og, enten barbeint eller ullsokker. Bomullssokker er bare irriterende ;)

Back
Topp