FEBRUAR 2018

Hei :) jeg hadde kun 2 eggposer, begge ble super kvalitet og dyrket til blasto! Ble ikke gravid men det var annen årsak. Me men eggene var super tipp topp [emoji173]️ hadde ny stimulering og fikk 7 eggposer, kun 1 var av god kvalitet som overlevde, men er gravid i uke 28 med det ene gullegget som overlevde.. så min erfaring er at man ikke må ha mange egg, men kvalitet på egget er bedre [emoji5]

Du aner ikke hvor glad jeg er for å lese dette! Suger til meg alt om få egg og god kvalitet. Trenger så veldig litt håp nå... Gratulerer så masse med graviditeten! Håper en av mine eggposer inneholder et gullegg også.

Testdato er 18.2. Men som mange andre kommer jeg nok til å teste før. Vet du når jeg kan forvente utslag på test?

Noen før utslag allerede 8/9 dpo! Du er 5 dpo idag[emoji5][emoji5]

Spiser dere snop/chips og sånn etter innsett? Eller kutter dere det helt ut da?

Begrenser det litt[emoji5] samme med kaffe! Prøver å holde meg unna koffein! Er vanskeligst med colaen[emoji12]

Æsj. Fått brev fra legen i dag. D vit mangel og folsyre mangel.
Har starta på folsyre nå, da jeg begynte samtidig med sprøytene, men i skrivet fra St Olavs sto det at man gjerne kunne begynne noen mnd før forsøk, så jeg er litt redd for å fortelle det til dem, ettersom jeg ikke starta før, men har lyst til å ringe i tilfelle de anbefaler meg en høyere dose da!
Bare ring og hør.. Vet man kan da høydose av begge deler

Jeg har fundert mye på dette selv, og klarer ikke helt å lande på noe. Finner heller ikke noe entydig forskning som tyder på at sukker vil redusere mulighetene, med mindre man har diagnoser der kosthold er en faktor.

Tror jeg kommer til å spise litt, men ikke voldsomme mengder. Mannen min har tatt beskjeden fra Porsgrunn om å behandle meg som en prinsesse til hjertet, og har kjøpt noe godt til meg hver dag siden innsett [emoji4]

Jeg har fundert mye på dette selv, og klarer ikke helt å lande på noe. Finner heller ikke noe entydig forskning som tyder på at sukker vil redusere mulighetene, med mindre man har diagnoser der kosthold er en faktor.

Tror jeg kommer til å spise litt, men ikke voldsomme mengder. Mannen min har tatt beskjeden fra Porsgrunn om å behandle meg som en prinsesse til hjertet, og har kjøpt noe godt til meg hver dag siden innsett [emoji4]
Ja, jeg har søkt litt på det. Jeg klarer ikke helt å tro på at sukker gjør at egget ikke fester seg?
Har så lyst å kose meg Nå i helga. Er så avhengig av snop. Hehe

Så snill han er med deg! Det er bra ❤

Noen før utslag allerede 8/9 dpo! Du er 5 dpo idag[emoji5][emoji5]

Jeg har tre timer kjøretur hjem nå, så samboeren har kjøpt snop til bilturen ;) Men prøver å begrense det. Hva som er riktig vet jeg ikke.

Jeg tenker kanskje å fyre av en test på onsdag. Har mye viktig som skjer på jobb tirsdag, så det er ikke dagen for å være nedfor (evt).

Prøver allerede å begrense inntak av kaffe og sukker.
Syns det er så vanskelig. Forrige gang jeg gjorde det ble jeg alt for opptatt av det. Da var jeg nesten redd for sukker:pda var det bare sunne ting hele tiden. Da tenkte jeg på alt jeg lagde/spiste, om det var for mye sukker eller for mye fett:p

Syns det er så vanskelig. Forrige gang jeg gjorde det ble jeg alt for opptatt av det. Da var jeg nesten redd for sukker:p bare sunne ting hele tiden.
Haha, mer det at jeg prøver å drikke koffeinfri kaffe om det er tilgjengelig. Også er jeg heldigvis ikke så godtemoms.. men det er vel heller det å bare si nei til meg selv om jeg får lyst til å spise en hel ostepop-pose alene.. som jeg av og til gjør :sorry:

Haha, mer det at jeg prøver å drikke koffeinfri kaffe om det er tilgjengelig. Også er jeg heldigvis ikke så godtemoms.. men det er vel heller det å bare si nei til meg selv om jeg får lyst til å spise en hel ostepop-pose alene.. som jeg av og til gjør :sorry:
Hehe! Nå fikk jeg lyst på ostepop!!

Syns det er så vanskelig. Forrige gang jeg gjorde det ble jeg alt for opptatt av det. Da var jeg nesten redd for sukker:pda var det bare sunne ting hele tiden. Da tenkte jeg på alt jeg lagde/spiste, om det var for mye sukker eller for mye fett:p

Enig med deg. Men jeg tror jeg kommer til å leve mest mulig som normalt. Jeg har allerede begrenset litt godteriinntaket de siste ukene, men spiser det jo. Liker ikke kaffe, så da er jo det greit. Trene med litt mindre intensitet bare. Spinning f.eks dropper jeg de neste ukene, for holder på å dø hver gang jeg er der ;) Dropper også styrketrening et par uker. Men ski (nedover og bortover) vil jeg jo drive med, men tar det litt roligere bare. Åsså skal jeg være veldig påpasselig på å ikke fryse, for det har jeg veldig lett for å gjøre.

Enig med deg. Men jeg tror jeg kommer til å leve mest mulig som normalt. Jeg har allerede begrenset litt godteriinntaket de siste ukene, men spiser det jo. Liker ikke kaffe, så da er jo det greit. Trene med litt mindre intensitet bare. Spinning f.eks dropper jeg de neste ukene, for holder på å dø hver gang jeg er der ;) Dropper også styrketrening et par uker. Men ski (nedover og bortover) vil jeg jo drive med, men tar det litt roligere bare. Åsså skal jeg være veldig påpasselig på å ikke fryse, for det har jeg veldig lett for å gjøre.
Ja, tror det er best å bare leve mest mulig som normalt! Vi har nok å tenke på!❤

spiser snop og chips i helgen som normalt . Har hatt stor appetitt de siste dagene og spist endel usunt ( mer pizza , lasagne osv ) og drukket litt brus med sukker - er på avenning fra Pepsi Max :p. Det med sukker sa sykepleier på Hausken stod på arket mest pga senere i graviditet, men at man burde begynne å tenke på det tidligere :) kos deg med litt snop og chips du[emoji3][emoji111]

Back
Topp