Hvor kjapt kan man få pass til nyfødt?

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å få personnummer for å søke pass til nyfødt?

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å få personnummer for å søke pass til nyfødt?
Nå er det noen år siden. Hun er 5,5 år.
Men vi dro på ferie da hun på dagen var 1 måned gammel. Fikk passet noen dager før avreise. Så det gikk ganske raskt :)

Vi rakk det ikke i 2 015, reiste på ferie når vesla var seks uker gammel, så vi endte opp i Norge gitt. Planlegger det samme denne gangen, så jeg håper vi rekker å skaffe pass til lillebror, så vi kan dra ut av landet denne gangen.

Må de ha pass fra dag 1? Da må det vel byttes rimelig ofte? Vi reiser første tur utenlands når hun er ca 5 mnd, kanskje en liten helgetur til Roma eller lignende om formen er OK i september/oktober.

Må de ha pass fra dag 1? Da må det vel byttes rimelig ofte? Vi reiser første tur utenlands når hun er ca 5 mnd, kanskje en liten helgetur til Roma eller lignende om formen er OK i september/oktober.

For de minste barna, under 5 år, må passet skiftes ut annenhvert år. For barn mellom 5-10 år holder passet i tre år, mens gyldigheten er fem år for barn 10-16 år.

Skal man utenlands, må man ha pass ja. Og med forsterket grensekontroll i stadig flere land, hadde jeg ikke tatt sjansen på å reise uten.

En liten avsporing: Roma på en helg er tilnærmet umulig, hvis dere skal få med dere noe som helst. ;)
Vatikanet alene tar fort en halv dag+, og det samme med Colosseum+Forum Romanum.
Bare et tips. ;)

Takk for svar! Vi var i med nåværende yngste da hun var 3 eller 4 mnd, men kunne tenkt meg å reise enda tidligere (høstferien) denne gangen. Får bare se hva vi kan få til da.

Back
Topp