✨ ims skal bli mamma ✨

ims

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Oktoberfruene 2018
Juliknøttene 2022
Hei! :greet025

Jente på 30 år som bor i Vestfold og jobber som sykepleier. Forlovet med verdens fineste mann.
Vi bestemte oss for å starte prøvingen på vårt første barn i starten av oktober 2017, etter å ha snakket om det et par ganger siden våren. Første runde var en kortvarig glede som endte i kjemisk, andre runde ingenting... men alle gode ting var tre!
Her finner du dagboka mi som prøver.

❤️ Positiv strimmeltest 10dpo / 3+3 / 26.01
❤️ Digital 1-2 uker 13dpo / 3+6 / 29.01
❤️ Digital 2-3 uker 15dpo / 4+1 / 31.01
❤️ Digital 3+ 22dpo / 5+1 / 07.02
❤️ Termin 12.10.18

⭐️ Våre høydepunkter ⭐
20.02 / 7+0 - Første TUL
26.03 / 11+6 - Andre TUL
27.03 / 12+0 - Den magiske grensen!
28.03 / 12+1 - Første svangerskapskontroll
15.05 / 19+0 - OUL
19.07 / 28+2 - 3D-ultralyd
18.08 / 32+4 - Fødselsforberedende kurs på sykehuset
07.09 / 35+3 - Oppstart med fødselsforberedende akupunktur
21.09 / 37+3 - Permisjonen starter
12.10 / 40+3 - TERMIN!
13.10 / 40+4 - Lillemor ble født kl. 11:53 med sine 3640 gram og 50 cm :love017
 
Last edited:
~ 5+0 ~

Hoho, klarte ikke å vente med digital for å se 3+ :wacky: Angret nesten med en gang jeg tok den og før resultatet kom :hilarious: Det stod selvfølgelig 2-3 fortsatt, så da får jeg bare kjøpe en til.
Må jo ikke, og det er jo bare tullete egentlig, men jeg vil se 3+!

Vi snakket om når vi skal fortelle det til de nærmeste igår, og siden det er morsdag til søndag, fant vi ut at vi ville fortelle det til mammaene våre da selvom det fortsatt er tidlig :happy: Så da skal vi handle inn «farmor-kopp» og «mormor-kopp» og besøke de på søndag :Heartred Gleder meg!
Farfar og morfar får vente :hilarious: De er begge skilt, så de får nok vite det etter første TUL istedet. Men stemorfar må jo også få en kopp på søndag da, litt etter mormor har fått sin :)
 
Føger med videre
 
~ fortsatt 5+0 ~
Okei, hadde aldri trodd jeg skulle gjøre dette :hilarious: Men så hadde jeg aldri trodd jeg skulle måle temperaturen min hver dag for å ha styr på syklus, eggløsning og mulig spire heller! Haha.

Øverst er 4+1 og nederst er idag, 5+0. Begge viser 2-3. Veldig stor forskjell på de, så vet ikke om jeg gidder å kjøpe en test til egentlig. Får se, blir vel til at jeg gjør det allikevel :angelic:

9FD27B4A-4AD0-4E4C-BA76-35D7DCD924F4.jpeg
 
~ fortsatt 5+0 ~
Okei, hadde aldri trodd jeg skulle gjøre dette :hilarious: Men så hadde jeg aldri trodd jeg skulle måle temperaturen min hver dag for å ha styr på syklus, eggløsning og mulig spire heller! Haha.

Øverst er 4+1 og nederst er idag, 5+0. Begge viser 2-3. Veldig stor forskjell på de, så vet ikke om jeg gidder å kjøpe en test til egentlig. Får se, blir vel til at jeg gjør det allikevel :angelic:

Vis vedlegget 242805
Flott test det der!!
 
~ fortsatt 5+0 ~
Okei, hadde aldri trodd jeg skulle gjøre dette :hilarious: Men så hadde jeg aldri trodd jeg skulle måle temperaturen min hver dag for å ha styr på syklus, eggløsning og mulig spire heller! Haha.

Øverst er 4+1 og nederst er idag, 5+0. Begge viser 2-3. Veldig stor forskjell på de, så vet ikke om jeg gidder å kjøpe en test til egentlig. Får se, blir vel til at jeg gjør det allikevel :angelic:

Vis vedlegget 242805
Den nederste ser veldig ut som min 5+1. Da gadd jeg ikke teste mer...
 
Ja, jeg har allerede sjekket opp testene dine :p Visste du hadde lagt det ut tidligere.
Lagt dem ut noen ganger ja.
Mer å stole på de strimlene inni enn selve ukesindikatoren...
 
~ 5+4 ~

Begynt å bli litt småkvalm innimellom. Trøttheten henger fortsatt i, og jeg er veldig emosjonell om dagen. Sint, trist, glad om hverandre :wtf: Prøver å kontrollere meg, men er ikke alltid like lett!

Igår kjøpte vi kopper til de kommende bestemødrene (+ stemorfar) - det var såå koselig og rart. Veldig spent på hvordan reaksjonen blir.

Bare 10 dager igjen til første TUL nå :woot: Åå, som jeg gleder meg :Heartred Og gruer meg... Krysser fingrene...
 
~ 5+4 ~
Begynt å bli litt småkvalm innimellom. Trøttheten henger fortsatt i, og jeg er veldig emosjonell om dagen. Sint, trist, glad om hverandre :wtf: Prøver å kontrollere meg, men er ikke alltid like lett!

Igår kjøpte vi kopper til de kommende bestemødrene (+ stemorfar) - det var såå koselig og rart. Veldig spent på hvordan reaksjonen blir.

Bare 10 dager igjen til første TUL nå :woot: Åå, som jeg gleder meg :Heartred Og gruer meg... Krysser fingrene...
Gleder meg til å høre om reaksjonen når koppene er overlevert! Hihi :hilarious:
 
Herlig altså. Litt rart og veldig artig med sånne innkjøp
 
Hei! Vil gjerne følge deg videre. Ser at du har termin 2 dager før meg. ☺ Hvordan gikk det å overlevere koppene i dag?
 
~ 5+5 ~

Det har vært en utrolig koselig dag idag! :joyful: Først lunsj hos mamma, fastelavensboller og veldig glade kommende besteforeldre :Heartred De begynte å snakke om utstyr til babyen og mamma fortalte om sine egne graviditeter osv. Veldig koselig!

Så var det middag med svigermor og da hun så koppen lurte hun først på om den var fra hunden laughing6 Søtt! Da vi sa neeei med et smil om munnen, ble hun hoppende glad og klemte oss :Heartred

Nå er jeg trøtt, mett og sliten :whacky011
 
Hei! Vil gjerne følge deg videre. Ser at du har termin 2 dager før meg. ☺ Hvordan gikk det å overlevere koppene i dag?
Så koselig :) Det gikk kjempebra og det var noen veldig glade kommende besteforeldre :D
 
Så koslig!! Har såå lyst å fortelle det selv, men vi har bestemt oss for å holde på det til påske! :) Har mødrene deres forbud mot å si noe til andre eller er det ikke så nøye? :)
 
Back
Topp